Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het de Olympic is...maar die had volgens mij exact dezelfde romp, alleen de opbouw van de zusjes was verschillend.

Ik had het toch over adelaars ogen ;)

Groeten, Rinie

Ik denk dat het de Olympic i

Ehhh, ja, juist ja. Die bedoelde ik dus ook.

Pffff, al die schepen van hun. Beter volgende keer even niet uit het bolleke antwoord geven he. :nowink:

Zo zou ik nog een plaatje maken de koekoek voor je, komt er nog aan.

Vandaag was het bolder dag. Ik heb de eerste (en grootste) bolders op het voor en achterdek geplaatst. De bouwbeschrijving schrijft voor dat de bolders kaal/koperkleurig gehouden worden, maar ik heb nog nooit koperen bolders gezien. Die van dit Titanic waren in ieder geval grijs/zwart:

DSC_0013-18.jpg

DSC_0006-40.jpg

DSC_0008-33.jpg

DSC_0011-28.jpg

DSC_0014-14.jpg

Groeten, Rinie

Strak werk hoor.

Maar voor zover ik de foto´s ken, zijn de bolder helemaal zwart??

Enne, de naam, wat is daar mee aan de hand, zie de laatste foto. Het lijkt wel alsof ze ingesneden zijn in het hout. :ohmy::ohmy:

Enne, voor op de boeg, komt het ovaal daar ook nog op?

Strak werk hoor.
Dank je Rik!

Maar voor zover ik de foto´s ken, zijn de bolder helemaal zwart??
Ik heb geen foto's van deze bolders op de echte Titanic kunnen vinden. Maar Peter Davies Garner en James Cameron (van de film) hebben beide de bovenkant van de grootste bolders koperkleurig gelaten. Dus wie ben ik om daar van af te wijken ;)

Enne, de naam, wat is daar mee aan de hand, zie de laatste foto. Het lijkt wel alsof ze ingesneden zijn in het hout. :ohmy::ohmy:
Klopt, de naam is uitgesneden in de huidlatjes. Valt normaal niet zo op hoor, maar is inderdaad op deze foto goed te zien.

Enne, voor op de boeg, komt het ovaal daar ook nog op?
Jazeker, die komen er binnenkort op inclusief de kluisgaten en de ankers. De romp moet zowiezo nog afwerkt worden met een extra laagje lak, het roer en de schroeven...nog werk genoeg ;)

Vandaag: weer wat bolders (dit keer de kleinere) en een laagje verf op de opbouw.
En: Jack is back!

DSC_0005-46.jpg

DSC_0007-29.jpg

DSC_0008-34.jpg

DSC_0009-27.jpg

DSC_0010-28.jpg

DSC_0012-20.jpg

DSC_0013-19.jpg

Groeten, Rinie

ziet er strak uit mega

over de kleur ga ik niet mee discuseren want daar ken ik niets van. ga lekker door man

Ziet er toch al wel goed uit.
Maar je bolders als ik ze zo zie? Zijn die niet heel erg groot?? Ik weet dat dit grote jongens zijn maar in vergelijking met die ramen?? Echt te groot hoor. Zaten die in de kit erbij?

Verder de derde foto van onder. de verf is van de antifouling er afgekomen. Waarschijnlijk niet goed ontvet..... of.. verkeerd afplakband...

Bedankt voor de complimenten mannen!

Maar je bolders als ik ze zo zie? Zijn die niet heel erg groot?? Ik weet dat dit grote jongens zijn maar in vergelijking met die ramen?? Echt te groot hoor. Zaten die in de kit erbij?

Ik vond de bolders ook aan de grote kant en heb eens wat onderzoek gedaan. Op de titanic stonden hele forse ventilerende bolders:

53.jpg

(Bron: TRMA)

Deze ventilerende bolders waren ruim een meter (4 feet) hoog. De bolders op het model zijn 5mm, en dat is met 1:200 dus 1 meter.
Dat komt dus redelijk overeen met de werkelijkheid.
Daarnaast staan er ook kleinere bolders (2mm -> 40 cm) op de dekken. Dat is een vrij normale grootte.

Verder de derde foto van onder. de verf is van de antifouling er afgekomen. Waarschijnlijk niet goed ontvet..... of.. verkeerd afplakband...
De waterlijn moet nog worden strakgetrokken. De huidige waterlijn heb ik met de hand afgezet (door het volgen van de huidplanken). Zoals op de laatste foto goed te zien is heeft de romp nog een laatste verflaag nodig, dan zet ik ook meteen de waterlijn strak met afplaktape. (Van tamiya ;))

Groeten, Rinie

Ik heb eens even wat geneusd op internet,betreffende de bolders.
En ik heb enkele werk tekeningen gezien.Daarop blijkt,tenzij ik het mis heb,dat de bolders toch wel vrij groot waren.En daarbij heb ik dan steeds de trappen en relingen erbij genomen als vergelijk.

Dus waarschijnlijk,lijkt mij,zijn de afmetingen van jouwn kit toch redelijk juist.

Ron.

Ik heb eens even wat geneusd op internet,betreffende de bolders.
En ik heb enkele werk tekeningen gezien.Daarop blijkt,tenzij ik het mis heb,dat de bolders toch wel vrij groot waren.En daarbij heb ik dan steeds de trappen en relingen erbij genomen als vergelijk.

Dus waarschijnlijk,lijkt mij,zijn de afmetingen van jouwn kit toch redelijk juist.

Ron.

Bedankt voor het rondneuzen Ron!
En goed om te horen dat je tot dezelfde conclusie komt als ik.

Groeten, Rinie

Hallo

Vandaag even heel wat lijntjes hier door genomen,ook al volg ik deze natuurlijk op de voet ooit staat ook deze boot nog op het verlang lijstje van mijn vrouw en is het altijd handig nu alvast wat kennis op te doen.
Ik ben heel erg onder de indruk van de je bouw wijze en kan niks anders zeggen heel erg mooi strak en keurig af gewerkt .

gr ron

Bedankt voor de complimenten heren!
Leuk om te horen dat jullie mijn vorderingen volgen.

Groeten, Rinie

Vandaag weer wat stapjes gemaakt met het Titanic project. Nog wat bolders en verf en een dry-fit van het tussendek.
Zoals altijd: niet teveel tekst, maar vooral foto's!

DSC_0001-46.jpg

DSC_0004-42.jpg

DSC_0006-41.jpg

DSC_0007-30.jpg

DSC_0008-35.jpg

Het wordt nu ook tijd om de PE set van Tom's Modelworks uit de verpakking te halen. Hier zitten veel mooie detail onderdelen bij, te beginnen met de railingen. De railing die in de kit zit is van hout, en die zijn met de 1:200 schaal aan de dikke kant, deze PE railingen zullen er veel beter uit zien. Verder zitten er nog veel meer onderdelen in zoals bankjes, trapjes, etc.

DSC_0009-28.jpg

DSC_0010-29.jpg

DSC_0011-29.jpg

Ik heb niet veel ervaring met PE dus het wordt nog wel even zweten om alles netjes geverfd en gebogen te krijgen ;)

Groeten, Rinie

Hey Rinie, dit is inderdaad een mooi stukje dat je hier toont.
Wat je PE betreft, wees voorzichtig met wat je reeds bevestigd, want als je er eens aan mocht haperen, dan is het moeilijk te herstellen...
Ik heb eens de tip gekregen om zo lang mogelijk te wachten met het bevestigen van de PE, en het is een goeie tip, kan ik beamen...

Veel suk6 verder.

Grtz,
Beyond

Dank voor de complimenten!

Ik zal het PE werk inderdaad zo lang mogelijk uitstellen Beyond, maar ook weer niet zo lang dat ik er niet meer goed bij kan...;)

Wat is een plooibank/esting mate Kurt?

Groeten, Rinie

Rinie, kijk eens naar dit :
Misschien eens een Hold and Fold aanschaffen, Dit is het ideale hulpmiddel om met PE te gaan spelen:

mark_r.jpg

Er bestaan verschillende versies. Deze hier, die ik trouwens ook heb, is de "zwaarste" versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan