En gelukkig weer eens een update.
Als eerste zien we de beplanking langzij.Dit is de overloop van het achter naar het voordek.Ik heb dit nu beplankt,omdat als de stuurhut is gemonteerd ik er niet meer bij kom.
Ook ik maak fouten hoor,in de foto is goed te zien,dat ik een kleine misrekening had gemaakt met de rompbreedte.Doordat de verschansing iets verkeerd heeft uitgepakt,is de volle dekbreedte ook iets smaller geworden.
Hierdoor ligt de stuurhut iets uit het midden.Derhalve is het looppad aan stuurboord iets breder als aan bakboord.Gelukkig is het niet veel en ligt het toch wel iets verdekt tussen verschansing en stuurhut in.In het voordek is dit weg,gelukkig.
Vanaf de boeg genomen,zijn de beide inloop roosters voor het dekwater goed te zien.ik heb deze gemaakt van een trapje welke ik nog had liggen in de spare box.later zijn deze ook bijna niet meer te zien,ze zitten dus tussen verschansing en stuurhut.
En nu mijn dek keuze....
Ik had het al reeds eerder geschreven,ik heb afgeweken van het origineel in het dekpatroon.Omdat ik er toch al 3,4 miljoen euro voor moet neertellen( Razz )mag ik ook kiezen hoe ik het dek wil hebben.
Het origineel heeft een monotone dek indeling.Alles dezelfde kleur en alles recht aan en recht toe.Ik houd wel van wat creativiteit erin.En dus heb ik ervoor gekozen om het dek patroon te maken in blank abachi hout,afgewisseld met rode mahonie latten.Ik vind dit vele malen mooier als bij het origineel.is wel iets meer werk maar heb ik ervoor over.
Nu de trapjes zijn bekleed,kon ik de romp gaan schuren.
Ik heb ervoor gekozen om toch eerst de romp volledig te gaan spuiten.
Nu kan ik de romp nog ondersteboven leggen.Dat is nodig voor de zwarte onderkant en het sealen daarna.
Als dan de romp is gespoten,kan ik de reling gaan monteren,en dan pas de stuurhut en voordek.
Nog veel werk,maar wel leuk.
Wordt vervolgd.
Ron.