Mmmm...is dit niet alsof we zelf bezig zijn om de Persing te ontwerpen ?
..
Echt,Rik,zullen we maar een werf openen..geweldig.Dit is bijna geen modelbouw meer,maar het "echte"werk.
Nu ja,ik kan me best jouwn mening voorstellen,alle scharnieren en/of verbindingen blijven toch nu eenmaal een zwak punt,hoe je het ook wendt of keert.ik neem ook van ganse harte jouwn discussie punt aan,het schanierend blad zal best wel wat beweging naar beneden geven.Maar niet door gewicht van het blad,maar door de schanieren.
De aluminium profielen ondersteunen niet,maar verhinderen teveel doorbuiging doordat ze met de kopse kant tegen elkaar steunen en de bewegingskrachten in de lengte doorgeven gaan dan.Natuurlijk geeft het el beweging,zonder meer.
Maar waar het mij om draait is niet dat het doorbuigt,maar dat het niet zichtbaar is in het model,dus het schanier gedeelte.Het echte voorbeeld heeft ook een korter blad,dit langere blad is mijn persoonlijke keuze
.
Ik vermoed dat we dit eigenlijk wel zo kunnen laten bij dit punt,Rik heeft gelijk dat het toch wel beweging geeft,En ik omdat je het niet in het model zult terug zien.
Ik persoonlijk zou bij deze constructie in het echt gekozen hebben voor glijstangen.Deze zitten midden in het blad verzonken,in beide bladen.Deze werken hetzelfde als bij de achterklep van een auto.Gasgevulde cilinders vergemakkelijken het op en neer klappen,de gelijders(U-profielen aan weerszijden)verhinderen bij het op en neer gaan enige frictie,en bij opengeklapte stand,zijn de glijstangen(inwendig) geheel verzonken en worden zo een met de bladen.Dat geeft geen enkele beweging.nadeel....enorm duur,maar ach....
De volgende stap is het painten van de schotel aan de onderzijde,en dan ga ik de tafel monteren in het dek.
Met nog enige kleine detailwerken eraan.
En daarna komt de garage in beeld....
Ron.