Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dat ziet er goed uit, die trappen missen nog een beugel van de leuning die doorloopt naar het dek. Verder je hebt toch maar geluk met deze kit. Ik moest de bakjes zelf maken, uit plankjes en dan zelf reliëf aan toevoegen. :wacko:
Bedankt Rik. Ik moet er niet aan denken om 40 bankjes te scratchen, ik vind dit priegelig genoeg ;)

Groeten, Rinie

tip voor je foto's : gebruik geen reflecterende achtergrond of ondergrond (die rode plastic bvb) leg het op een donker of licht gekleurd stuk stof of karton... ze zullen een pak mooier zijn
Dank voor de tip Aeri. Ik probeer het gebruik van flitslicht uberhaupt te vermijden, maar met deze regenachtige donkere dagen kom ik er niet altijd onderuit...

Groeten, Rinie

dat ziet er tog weer piek fijn uit hoor mega.
als ik die grote verfpot zie staan krijg ik al den bibber :D

Allereerst natuurlijk allemaal een gelukkig en gezond 2010 gewenst!
Gelukkig krijg je van champagne geen kater, dus ik heb vandaag nog wat kunnen knutselen! :D

Ik ben vooral bezig de voorbereidingen voor het plaatsen van het bootdek. Dit is het bovenste en dus laatste dek.
Ik heb de onderkant van het bootdek wit gemaakt, dit is immers het 'plafond' van het promenade dek:

DSC_0001-51.jpg

Vervolgens heb ik latjes op de behuizing van het promenade dek aangebracht zodat het bootdek straks stevig vastgelijmd kan worden:

DSC_0004-46.jpg

DSC_0003-56.jpg

De 'steunpilaren' van het bootdek staan in de verf:

DSC_0007-34.jpg

En dat geldt ook voor de wandbeplating:

DSC_0011-31.jpg

Daarnaast heb ik nog wat verder gewerkt aan de bankjes, ze staan nu alle 18 klaar om een plaatsje op het achterdek te krijgen:

DSC_0006-46.jpg

Jack heeft ook nog een handje geholpen door de PE roosters voor het boeganker een likje verf te geven:

DSC_0010-33.jpg

Groeten, Rinie

Vandaag was het na de vele voorbereidingen eindelijk zover: het laatste dek kon geplaatst worden!

Eerst de 'steunpilaren' geplaatst:

DSC_0002-51.jpg

En toen kon het dek dan echt vastgezet worden:

DSC_0004-47.jpg

DSC_0006-47.jpg

DSC_0009-32.jpg

Vervolgens konden de wandplaten op hun plaats gezet worden:

DSC_0012-27.jpg

DSC_0015-11.jpg

DSC_0014-18.jpg

Tenslotte heb ik de 18 bankjes op het achterdek geplaatst:

DSC_0010-34.jpg

DSC_0011-32.jpg

Op het achterdek komt nog een kleine opbouw (2x).
Dit is wat er in de kit zat:

DSC_0001-52.jpg

Omdat ik dit wel heel 'kaal' vind heb ik dit wat aangepast:

DSC_0019-4.jpg

Volgende stap: het beplanken van het sloepen dek...!

Groeten, Rinie

rinie,
ja tarara,
het is een poos geleden dat ik uw werk aanschouwde,
maar ik zeg u reeds,dit word een parel van een model.
groetjes,ronny

Vandaag niet veel kunnen doen, maar toch wat foto's omdat het zulk mooi weer is :D

Ik heb de aangepaste opbouw op het achterdek gezet en een dry-fit gedaan van de opbouw van het sloepen dek:

DSC_0001-53.jpg

DSC_0010-35.jpg

DSC_0003-57.jpg

DSC_0004-48.jpg

DSC_0007-35.jpg

Tot slot nog wat doorkijkjes naar het promenade dek:

DSC_0014-19.jpg

Promenade.png

Groeten, Rinie

Mooi resultaat alweer. Wat in het oog springt is het laatst geplaatste dek. Dat volgt mooi de wigvorm van de romp. Tenminste als je erop let. Hopelijk denk je goed na of je er later figuren op gaat plaatsen.

Persoonlijk vind ik figuren op een model plaatsen nooit mooi. Dat geeft er een moment opname aan wat het idee vertroebeld. Althans dat vind ik. Blijft altijd de keuze van de bouwer natuurlijk.

Blijft mooi om te volgen.

Ron.

Weer een mooie update Rinie, blijft geweldig om te volgen.

@Ron, wat bedoel je precies met die opmerking over het laatste geplaatste dek en de wigvorm? Ik wil best opletten, maar waarop :$

Bedankt voor de complimenten mannen!

@Wim: de wig vorm zie je in het dek doordat het midden wat lager ligt dan de voor- en achterkant. Op deze foto is dat bijvoorbeeld te zien:

DSC_0007-35.jpg

Maar je ziet het ook op de foto van het promenade dek, ook al is die een beetje wazig ;)

Groeten, Rinie

't is een streling voor het oog, hoor,Rinie.
Dat de vensters mooi op een lijn staan, heeft je model zeker een meerwaarde.
Fijn bezig hoor

Groetjes
Ward

hallo voor wie het intereseerd op conrad electronic is de bouwdoos van de titanic te koop voor 159 euro te koop.
grtjes
lus

Je bedoelt deze?
Dat is niet de Mantua kit die ik aan het bouwen ben, het is een klant-en-klare plastic RC boot.
Leuk speelgoed, maar niet voor de modelbouwers...

Groeten, Rinie

Vandaag heb ik een paar uur besteed aan het beplanken van het sloepen dek.
Het begin is er...een paar fotootjes natuurlijk!

DSC_0003-58.jpg

DSC_0004-49.jpg

DSC_0005-52.jpg

DSC_0006-48.jpg

Morgen weer een etappe! ;)

Groeten, Rinie

Weer heel netjes gewerkt Rinie, ik kan niet anders zeggen :laugh: .
Zo af en toe neem je een pauze en als je dan terugkomt ga je ook weer als een speer! Blijkbaar werkt dat goed bij jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan