Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er toch erg goed uit Rinie,

Wat ik wel zie is dat de hout structuur erg aanwezig is nu.
Voor de volgende keer eerst primer, dan plamuren dan, schilderen. Dat geeft een strak resultaat. Hierdoor raak je het houten effect kwijt in je beplanking,

En wat mij nu ook opvalt is de kleur van het zwart. De titanic was niet zwart. :O Maar antraciet grijs.... ;) en volledig mat uitgevoerd. Hier is nog wel wat aan te doen denk ik.

Dank je Rik!
De romp is nog niet afgelakt dus ik hoop het hout effect nog wel wat verder weg te werken.

Groeten, Rinie

Vanmorgen ben ik verder gegaan met de opbouw. De B dek opbouw zit nu vast, en ik heb een eerste stap gemaakt met de opbouw van het A dek.

Maar eerst heb ik het roer bevestigd. Het zal duidelijk zijn dat het roer en de romp nog een laagje verf nodig hebben ;)

DSC_0003-54.jpg

DSC_0001-47.jpg

DSC_0004-43.jpg

DSC_0005-47.jpg

DSC_0006-42.jpg

DSC_0007-31.jpg

Ik ben nu bijna zo ver als de Titanic was op deze foto:

Titanic+being+fitted.+No+stacks+yet.+1911.jpg
(Bron: Titanic in Pictures)

Groeten, Rinie

Ik blijf me verbazen over hoe groot dit schip wel was....
Dat figuurtje geeft toch een heel andere kijk hé ;)

Je vorderd goed in de werken hoor, zeer mooi.

Grtz,
Beyond

Dat ziet er toch goed uit man. Ga zo door.

Wel een vraagje, ga je die dekken ook nog met fineer bekleden?

Bedankt voor de complimenten mannen!

Dat figuurtje geeft toch een heel andere kijk hé
Inderdaad, Jack blijft erbij! ;) Ik vind het zelf ook leuk en handig om de verhoudingen goed in de gaten te kunnen houden.

Wel een vraagje, ga je die dekken ook nog met fineer bekleden?
Jazeker, alle dekken worden nog met fineer beplankt.

Amai Rinie, als je zo doorgaat is ze tegen kerstmis al af!
Nou, ik ben nog wel even bezig hoor...en dat is maar goed ook, want deze fase van de bouw kan me niet lang genoeg duren :)

Groeten, Rinie

wat mooi Rinie wat een pracht bouw werk-foto-
dit schip neemt je mee in het verleden 8)

gr ron

Vandaag heb ik weer wat geknutseld aan de grote dame.
Ik kon het niet laten om een dry fit te doen van de PE railings. Ik wilde graag zien of het goed past:

DSC_0001-49.jpg

DSC_0002-47.jpg

DSC_0004-45.jpg

Zoals te zien is past het allemaal goed. Ik moet nog kijken hoe ik de PE railings ga verven. Sterk verdund met een kwastje lijkt me het beste...

Vervolgens heeft Jack de opbouw van het promenade dek in een eerste laagje witte verf gezet:

DSC_0005-49.jpg

DSC_0006-44.jpg

DSC_0010-32.jpg

DSC_0008-37.jpg

DSC_0012-24.jpg

DSC_0014-17.jpg

Groeten, Rinie

PS. Photobucket doet vandaag een beetje moeilijk, dus het kan zijn dat de foto's wat langzaam binnenkomen...

Het gaat lekker zo te zien, die pe reling is ook mooi hoor.

Dan even een foto van je geleend, waar je dat ventje ziet staan kun je nog een opening van het dek ten opzichte van de romp zien, hoe ga je dit oplossen, wat komt nog op de plaats waar je het ruwe hout kan zien??
DSC_0012-24.jpg

Wat een prachtig werk Rinie, ze ziet er echt fantastisch uit ^^

Ik weet niet welke kleur die PE railing moet krijgen, maar ik zou er eerst een laagje primer opzetten.

Groeten, "Wet Sellery"

Bedankt voor de complimenten mannen!

Dan even een foto van je geleend, waar je dat ventje ziet staan kun je nog een opening van het dek ten opzichte van de romp zien, hoe ga je dit oplossen, wat komt nog op de plaats waar je het ruwe hout kan zien??
Klopt, het dek is nog niet vastgelijmd en ligt dus nog los op de romp, vandaar de kier.
Tegen het ruwe hout worden straks de verschansingen/huidplaten gelijmd, daar zie je dus ook niets meer van ;)

Ik weet niet welke kleur die PE railing moet krijgen, maar ik zou er eerst een laagje primer opzetten.
Bedankt voor de tip. De railing wordt wit.

Groeten, Rinie

Dan kan je het best witte primer gebruiken Rinie. Als je grijze primer gebruikt zal je meerdere lagen verf moeten schilderen en dat gaat ten koste van de details van de reling.

Hartstikke mooi zoals het eruit ziet.Je ziet het altijd weer,zo vlug als de details vorderen wordt het model steeds levendiger en indrukwekkender.Ik zou de reling ook eerst primeren en dan verven(niet spuiten)met een verdunde paint.Ik hebooit eens zulke relingen gespoten.Daarna zijn de relingen gewoon dicht door de verf:$.

Ga in ieder geval zo door.

Ron.

Vandaag was het weer een beplankings dag...
Ik ben begonnen met de beplanking van het promenade dek, verder heeft de opbouw een tweede laagje verf gekregen.

Ik zie allemaal streepjes...;)

DSC_0002-48.jpg

DSC_0008-39.jpg

DSC_0009-29.jpg

DSC_0012-25.jpg

DSC_0013-20.jpg

Groeten, Rinie

Ha,en jij schrijft dat ik snel ga.Dit gaat toch ook best vlot.
Heel vaak zie je de dek beplankingen waarbij je dan denkt dat de breedte van de plankjes gewoon niet klopt.Ik heb hierbij het idee dat deze toch best goed in de verhoudingen liggen.

Mooi werk in ieder geval.

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan