Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer even geen aanvullingen helaas, alleen wel benieuwd naar hoe het er uit komt te zien.

Ach,Droop......hier krijgen we allemaal wel op zijn tijd last van B:.

En nog een kleine update voor het slapen gaan.

Omdat het plamuren en schuren nu eenmaal veel tijd in beslag neemt,ga ik ondertussen door met de andere onderdelen.

Zo ben ik begonnen aan het monteren van de reling.Dat is uiteraard soldeerwerk.

Eerst maar eens de gaatjes aftekenen ervoor,en de gaatjes in de verschansing boren.
Als bescherming heb ik er Tamiya tape opgeplakt,voor zowel het boorwerk als ook het soldeerwerk.

1_PB170001_goed_goed.jpg

Oh ja......bijna vergeten :D....alles gaat ook door elkaar heen.

Ben ook wat gaan doen aan de maritieme onderdelen.Dat moet ook gebeuren.

1_PB170006_goed_goed.jpg

Aan de binnenzijde van de twee overloop trapjes komt nog een bedienings paneel.

1_PB170003_goed_goed.jpg

Ook moeten hier nog van die moeilijke logo deurtjes komen,tussen dek en trap.

Maar enfin...waar waren we gebleven....oh ja...de reling :|

1_PB170011_goed_goed.jpg

Aan beide zijden gaat het gestaag...

Het nut van de tape heeft zich al bewezen...druppeltje tin vloeide op de tape.

1_PB170012_goed_goed.jpg

Het is gelukkig allemaal goed recht geworden.Dus de reling hier als bewijs ;P

1_PB170013_goed_goed.jpg

Maar het is nog niet klaar...

1_PB170015_goed_goed.jpg

Dus nog wel genoeg te doen...

1_PB170017_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd...

Ron.

Weer als vanouds een mooie update Ron.

Hoe ga je nu straks de railing zijn kleurtje geven? De romp is inmiddels al gespoten. anders wordt het wel heel veel afplakwerk. :|

De relingen moeten chroom worden.Daartoe ga ik deze met de hand painten.
Gaat ook uitstekend,want chroomverf,zoals de meeste wel weten,heeft een grote oppervlakte spanning.

Als je buisjes ermee verft,trekt de verf zich daaromheen helemaal glad.

Ron.

De relingen moeten chroom worden.Daartoe ga ik deze met de hand painten.
Gaat ook uitstekend,want chroomverf,zoals de meeste wel weten,heeft een grote oppervlakte spanning.

Als je buisjes ermee verft,trekt de verf zich daaromheen helemaal glad.

Ron.

Dat is dus de uitleg..:|

Dat klopt wel, maar ik dacht dat je echt ging verchromen met iets als bairefoil of zo. Dit is idd een goede oplossing. Zo heb ik dat met de Condor ook gedaan destijds. Maar het is niet echt chroom, meer een versleten chroom om maar zo te schrijven, het glimt niet echt zoals chroom.

Ben benieuwd, ik denk wel dat dit mooier past bij de rompkleur trouwens. En dat je daar een goede keuze mee hebt gemaakt.

Klopt Rik.De chroomverf is meer zijdemat in die richting dan.

Maar ik ga er gewoon flink wat sealing op gooien,dan komt het wel in de richting.

Ron.

Maar als het me lukt zal ik straks een leuke update plaatsen.

Een leuke update ?? Gewoon effe wat maritiem spul aanbrengen, gaatjes boren, railing plaatsen, solderen, ..... :| :| :|

Wat een prachtige update Applaus Applaus Applaus
Zoals steeds lijkt het weer héél eenvoudig, en als je de bijgevoegde tekst leest, lijkt het alsof je al het werk in 5 minuutjes in elkaar "hannest".

Waar blijf je die goede ideeën toch halen ? En hoe slaag je er telkens weer in om ze in prachtige modellen om te zetten ?

Groeten, Pascal (die hoopt dat hij ooit ook zulke prachtige modellen kan scratchen)

Pascal,weet je waar het eigenlijk mee begint?.

Gewoon gaan doen.Al doende leer je dit alles om te zetten naar een model.
Ik ga er altijd vanuit dat bijna iedere modelbouwer met wat ervaring dit kan gaan doen.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.Makkelijk is het niet,dat zal iedere scratchbouwer toegeven.

Maar daar ligt nu juist de fun daarvan in.
Een beetje creativiteit helpt ook wel.Maar dat hebben de meeste modelbouwers.

Waarom niet gewoon eens gaan proberen na jouwn project:k.

Ron.

Hey Ron,

Ik werk met mijn beide F-40 projecten ook op basis van foto's om de onderdelen te scratchen die ik wil toevoegen. Maar ik vind het heel moeilijk om de juiste afmetingen en vormen te vinden en maken. Met veel proberen, passen en dryfitten lukt het wel, maar telkens ga ik maar met hele kleine stapjes vooruit.
Wat ik zo bijzonder aan je scratchbouw-projecten vind, is dat je steeds de juiste afmetingen en vormen weet te maken. Volgens mij heb je een heel goed 3D-inzicht cute En natuurlijk ben je ook een meester-bouwer.

Groeten, Pascal

De reling van de romp zit er nu compleet op gesoldeerd.
Het was wel erg moeilijk bij de boeg.Daar steekt de reling uit over de punt,en aan weerszijden daarvan loopt de reling ook buiten het dek.Daartoe worden de steunen vanaf nummer 5(boegzijde)geknikt zodat de reling gaat overhellen.En dan moest dus ook de reling in een ovale vorm gaan lopen en de hoogte gelijk blijven....tja..was erg moeilijk.

Nu nog de lassen gaan vijlen en schuren en dan kan de reling gepaint worden in chroom kleur.Binnenkort dus foto`s ervan.

Ron.

Ron, bij de autohandel en de Halfords hebben ze chroomspray. Als je daarmee in een dopje spuit, dan kun je dit ook met de kwast gebruiken op de wijze die je aangeeft. Die komt nog niet iets dichter in de buurt van echt chroom. Ik heb dit laatst zelf geprobeerd maar moest zilver hebben (helaas geen plaatjes) maar dit werd bijna zoals chroom.

Ja,dat wil ik wel eens proberen.Als het mij lukt zal ik morgen eens langs Halfords gaan.

Maar droogt het niet vlug uit in het dopje?.Zou zonde zijn als zo de hele spuitbus inhoud verdampt/te dik wordt.

Ron.

Nee droogt niet zo snel. Maar je moet ook niet de hele bus ineens leegspuiten he. :D

Nee,oke...:D......Zal niet de hele bus leegspuiten.

En ik heb vanavond nog even de stuurhut/voordek combinatie in de eerste primer gezet.
De eerste indruk is goed,zo als ik kon zien hoef ik er nog nauwelijks enige plamuur aan toe te gaan voegen morgen.Als dat dan klaar is,wordt deze combinatie ook in het zilver gespoten en geseald.

Het gaat erg snel ineens:|...

Ron.

Het gaat erg snel ineens

Natuurlijk gaat het snel, dat moet ook. Er zitten enkele duizenden fans te wachten tot je met je volgend Uboot project begint :k :D :D

Ik heb een spuitbus zilver satijnglans nr 705 in de gamma gehaald, die geeft ook een mooie diepe kleur, en is nog eens goedkoop ook cute

Groeten, Pascal

Volgens mij kunnen we binnen een maand de presentatie flim verwachten he.

Ik zit al eerste rang. :D:D

Nee,denk ik wel niet hoor :s.

Moet toch nog wel veel gebeuren.Vooral het recreatie dek zal de nodige tijd opslorpen.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan