Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Na strijken, buigen en verven kon ik vandaag eindelijk de voorkant van de brug bevestigen. Het moet nog wel afgewerkt worden, maar het geeft al wel een heel ander gezicht:

DSC_0001-57.jpg

DSC_0006-49.jpg

DSC_0005-56.jpg

Jack kwam ook nog even langs om het stuurhuis te inspecteren. Hij zag dat er nog veel moet gebeuren...

DSC_0003-63.jpg

En natuurlijk moest er ook weer beplankt worden...het is bijna een soort van meditatie geworden...;)

DSC_0009-35.jpg

DSC_0010-36.jpg

Groeten, Rinie

mooi hoor mega maar ik zie dat je al bijna een halve boot in de vuilbak hebt zitten is er iets fout gegaan dat je niet wil zeggen :nowink:

stel je de film voor,
wrak op de bodem van de zee,en lang zaam komt het vaartuig weer tot leven,
tot ze weer in al haar pracht de wereld zee'en bevaart.
dat is wat hier gebeurt.
uit een paar honderden losse stukjes komt hier een pracht van een vaartuig te voorschijn,
rinie,daar mag ge terecht trots op zijn.
groetjes,ronny

mooi hoor mega maar ik zie dat je al bijna een halve boot in de vuilbak hebt zitten is er iets fout gegaan dat je niet wil zeggen :nowink:
Goed gezien Dirk :)
Er is dit keer niets fout gegaan, maar er zitten veel deklatjes in de kit die zo krom zijn als een hoepel. Die gaan dus rechtstreeks de vuilbak in! :D

Groeten, Rinie

stel je de film voor,
wrak op de bodem van de zee,en lang zaam komt het vaartuig weer tot leven,
tot ze weer in al haar pracht de wereld zee'en bevaart.
dat is wat hier gebeurt.
uit een paar honderden losse stukjes komt hier een pracht van een vaartuig te voorschijn,
rinie,daar mag ge terecht trots op zijn.
groetjes,ronny
Mooi om het zo te zien Ronny. Bedankt voor het compliment!

Groeten, Rinie

Rinie, beter als Ronny kan ik het niet verwoorden.
Elke update kan Jack trotser zijn op het schip.

Vandaag heb ik de laatste beplankings klus afgerond. De beplanking is nu helemaal klaar!
Naast de beplanking heb ik weer een paar stapjes gemaakt met de opbouw.

Natuurlijk weer wat foto's.

DSC_0001-58.jpg

DSC_0002-57.jpg

DSC_0003-64.jpg

DSC_0011-33.jpg

DSC_0007-37.jpg

DSC_0008-44.jpg

DSC_0009-36.jpg

Zoals je ziet moet er nog flink geschilderd worden, wordt dus weer vervolgd!

Groeten, Rinie

Dank je Kurt!
5:31...jij bent er vroeg bij! of juist heel laat natuurlijk. ;)

Groeten, Rinie

Na wat schilderwerk ben ik vanmorgen begonnen met de vier schoorstenen.

De schoorstenen zijn van hout. Stap 1: het geraamte:

DSC_0004-54.jpg

DSC_0001-59.jpg

DSC_0002-58.jpg

DSC_0003-65.jpg

DSC_0007-38.jpg

De schoorstenen geven het model meteen een heel andere look!
De volgende stap is het aanbrengen van het houten omhulsel, hier zal veel warm water voor nodig zijn:

DSC_0006-50.jpg

Omdat de schoorstenen allemaal in een bepaalde hoek schuin moeten staan, zit er in de kit een opstelling waarmee alle schoorstenen in exact dezelfde hoek kunnen worden gezaagd. Handig!

DSC_0005-57.jpg

Groeten, Rinie

De 'look' wordt inderdaad gelijk anders, erg mooi.
Ik ben erg benieuwd hoe het plooien van het hout voor de schoorstenen zal gaan. Het lastigste is hoe lang je het moet laten weken: doe je het te kort dan plooit het niet goed en doe je het te lang dan plooit het wel maar dan kan het weer te week worden (en zie je de knikken).

Ik heb die schoorstenen heel anders moeten maken. Eerst afschuinen vanaf het spanten raam, zelf de hoek moeten berekenen. Daarbij moest het gewoon als een romp van een schip beplankt worden. Dat beplanken lijkt mij wel makkelijker dan dit op deze manier. Daarna had ik alles netjes geschuurd en geplamuurd waarna dit alles in de primer en de lak gezet kon worden.
De bovenbouw, dus de schoorstenen moesten moesten allemaal een eigen rook kanaal hebben, Er zit zelfs een nep schoorsteen tussen.

Ben benieuwd naar deze aanpak.

De 'look' wordt inderdaad gelijk anders, erg mooi.
Ik ben erg benieuwd hoe het plooien van het hout voor de schoorstenen zal gaan. Het lastigste is hoe lang je het moet laten weken: doe je het te kort dan plooit het niet goed en doe je het te lang dan plooit het wel maar dan kan het weer te week worden (en zie je de knikken).
Ik ben ook benieuwd...:D
Ik zal het voorzichtig proberen, steeds een beetje meer water...

Groeten, Rinie

Ik heb die schoorstenen heel anders moeten maken. Eerst afschuinen vanaf het spanten raam, zelf de hoek moeten berekenen. Daarbij moest het gewoon als een romp van een schip beplankt worden. Dat beplanken lijkt mij wel makkelijker dan dit op deze manier. Daarna had ik alles netjes geschuurd en geplamuurd waarna dit alles in de primer en de lak gezet kon worden.
De bovenbouw, dus de schoorstenen moesten moesten allemaal een eigen rook kanaal hebben, Er zit zelfs een nep schoorsteen tussen.

Ben benieuwd naar deze aanpak.
Interessant. Beplanken kan inderdaad ook, al moet je ook voor beplanking met water of stoom aan de slag om de planken netjes rond de schoorsteen te buigen.
De vierde (achterste) schoorsteen was inderdaad nep, hij werd alleen voor de afvoer van de kombuis gebruikt.
De vierde schoorsteen was vooral voor het imago, in die tijd ging men ervan uit dat een snel schip vier schoorstenen moest hebben...

Groeten, Rinie

dacht dat je de bildings van dubay er op aan het zetten waart :laugh:

het geeft direkt een ander zigt maar als je deze moet beplanken had ik dat tog eerst gedaan voor ik ze er op gezet had. ik moet er niet aan denken wat er allemaal fout kan gaan :(

maar een knappe update weeral je hebt het presies weer goed te pakken dat houtsnuif virus :laugh:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan