Hoofdsponsor

1/12 project "69 Camaro", Class: Crazy Racer 22-07-2013 [wip]

leuke desertgrond erbij met cactus, verdwaalde prairiehond, een zittend geraamte in een elvispak met een flesje Buttweiser, je zou de uitgestrektheid van de woestijn zo kunnen benaderen, geen bandensporen dus :-0

Herr Duret, that's what i like ! toffe ingrediënten man,

een Buddweiser Cactus, uitgestrekte woestijn yes, restanten van een roadkill-BBQ erbij...
Een bagagerek van botten achterop misschien? gekke stikkers en/of logo's...
Koplampen zijn natuurlijk zot voor een CrazyRacer, dus wat ervoor in de plaats..

input, food for thought, bring it on mensen !! je hebt soms geen idee van hoe goed een simpele opmerking kan vallen yahou_zpsc4a96849.gif
Heb zat fantasie, maar ben ook maar een menspardon_zps12d73da1.gif
Wees 'ns even geen voyeur, maar tank me eens bij, giet eens wat nitro in m'n topic, dúrf maar'ns clap_zps887d7421.gif

vrolijke groet :D
Peter

't is een klein beetje Mad Max he....

om een verhaal in stand te houden: iemand toert met reden die woestijn in, misschien een Nazi-jager gezien de netten en het wapentuig, mogelijk kan je een vergrijsde Adolf achter het stuur zijn laatste adem uit laten blazen alwaar een gier in een tenger boompje zijn beurt afwacht.
Je zou hem ook tegen diezelfde boom zijn snorretje kunnen laten scheren in een spiegeltje. Dat verklaart natuurlijk die elpees en casettes van Johnny Cash in de auto, hij moet werken aan zijn spraak om niet op te vallen. Je kan hem ook met een handboortje nog naar olie laten zoeken.

an sich hoeft er geen persoon bij, de wagen straalt al een hoop gevoel uit. Maar wel aardig wat stille getuigen te tonen die het verlaten van de auto destijds begrijpelijk maken. In die zin is een langwerpig grondje met -voetstap-voetstap-voetstap-voetstap-voetstap-etc- en dan de auto rechts intrigerend en de ruimte wordt tragikomisch ingepalmd.

Dan zie ik nog een variant waarbij rechts nog een stukje afgrond te zien is waar de auto met de achterwielen nog net aan plakt en de gehele voorkant zweeft al de lucht in. Hier kan je de vaart op jou bekende wijzen benadrukken. Ietsje onder de afgrond zit een gier op een uitstekende tak.

te schattig vind ik persoonlijk de gedachte dat de auto ook nog shelter biedt aan een nest beren, setting Alaska met wat sneeuw. Denk dan aan de film 'Into the Wild'.

het schiet me te binnen wat ontbreekt opeens :-) er moet gewoon ergens een trouwe herdershond op de bijrijdersstoel!

maar die moet je dan niet in de stoel doen als de auto naar benden dondert, dat is zielig :-(

R.

Crazy Racer Overdenkingen 26-7-2013

bedankt voor je reactie maatje bravo_zpse8aefded.gif

om een verhaal in stand te houden: iemand toert met reden die woestijn in, misschien een Nazi-jager gezien de netten en het wapentuig, mogelijk kan je een vergrijsde Adolf achter het stuur zijn laatste adem uit laten blazen alwaar een gier in een tenger boompje zijn beurt afwacht.
Je zou hem ook tegen diezelfde boom zijn snorretje kunnen laten scheren in een spiegeltje. Dat verklaart natuurlijk die elpees en casettes van Johnny Cash in de auto, hij moet werken aan zijn spraak om niet op te vallen. Je kan hem ook met een handboortje nog naar olie laten zoeken.
lol_zpsede8d316.giflol_zpsede8d316.gif misschien ome Adolf als boegbeeld aan een paal binden die aan de bullbar vastzit en achter het stuur zit een hele kwaaie j...eweetwel op 't gas te duwen.
In geval van dat handboortje zou ik 't een titel meegeven als : "Texas 2045 :Es muss wieder Schwúng in die Sache.." en op de achtergrond
staat Keitel die met een domme grijns een fietspomp omhoog houdt...
of met dezelfde domme grijns staat Keitel met een witte vlag te zwaaien, (of vlag van Esso, Shell..)surrender_zpscf9b9e66.gif
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
an sich hoeft er geen persoon bij, de wagen straalt al een hoop gevoel uit. Maar wel aardig wat stille getuigen te tonen die het verlaten van de auto destijds begrijpelijk maken. In die zin is een langwerpig grondje met -voetstap-voetstap-voetstap-voetstap-voetstap-etc- en dan de auto rechts intrigerend en de ruimte wordt tragikomisch ingepalmd.
interessant....ik zie het mogelijk drama, maar wil er een figuur bij.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
Dan zie ik nog een variant waarbij rechts nog een stukje afgrond te zien is waar de auto met de achterwielen nog net aan plakt en de gehele voorkant zweeft al de lucht in. Hier kan je de vaart op jou bekende wijzen benadrukken. Ietsje onder de afgrond zit een gier op een uitstekende tak.
Ik dacht onmiddelijk : ja leuk... kan ik de hele onderkant ook gaan detailleren...
Nee! hij is fantastisch ! ook wel constructief uitdagend, de auto weegt (incl. driver) 650gram en is 40 cm lang.
Zou een geweldig actie in gemaakt kunnen worden (wegspringende steentjes, stof, uit de wagen waaiende spullen),
Kranteknipsel maken op de basis : Krantekop + foto : "Crazy Camaro fakes Crazy Jump?"(ja, u leest 't goed...)
te schattig vind ik persoonlijk de gedachte dat de auto ook nog shelter biedt aan een nest beren, setting Alaska met wat sneeuw. Denk dan aan de film 'Into the Wild'.

het schiet me te binnen wat ontbreekt opeens :-) er moet gewoon ergens een trouwe herdershond op de bijrijdersstoel!

maar die moet je dan niet in de stoel doen als de auto naar benden dondert, dat is zielig :-(
Ha, zie je Guust Flater al (met z'n kat en die lachmeeuw en dat muisje) met zo'n kar as deze ?
Maar dan in de stijl als die Autogiro piloot in MadMax 2, en cruisend op asphalt (hoor: Willy Nelson "I'm On the Road Again").
En die lachmeeuw er vlak boven. Beetje cartoonesk...hmmm, da's minder stoer....maar wél leuk....

Ach, herdershond op "shotgun"... neh... of 't moet zo'n valse hellehond zijn (met collar: "security") die wél trouw is uiteraard.
Of juist een snoezig kitten die uit een operolde slaap opkijkt met van die "Puss 'n Boots" ogen.
Wellicht een landoctopus...(sy), of dikke rat... schildpad met een plaatje op z'n pantser : crazy crawler (of "Chevy Wheelblock #2)
In ieder geval leuk om één of meer dieren erbij te betrekken...39_zpse82efe0b.gif

kan zo wel doorgaan met hersenscheten neertikken, (zitalweer te editten)
maar ik ga nog 'n hedgerow opsteken, en wat plaatjes kijken...
met "Marilyn Manson" , "Death can Dance", "Ministry" uit de tube nog even nasudderen 116_zps1c4fcb26.gif

sweet dreamz offtobed_zps07158c92.gif
0010_zpsbd7db04e.gif

o ja, ik heb ooit 'ns een koppie gekneed dat misschien een rol kan spelen (is geloof ik aardig op goede schaal)

Dsc07154s_zps7c89ae94.jpg Dsc07155s_zps3686380c.jpg

Laatst bewerkt:
persoonlijk zit ik eerder te denken aan een extra reservetank voor dit beestje... amerikaanse auto's zijn dorstige wezens en ik denk dat in zo'n (post apocalyptische?) setting je moet kunnen meenemen wat je tegenkomt (zie een beetje de opeingsscene van de Madmaxfilms warin ie bij ieder wrak de tank controleert op de inhoud...)

ik weet niet of er iets komt van windshield voor de chauffeur, kwestie van niet teveel stof hoeven te eten?

voor de rest benieuwd naar het vervolg...

Bedankt luitjes voor het reageren :)

Eigenlijk zit ik hier in de fase die "normaal" vooraf moet gaan aan de bouw : idee en planning,
dus dit topic had misschien in "voorbereiding vóór de effectieve bouw start" gemoeten.
Maar de noeste arbeid zal eerdaags op gang komen, dus verplaatsen is nu wellicht niet meer nodig.

Het feit dat ik jullie denktank assistentie vraag is ook omdat ik nog maar net weer bezig ben gegaan
in de hobby. Hoop **** achter de rug en m'n creatieve geest heeft daar serieus onder geleden.
Het komt allemaal gezond weer op gang hoor, maar het zorgelijk denken belemmerd me nog wel ja.... komt goed!!

@Buzzy, nee, ik heb dus nog niet genoeg ideeën.... ik ben plompverloren gaan zitten met die stapel plastics
met het idee van zo'n 20 jaar geleden.
Inmiddels ben ik zelf als mens dus 20 jaar verder (incl. 20 jaar aan ervaring opdoen).
Nu kan ik méér, en volstaat een "eenvoudig" RoadWarrior concept niet langer...
Het bouwen is het probleem niet, verhaal en compositie en detail vind ik belangrijk tegenwoordig,
maar ook wil ik iets aparts. Niet alleen qua model, maar ook de presentatie.

@Silenoz, Post Apocalyptisch...hmmm, dat is een prima insteek, maar wat als : die ineenstorting nu eens niet volledig was ?
En misschien was jaren daarvoor "Mr. Fusion" ("Back to the Future") al een alledaags accessoire ?
Extra tanks zijn een uitstekend idee voor een CrazyRacer, maar misschien volstaat water (ivm Mr.Fusion).
En wat voor tanks en hoeveel. Ik kan 2 grote toevoegen, of 20 kleine.
De Camaro zou ook op stoom kunnen voortbewegen, maar dan Hi-Tech, of een heel andere motor erin (scratch bouwen).

En het windscherm ? Dat is uiteraard tijdens allerlei omzwervingen gesneuveld en vervangen, maar uiteindelijk
niet meer voorrradig (of te duur) en niet essentieël voor het rijdend houden van de auto. Misschien gaas of een pantserplaat ?
En tegen stof heb je brillen en maskers.
Ook ben ik er nog niet uit of ik nu wel of niet het dak zal terugplaatsen...
En zo ja, orgineel dak?, verlaagd? verbouwd? of een ander geïmproviseerd dak? of buisframe (anti-rollover)?

In ieder geval laat ik het definitieve verhaal horen zodra dat helder is.
Tot die tijd (en verder) sta ik wagenwijd open voor opmerkingen, suggesties, vragen !

Crazy Greetz joker_zpsae43df44.gif

0009_zps8bddf5f7.gif

Wat een fantastische build !!! Love it !!!
Persoonlijk zou ik het houden op de cabrio versie voorzien van dat militaire stuff. Misschien ergens een jerrycan (of twee) aan toevoegen. Passen misschien in de openingen van de achterlichten?
En dat woestijn dio à là post apocalyptische tijdperk lijkt mij wel iets.

Wat mij wél stoort is dat het interieur van de wagen nog vrij staat van de carrosserie en nergens aansluit. Heb gelezen dat je drempels en zo wil aanbouwen en dat is volgens mij echt nodig. Of laterale bakken ipv drempels, kan je nog wat stuff in kwijt.
De openingen tussen spatbord voor en interieur moeten zeker dicht; plaatje op lassen met zichtbare lasnaad lijkt me wel iets. Idem naar de achterspatborden op alhoewel je die opening misschien kan gebruiken voor die jerrycans.

Als je een voorruit zou plaatsen dan zou ik er zeker een grille voor plaatsen maar ik denk dat een grille op zichzelf realistischer zal lijken.
Een dak heb je niet nodig, daar heb je je camouflagenetten voor.

Enkel maar mijn mening en ideeën hé, vind het reeds een sterk staaltje modelbouw.

Ha Peter,

Top man welke bouw je hier neerzet. Ik ga je creatieve proces zeker volgen. Het is zeker madmax waardig!!
Qwa ideeën zou ik voor een soort van rolkooi gaan ipv een dak, als er nog een .50 bij moet kan je die daarop zetten.
Tanks met reserve benzine en water is imho een must op een dergelijk voertuig.

Ben benieuwd naar het vervolg, ik zit er klaar voor.

Bedankt Erwin en Mark voor de denksupport en de lovende woorden ^^

@Erwin,
De Camaro op de foto's is een dryfit posering, aan de voorkant staat-ie op een blokje, wielen zitten nog nergens aan vast,
motorblok zit los, cabine is een losse bak, carosserie is nog los, alle uitrusting ligt nog los..
Nog zat te doen en ik wil het inderdaad overtuigend afwerken.

Hoe plaatwerk om en aan elkaar zit is geen routine voor me, dus de dingen die je noemt kan ik wat mee.
Ik ben er niet onbekend mee, maar nu moet ik een beetje gaan kijken als automonteur/plaatwerker..
Zoals jij 'm zou uitvoeren spreekt mij ook (nog) aan, want dat is per slot het orginele idee van 20jaar geleden...
Zie dan echt zo'n vette .50 uitgeruste ragbak (en ik nijg dan toch naar een soort Miltary Police uitvoering,
en dat komt dan weer omdat ik ooit 2 jaar bij de Koninklijke Marechaussee heb dienst gedaan).

@Mark, een soort van rollcage is zeker geen overbodige luxe voor zo'n open wagen,
en gelijk een mooi platform voor bewapening.
Net als van techtips die ik hier krijg, is er ook een hoop op te steken in de auto topics (ook de jouwe dus),
en heb ze nog lang niet allemaal gehad... ach zoveel te genieten hier :)
Aantrekkelijke ingredieënten so far : Crazy Racer; .50; mens; dier; woestijn; actie; MP; cabrio+rollcage; long range; enne...
wordt vervolgd...

Bedankt voor 't kijken hier,
Fijn weekend wave01_zps061cc6cb.gif

Goed om te zien dat na je zware periode weer wat afleiding in de modelbouw kan vinden Peter.
Succes met het filteren van alle aangedragen ideeën.

Fred

Aanvang bouw CrazyRacer 04-08-2013

Hoi medeplakkers :)

een voorzichtig beginnetje is gemaakt intussen.
En meteen alweer bezig geraakt op de vierkante milimeter...

Eerst even een plaatje van de naakte waarheid :
:wacko:
Dsc07274s_zpscdea6cc4.jpg

Ik moest eerst even een beetje verkennen welke volgorde ik grofweg moet aanhouden :
Ik zal eerst de motor en motorruimte moeten gaan doen.
Dan de voorwiel ophanging. (Wielen wacht ik liever mee tot na de plaatsing van de carrosserie)
Daarna de plaatsing van het interieur.
Als laatste dan de montage van de carrosserie (heb al gezien dat dit wat worstelen gaat worden, want de
passing is niet echt tof..)

En waar ben ik aldus mee begonnen ? juist... de wielen zelf..:P
Dat was omdat ik de wiel ophanging zat te bekijken, en me afvroeg of ik iets aan velgen en banden
kon toevoegen vóór deze de auto op gaan.

Ik had de wangen van de banden 20jaar geleden al stevig verweerd en was van plan
om ze met de onbeletterde kant naar buiten te monteren.
Nu echter vind ik 't leuker een eigen aanduiding te maken, maar waar haal ik mooie letterkes vandaan?

Na wat denkwerk (auwroll_zpsdbfe0e8a.gif) en zoeken kwam ik uit bij letters van een ponskaartje.
Aldus ben ik ze gaan zitten afsteken :
Op dit hulpstuk kon ik confortabel werken
Dsc07277s_zps7c9cc9e8.jpg

Afgeschuinde kant op het kaartje houden en met weinig voor- en neerwaartse druk het mes heen en weer bewegen tot je
onder de letter dóór bent. Uitschieten is een risico hier dus vingertjes nooit in de baan van het mesje !leraar_zpsba5ea378.gif
De cylindervormige stutjes maakten het makkelijk om het kaartje op z'n plek te houden tijdens 't afsteken.
Dsc07280s_zps3d368732.jpg

Zo komen ze er letter voor letter af. Letters zijn gekromd door het afsteken en moeten nog wat gekuist.
Door er met 'n asje over te rollen worden ze recht. En iets méér rollen worden ze terug hol
zodat ze mooi op de bolling van de wang gelijmd kunnen worden.
Dsc07283s_zpsffcf372d.jpg

Dan met de beschikbare cijfers en letters iets verzonnen zodat ik 4 banden van een aanduiding kan voorzien.
Had maar 1 "M", kon dus niet "MOPAR" maken. Onder liefhebbers van "Muscle Cars" wordt "MOPAR"
uitgelegd als : Massively Overpowered And Respected :usa2:
Officieël is "MOPAR" een merknaam sinds 1937. meer weten, klik hier.
OK dan, "NOPAR GEO" dan maar, maar vindt nu "GOPAR NEO" beter klinken? heb liever GO dan NO toch..
En mocht u daar een ander idee over hebben : stuur mij gerust uw oude ponskaart ;)

Het hier 4x neerleggen was trouwens niet nodig, maar moest dat even doen he..
Dsc07289s_zpsaacd7493.jpg

Meer heb ik nog niet. Komt vanzelf wel bij...
Wil ook nog een 1:35 Dodge WC-63 afwerken voor een online foto wedstrijd op het Twenot forum.
Op een basisplaatje met grond en struiken, het geheel bedekt met een vers laagje sneeuw.
Deadline is 31 aug.... zal nu toch sinds lang 'ns een project gedaan willen zien...komt goed !

enne.... 't Camaro verhaaltje is nog niet rond dus u mag blijven gillen over Panzerfausten erop of buMperstickers als :
"I
1273.gif
Rommel's Rod
", offeuh SPONSORED BY : FANTASMART® 3D PRINTED ENGINES
Blijft de Crazy Camaro blauw ? uhm_zps38f8dfb6.gif
Extra zoeklicht erop, wapperende vlag ? ("Judge"; piraatvlag; smiley; text in onbekend schrift..)

Wil best zo doorgaan, maar m'n computer wil naar bed hatemail_zps3b0e3708.gif
bedankt voor jullie aandacht ,
tot de volgende keer...
:)

Goed bedacht met die letters.
En het is inderdaad een beetje worstelen om de carrosserie over de bodemplaat te krijgen.
Heeft wel 1 groot voordeel. Je hoeft deze niet te lijmen.:D

Goed bedacht met die letters.
En het is inderdaad een beetje worstelen om de carrosserie over de bodemplaat te krijgen.
Heeft wel 1 groot voordeel. Je hoeft deze niet te lijmen.:D
Thx, en hoe bedoel je niet lijmen ? paste de body op jouw model zo strak dan ?

Thx, en hoe bedoel je niet lijmen ? paste de body op jouw model zo strak dan ?

Bij mij past die heel strak.
Om de bodemplaat erin te krijgen moet ik de carrosserie een beetje opentrekken om het ertussen te krijgen.
Eenmaal ertussen blijft die mooi op zijn plaats zitten.

bedankt Bart !

Bij mij past die heel strak.
Om de bodemplaat erin te krijgen moet ik de carrosserie een beetje opentrekken om het ertussen te krijgen.
Eenmaal ertussen blijft die mooi op zijn plaats zitten.
OK dan, dat beetje opentrekken om te kunnen plaatsen gaat hier ook prima, maar dan
sluit het niet mooi aan op elkaar. Misschien is de vormvastheid een beetje aangetast omdat er
het één en ander weggezaagd is...
Zal wat elastieken en klemmen gaan gebruiken.... komt wel goed.

Dat zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn.
Zonder deuren en dak is de stevigheid een beetje weg.
Waardoor de body dan waarschijnlijk wat zal doorbuigen aan de deurdorpels.

Terug
Bovenaan