Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Meer kan ik er aan tekst niet aan bijvoegen

Ik wel. verdachtverdacht

Ziet er prachtig uit. :k

En gelijk een vraagje.

Zitten er geen luchtgaten/roosters in het dak?

Wat je zou kunnen proberen is als je straks de zilver klus klaar hebt om een klein randje zwart aan te brengen aan de onderkan. Een ranje van een halve mm is al genoeg. Dan ben je kleine oneffenheden kwijt van de aansluiting. En dan creeer je een soort van naadloze aansluiting op je dek. Maar voordat je dat doet. Eerst even passen om te zien wat het resultaat is.

Hey Ron,

Als je die constructie zo ziet liggen is het ongelofelijk dat je eigenlijk begonnnen bent met het zelfde materiaal waar ze op ligt :| :|
Ook zijn de ingewikkelde vorm en de prachtige lijnen heel goed te zien.
Ik vind het op zich al geweldig dat je dit helemaal zelf gemaakt hebt.

Diep respect Ron, echt schitterend werk.

Groeten, Pascal

Hey Ron,

Als je die constructie zo ziet liggen is het ongelofelijk dat je eigenlijk begonnnen bent met het zelfde materiaal waar ze op ligt :| :|
Ook zijn de ingewikkelde vorm en de prachtige lijnen heel goed te zien.
Ik vind het op zich al geweldig dat je dit helemaal zelf gemaakt hebt.

Diep respect Ron, echt schitterend werk.

Groeten, Pascal

Ja,klopt helemaal.Daar sta je niet zo bij stil,maar het tempex blok eronder is de basis voor deze combinatie.

Als je de balsahuid en acrylglas plaatjes eraf zou halen,zou je dit weer terug zien.

Ja,zo zie je maar weer,als je een beetje creatief bent,kun je zo de onderdelen "eraan"hangen.Want dat doen ze eigenlijk wel.

Overigens is de reling ook geheel klaar nu,gesoldeerd en netjes bijgevijld.

Doch voor nu gaat het even stop staan(de werkers hebben adv).
Ik heb zojuist de hobby kelder helemaal gepoetst en gestofzuigd.Immers de U82 gaat a.s.Zondag waarschijnlijk verhuizen en dan wil je toch de werkruimte netjes hebben.

Ik zou wel,eventueel,de stuurhut kunnen spuiten gaan en sealen.

Misschien dat ik dat alsnog kan doen.Ik heb ook alle modellen weer eens goed afgestoft.

En zo kan dan binnenkort het "Huwelijk" voltrokken worden met de stuurhut en de romp.

Ron.

Ik wel. verdachtverdacht

Ziet er prachtig uit. :k

En gelijk een vraagje.

Zitten er geen luchtgaten/roosters in het dak?

Wat je zou kunnen proberen is als je straks de zilver klus klaar hebt om een klein randje zwart aan te brengen aan de onderkan. Een ranje van een halve mm is al genoeg. Dan ben je kleine oneffenheden kwijt van de aansluiting. En dan creeer je een soort van naadloze aansluiting op je dek. Maar voordat je dat doet. Eerst even passen om te zien wat het resultaat is.

Bedoel je de overgang tussen stuurhut en het dek,Rik?.

Ron.

Ja, dit heb ik bij mijn Condor ook gedaan. Dat geeft een heel mooi effect. Ik kan wel een plaatje schieten als je wilt. :k

Ja, dit heb ik bij mijn Condor ook gedaan. Dat geeft een heel mooi effect
Euuuuhhh, Rik, als ik het plaatje bekijk heb je volgens mij wat meer dan een zwart randje van een halve mm op je Condor aangebracht ??? :| :|

800px-California-condor.jpg
Bron : Wikipedia

Maar het geeft inderdaad een heel mooi effect :D :D :D

Groeten, Pascal

He, he, eh...... ja dat is ook een condor. :D

Maar goed. Net even naar zolder geweest. En helaas kan ik niet bij de Condor. Oudste dochter is weer even thuis van kamer. :s Dus minder plaats. En dus de spullen aan de kant.

Maar wel een voorbeeld omdat ik dit ook op de Zwarte zee heb toegepast. Kijk maar eens hoe je dit vind.

1_SANY2505.jpg

1_SANY2506.jpg

1_SANY2507.jpg

En van een afstandje. Ong, 20 cm.
1_SANY2508.jpg

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Het geeft een heel mooi effect,ben ik het mee eenscute.

Doch er komt een houten dek op.Deze planken liggen sowieso hoger als de "naad",zeg maar.
Ik denk dat een zwarte rand,bovenop,de planken misschien een verkeerde indruk geeft?.

Ron.

Eventjes offtopic:
Zeg Rik, welke mooie schatten heb je nog voor ons verborgen?
De Zwarte Zee is voor veel mensen dé sleper en die krijgen we nu maar pas van je te zien? verdacht

Mooie update, Ron. :k

Droop

Ik zal eens een topic zoeken vaar deze in staat. Ik had het wel getoond hoor.

