Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooie details voor zo'n kleine reddingssloepjes en davids, knap ;)
Komt op dat dekzeil nog een soort stikking getekent of iets?? Zou het nog wat mooier maken ;)

Goeie tip Dirk, ik zal de originele dekzeilen nog eens goed bekijken. Wat meer textuur via getekende stiksels zou het inderdaad mooier kunnen maken.

Groeten, Rinie

Tja, en nu valt het ook goed op dat er ruimte genoeg was voor minstens twee maal zoveel sloepen op het enorme sloependek.
Maar ja, de passagiers moesten natuurlijk voldoende wandelruimte hebben...

Groeten, Rinie

Tjah, waarom reddingssloepen plaatsen op een schip dat niet kan zinken ? Zou toch zonde zijn van het uitzicht van de Eerste- en Tweede Klasse Luxepaardjes hé. Een waarom reddingssloepen voorzien voor die ratten uit derde- en vierde klasse... da's toch maar afval.

Hmmm, aanpassen van m'n vorige post lukt echt niet... enfin toch niet in IN Explorer, nog iemand met dit probleem ?

Wat ik nog wilde toevoegen was de volgende vraag : welk kleur gebruik je precies voor de schouwen ? Is dat geel ? De echte waren immers niet echt geel, maar een soort vaal geel "buff" en op schaal zou dat dus nog lichter moeten zijn.

Hmmm, aanpassen van m'n vorige post lukt echt niet... enfin toch niet in IN Explorer, nog iemand met dit probleem ?

Wat ik nog wilde toevoegen was de volgende vraag : welk kleur gebruik je precies voor de schouwen ? Is dat geel ? De echte waren immers niet echt geel, maar een soort vaal geel "buff" en op schaal zou dat dus nog lichter moeten zijn.

Inderdaad de schoorstenen zijn waarschijnlijk iets te geel. Al is de exacte kleur van de Titanic schoorstenen een zeer omstreden onderwerp...er is nooit bewijs gevonden van de echte kleur. De kleur wordt 'White Star Buff' genoemd, maar welke kleur dit nu precies is is dus nooit helemaal duidelijk geworden.

Dus ik hou het op geel. :D

Groeten, Rinie

Vandaag weer aan de sloepjes gewerkt, het einde komt in zicht:

DSC_0001-64.jpg

De kranen staan inmiddels klaar om bekabeld te worden:

DSC_0002-64.jpg

DSC_0003-69.jpg

De romp heb ik een laatste laagje lak gegeven, en de waterlijn is nu mooi recht.
Hoog tijd dus voor wat fotootjes (speciaal voor Pascal ;))! De schoorstenen staan nog los en staan dus nog niet helemaal recht.

DSC_0015-14.jpg

DSC_0013-21.jpg

DSC_0020-4.jpg

DSC_0014-21.jpg

Wordt weer vervolgd!

Groeten, Rinie

Wow, bedankt voor de mooie foto's Rinie ^^

Ge hebt er een echte beoetie van gemaakt, puik werk, petje af ApplausApplausApplaus

Groeten

Wet Sellery

Komt er nog een laag blanke lak op Rinie?
Ik zou het onderwaterschip een zijdematte blanke lak geven. Ik denk dat dit in het echt ook niet blonk.
Verder geen commentaar :)

Rinie, het ziet er weer mooi uit, val weer eens in herhaling.
En die foto's vind ik ook mooi :)

Dank voor de complimenten mannen!

Komt er nog een laag blanke lak op Rinie?
Ik zou het onderwaterschip een zijdematte blanke lak geven. Ik denk dat dit in het echt ook niet blonk.
Verder geen commentaar :)

Ik kijk het nog even aan Michel. Ik laat de verf eerst goed uitdrogen, daardoor verwacht ik dat de grootste glans eraf gaat.
Als het te glanzend blijft overweeg ik inderdaad om er een laagje zijdeglans op te zetten.

Groeten, Rinie

Kleine stapjes...

Ik heb nog wat aan de bovenbouw gewerkt:

DSC_0010-38.jpg

DSC_0002-65.jpg

DSC_0006-56.jpg

DSC_0007-41.jpg

De laatste schotten zijn in de verf gezet en kunnen straks worden bevestigd.

DSC_0001-65.jpg

Kleine stapjes... :wink:

Groeten, Rinie

knap hoor rinie van het ene priegelwerk in het andere en elke keer word het mooier en mooier

Zeer mooi hoe je je verslag brengt, en ook de uitvoering is prachtig, zeker dat priegelwerk, klein met veel detail, moeilijk maar knap werk ;)

Hoi Rinie,

gaat er echt super uitzien..... op deze manier weet ik wat mij te wachten staat :)

Hoe krijg jij die raampjes zo mooi geschilderd met die teakhout kleur?

gr. Marcel.

Bedankt voor de complimenten mannen!

Hoe krijg jij die raampjes zo mooi geschilderd met die teakhout kleur?

gr. Marcel.

Voordat ik met de witte verf begin, lak ik eerst alle raampjes (2x) met beits.
Als dit droog is lak ik er met witte verf omheen (3x).
Dat doe ik alleen als ik de dag ervoor niet teveel bier heb gedronken, anders trilt mijn hand teveel :wink:

Groeten, Rinie

Bedankt voor de complimenten mannen!

Voordat ik met de witte verf begin, lak ik eerst alle raampjes (2x) met beits.
Als dit droog is lak ik er met witte verf omheen (3x).
Dat doe ik alleen als ik de dag ervoor niet teveel bier heb gedronken, anders trilt mijn hand teveel :wink:

Groeten, Rinie

Thanks Rinie.......kan me voorstellen dat je dan niet te veel gaat drinken er voor, anders tril je ook de ramen er uit toch?....:18:

ziet er echt heel mooi uit........

Marcel.

Vanmorgen heb ik weer wat verf op de opbouw van het sloependek gesmeerd.
Verder heb ik een dry fit gedaan van de kranen.

DSC_0009-39.jpg

DSC_0007-42.jpg

DSC_0002-66.jpg

DSC_0005-62.jpg

DSC_0006-57.jpg

Wordt weer vervolgd!

Groeten, Rinie

Vandaag heb ik weer wat aan de opbouw geknutseld.
Weinig woorden: foto's!

DSC_0006-58.jpg

DSC_0005-64.jpg

DSC_0003-70.jpg

DSC_0002-68.jpg

DSC_0004-59.jpg

DSC_0007-43.jpg

DSC_0010-39.jpg

Groeten, Rinie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug