En zo kan ik eindelijk weer een update plaatsen.
Ik heb dus een dryfit gedaan,de stuurhut zit nog niet vast.Kan ook nog niet,want er moet nog wel wat werk verzet worden aan de stuurhut.
Maar dat mag de pret niet drukken.
Alle tape van de ramen is nu verwijderd.Ik was vooral benieuwd naar het raam onder de tape in het recreatie dek.hier heeft de tape wel enkele maandjes erop gezeten.Maar gelukkig ging de tape goed los,en liet maar kleine sporen na van lijmresten.Deze lijmsporen heb ik kunnen verwijderen met gewone spiritus.
De groene lijnen geven aan,wat er hier nog aan meubelen moet komen.
Aan bakboord een geintregeerde barbecue,met lades en een wasbak,en aan stuurboord een L-vormige zitbank met een tafeltje.
Een kijkje langs de "overloop".
Een belangrijke opmerking nog....ik heb gemerkt dat zilverlak een soort"kijkrichting"heeft.Dat wil zeggen dat je tegen de deeltjes kijkt met het licht tegen.Heb je het licht achter je,zie je een geheel ovaal gedekt vlak.heel raar.Dit is dus een soort richtingslak...dat zilver.
Bij het licht tegenlijkt het alsof je de lak handmatig hebt geverfd,je kijkt als het ware tegen de spuitrichting op.Daar ben ik eigenlijk niet zo kapot van.Maar ja het is niet anders.Had ik dat eerder geweten,had ik voor een witte kleur gekozen.
Blijft moeilijk dat zilver om te spuiten.
Maar goed...
Stuurboordzijde ziet er al anders uit.De ramen zijn geheel vrij onder de tape te voorschijn gekomen.
Je kunt jezelf goed zien in de ramen
Het voorraam.De groene lijnen moeten nog gemaakt worden,dus de ruitenwissers.Verder zien we in deze foto dunne witte lijntjes lopen.Deze zijn er niet.Hoe de camera dit te voorschijn tovert weet ik niet.Hier heeft wel afplaktape gezeten voor het painten van de twee lijsten.Maar het is zo met het blote oog niet te zien.
Ik heb een tijdje,overigens,getwijfeld voor het verven van deze lijsten.Na de spuitklus waren deze heel mooi en strak zilver.Dat vond ik er geweldig uitzien.Bijna had ik ze zilver gelaten.Maar ja,ik kan niet alles nu eenmaal naar eigen hand zetten.Dus heb ik ze zwart gemaakt,net als het origineel.
In onderstaande foto,dan de met Italiaans leder leder beklede ligplaatsen op het voordek.Hier kun je dus een lekker tintje ophalen(goede beschermins factor wel).Ik heb voor zwart gekozen omdat ik dat persoonlijk mooier vond als wit.
Ook zien we het ronde raam.Hieronder zit de VIP ruimte nummer 1(van de twee).Dit luik kan geopend worden door aan de kleine hendel te trekken.Trek je aan de grote hendel aan de onderzijde(richting boeg)dan gaat het gehele raam open,dus met de zwarte aluminium rand.Dat geeft een lekker groot gat,genoeg om erin te klimmen.
In bovenstaande foto,zien we ook nog een geel rolgordijntje.Dat heb ik gemaakt van geel printpapier.
De striping in het raam,heb ik gemaakt van restjes decal...
En dan de onderste foto.Genomen vanaf het ankerkluis,welke ik ook nog moet gaan maken.
Aan stuurboord zien we in de reling een kleine knik.Nu ja....is niet anders.
Blijft toch scratchbouw.En wederom lijkt het erger(echt hoor)als dat je het in "real"ziet.
Onderste foto heb ik extra zo genomen,dat je dus de deeltjes ziet zitten in de lak.Nogmaals dit ligt helemaal eraan hoe je erin kijkt.Nu zie je sommige deeltjes erin zitten.van achteren gekeken,zie je alleen een zilveren dekking....
Bakboordzijde....
Vanaf vogelvlucht genomen,zien we het recreatie dek.De groene lijnen geven hier de nog te bouwen "garage" aan.Later wordt ook het loodsdek beplankt.Let op de weerspiegeling van de dekbeplanking in de ramen.
Detail foto van het grote zonnedek.Mooi al schrijf ik het zelf...
En nog enkele totaal plaatjes...
Let op de weerspiegeling in de ramen...
Ik hoop dat jullie haar mooi beginnen te vinden,ik vind haar wel aardig inde richting gaan...
Nog veel te doen,al zou je dat zo niet zeggen...
Ron.