Ze is zelfs RC. :|:|:| Maar ja. Oud spul en geen accu´s enzo.

En bij de action hebben ze weer wat nieuws voor de modelbouwer.

Ik kom er net vanaf.Ik zag daar ineens paars gekleurde tape liggen,met het opschrift voor de senibele muren.

Dus meegenomen en meteen thuis uitgeprobeerd.Dus op de Persing romp een stuk tape geplakt(lef hebben),een beetje goed aangedrukt.En daarna met een rukje eraf getrokken.

En voila...er bleef geen verf plakken op de tape.Sterker nog..het gaf mij dezelfde indruk als tamiya tape.

Dus nu allen naar de action en deze paarse tape kopen,het is wel 25 mm breed,maar uitstekend voor af te plakken.Waar krijg je anders 25 meter tamiya tape voor €0,89 euro cent?.

Ik ga in ieder geval snel terug om een paar rollen in te slaan.Maar als je dit ook gaan doen,wel altijd eerst zelf testen op een test stukje.Voor mij is de test in ieder geval geslaagd.

Ron.

Testen op je model? Ik zou er me niet aan gewaagd hebben, Ron. wacko

Gelukkig is alles goed verlopen... pfffffffff... .

Bedankt voor de tip. Dit is iets waar we met z'n allen iets aan hebben. B:

Droop

Ja,maar mijn vraag is of er ook action winkels zijn in Belgie?.

En zo ja,voeren ze dan ook wel allemaal(dus in NL en BE)hetzelfde assortiment?.

Ron.

Eventjes offtopic:

Voor de geinteresseerden in de tape die Ron heeft gebruikt: de Action bestaat ook in België:

Hier klikken voor meer info.

En nu terug on-topic. :k

Droop

Ik heb in de plaatselijke doe het zelf winkel ook een paarse afplaktape gekocht en deze doet het ook heel goed. Plakt veel minder dan de gekende gebroken witte schilderstape.

Deze kleur wordt misschien door verschillende merken gebruikt om aan te duiden dat deze minder sterk plakt.

Deze kleur wordt misschien door verschillende merken gebruikt om aan te duiden dat deze minder sterk plakt.

Ja,dan zal dat ook wel bij deze tape de bedoeling zijn.
Ik vind in ieder geval als je bij de action in de buurt bent,wip binnen en probeer eens zo`n rol.Voor € 0,89 eurocent verlies je niets,maar win je er alleen maar bij.

Ook de plamuur van hun is uitstekend,en voor ik dacht € 1.98 een flinke knijptube.

De primer in spuitbus dan..ook uitstekend voor € 1,98.Maar let er wel op,dat de primer op nitro cellulose basis is.Dus deze bevat aceton en thinner bij producten.Prima als eerste primer.Maar nooit deze primer over reeds bestaande lakken spuiten,dan lost de onderste laag op als een uitgedroogde woestijn.Voor de rest een prima primer.

En dan nog een nieuwtje....ze verkopen er ook glanzende vernis van ´Van Eyck`.Deze kost,dacht ik ook €1,98.Deze is op oliebasis.Dus uitstekend te gebruiken op alle enamel verven)revell,humbrol'.Het flesje bevat 75 ml.Dus dat krijg je niet zo snel leeg.

Ik heb deze vernis gebruikt om de Persing te sealen.Uitstekend resultaat mag ik wel zeggen.

Dus de action is een goede winkel aan het worden voor de modelbouwer.

Ja,soms is het wel spannend om nieuwe producten te testen op je model :D.Het kan zich lonen.

ROn.

Dat van die plamuur is ook een goed idee. Ik heb nu putty van tamiya maar dat is toch een stuk duurder dan 1,98 euro

De reling is nu helemaal klaar.Dus gesoldeerd,bijgevijld en bijgeschuurd.

1_PB200004_goed_goed.jpg

1_PB200005_goed_goed.jpg

Dit was het moeilijkste onderdeel,want de reling gaat hier bij de boeg langzaam over het dek heen "hangen",en ook komt er een ovale vorm in.
Daarbij moest ik ook de steunen "knikken",zodat dit ook mogelijk is..net als bij het origineel.

1_PB200006_goed_goed.jpg

1_PB200007_goed_goed.jpg

Het leuke eraan is,dat ik alleen de steunen bij het recreatie dek heb gelijmd met montagekit,(de eerste twee stuks aan beide zijden)en de twee laatste steunen bij de boeg.De andere steunen zitten er gewoon los in.Doch er is geen beweging in te krijgen.Dat komt door de samenspanning van de steunen in de bovenste ligger(rail).

1_PB200008_goed_goed.jpg

1_PB200009_goed_goed.jpg

1_PB200010_goed_goed.jpg

Inmiddels zijn de relingen zwart geverfd(met de hand)want er moet chroom verf opkomen.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan