Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ron, ik ben wel eens van dit type schepen tegengekomen op de Hiswa. Ken je wel denk ik, moest altijd verplicht mee met mijn vader. Was wel altijd erg leuk. :P
Maar wat ik daar veel te horen heb gekregen is dat je het schip in totaal afgebeeld zag waarmee de onderkant dus ook glanzend gemaakt was. Terwijl bij aflevering de onderkant echt wel mat zou zijn. De verlichting waar het schip in gepresenteerd word moet een bepaalde sfeer oproepen voor de klant. Dus moet deze over het totaal schip zo mooi mogelijk zijn. Dat de meeste mensen hierin geen erg hebben is de truuk hiervoor. Waarschijnlijk zou dat bij jou schip ook het geval zijn. Echter ik heb jou foto´s niet gezien. En ben ook niet zo goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen hierin van de laatste paar jaar. Dus het zou goed kunnen zijn dat het nu inmiddels mogelijk is dat dit dus wel glanzend zou zijn. Echter ik heb mijn twijfels.

Ja,daar zal je gelijk in hebben.Daar heb ik niet bij stilgestaan."Just for the show".

Om de gearbox en het loodsdek nu alsnog dan mat te maken,zou ik het handmatig moeten gaan doen,plus dat ik haar dan op haar kop zou moeten gaan leggen.Dat gaat niet meer.Dat zal ze niet zonder kleerscheuren overleven,ivm de vele uitsteeksels nu erop gemonteerd:wacko:...

Dus dan zal ik het maar zo laten in de trend van "for the show".

Ron.

Dus dan zal ik het maar zo laten in de trend van "for the show".

Daar kun je natuurlijk je standaard op aanpassen zodat het ook weer natuurlijk lijkt toch. :) Dus een klein folderstandaardje erbij en en een klein tafeltje erbij waar mensen dan even met de vertegenwoordiger kunnen zitten. En een stijgertje aan de achterkant erbij zodat mensen hier doormiddel van een houten trap binnen de boot kunnen kijken. Heb je ook nog iets moois om het schip heen. Net als jou QM II die je toen die thema feest verlichting hebt gegeven.

Tis maar een idee he. :D

Prima idee,Rik:P.

Ik zal er later eens goed over denken,een trapje aan de buitenkant zal er meerwaarde aangeven gaan.

Ron.

Ze is gewoonweg prachtig met haar messing schroeven!!!!!!!

4.gif

Droop

En ook hier geld,een kleine stap voor mij,maar een grote stap voorde Persing 72.

Een beetje verder gegaan met de beplanking van de garage/het zonnedek.

1_P1100001_goed_goed.jpg

Rechtsboven is nog duidelijk de beschadiging te zien,welke ik zelf heb aangebracht.Een klein klusje voor later^^

Terwijl mijn favoriete muziek(QUEEN)lekker op de achtergrond stampt,gaan we ermee verder...

1_P1100002_goed_goed.jpg

Daarna(in een gele foto)de hoeken lekker gaan uithollen.Waarbij ik wel moest oppassen om niet de hoeken ermee uit te snijden.

1_P1100003_goed_goed.jpg

Het eerste 4 mm balsalatje met montagekit erin gelijmd.

1_P1100004_goed_goed.jpg

En dan lekker chaotisch de ruimte opvullen met 4 mm houten latjes.

1_P1100005_goed_goed.jpg

1_P1100006_goed_goed.jpg

Nu laat ik dit alles goed uitharden,en dan kan ik dit gaan snijden,schuren en plamuren.Mijn lievelingswerk:P

Ron.

Dat is nu eens een mooie illustratie bij het proces zie.

En verder kan ik eigenlijk alleen maar "aah" en "oooh"'s geven, want ik kan geen enkel puntje van kritiek geven... (we gaan het potje over het patroon op tafel nu maar dicht laten, ieder z'n smaak).

Nogmaals, Ron... Prachtig werk lever je.

Zo Ron, dat ziet er erg mooi uit, nu idd lekker schuren en plamuren. :D

En ik ben een stukje verder inmiddels gekomen.Het ruwe werk is klaar,nu ga ik alles lekker inde plamuur zetten en schuren.Er moeten flink wat laagjes op,maar is niet erg,ik vind het leuk werk.

Als eerste de kant van het achtersteven(richting loodsdek).
De hoeken zijn al wat ronder en gladder,maar nog niet voldoende.

1_P1120006_goed_goed.jpg

De voorzijde,oftewel het recreatie dek gedeelte.
Lijkt net op een piano,vind ik :P.

1_P1120007_goed_goed.jpg

En het voorraad plankje van het balsahout begint langzaam leeg te lopen.
Ik leg het deze plankjes altijd bovenop,zo trekken ze niet zo vlug scheef,omdat ze op een recht oppervlak liggen.Voor de KURSK moet ik nog flink wat aanvullen gaan:(.

1_P1120001_goed_goed.jpg

Mijn "werkplaats",waar ik zo lekker overal bijkom.

1_P1120009_goed_goed.jpg

En mijn klein "machine hoekje".

1_P1120008_goed_goed.jpg

Ron.

Prachtig gescratcht jacht en alweer een reuze mooi verslag! Het recreatie dek zou je ook van obomodulan kunnen maken scheelt een hoop werk, alleen hangt daar (als nadeel) weer een prijskaartje aan.

Hey Ron,

De garage ziet er prachtig uit, weer een hele mooi constructie met dat tempex en balsa :)

Lijkt net op een piano,vind ik

Je gaat toch een mooi deuntje spelen op de tewaterlating hé ? :D

Het is echt wel een fantastisch mooi schip, de ene keer ziet ze er slank en snel uit, de andere keer bruut en krachtig.

Groeten, Pascal

Daarom,pascal,ben ik er ook aan begonnen met sparen.Ik vind dat brute erin(onder een bepaalde kijkhoek)ook juist ook prachtig.Ooit koop ik haar misschien eens...:$

Ron.

Mooie werkplaats heb je zo Ron! Mooi alles onder handbereik.
Is het altijd zo netjes, of heb je voor de foto even opgeruimd? ;)

groeten, Rinie

Nee,heel toevallig heb ik gisteren opgeruimd en gestofzuigd.
Maar dat doe ik wel geregeld hoor,echt waar:8.

Ron.
Jaja... natuurlijk Ron... zo zijn we wel... :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

De foto waar 'de dame' in haar geheel opstaat vind ik nu heel geslaagd.
Nu zie ik goed hoe mooi en elegant ze wel is. ;)

Droop

Prachtig gescratcht jacht en alweer een reuze mooi verslag! Het recreatie dek zou je ook van obomodulan kunnen maken scheelt een hoop werk, alleen hangt daar (als nadeel) weer een prijskaartje aan.

He die is leuk...een "oude "bekende :).

Fantastisch om je weer terug te kunnen schrijven.

Groetjes Ron.

Hey Ron,

Volgens mij heb je de schroeven er verkeerd opgezet. Bakboord draait normaal gezien bij vooruitvaren met de klok mee (van achteren gezien) en stuurboord tegen de klok in. Dus de schroeven horen dan omgekeerd te zitten.

Ik ben 90% zeker maar best eens eerst opzoeken ofzo...

Eeuhmmm...zou best eens kunnen.Ik ben mij daar ook nu even niet zeker van.
Maar ik kan ze erg gemakkelijk omwisselen,ze zitten gelukkig op schroefdraad.

Misschien dat Droop hier de juiste wijze voor mij heeft?.

Ik dacht dat ik ze wel goed had,maar ik kan me natuurlijk ook vergissen:ph34r:

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan