Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
He, dit is goed gevonden om zo sloepjes te maken met die openingen die verspringen, is zeer realistisch zo.

wat gaaf om dit te volgen wat maak je dat mooi als ze klaar is kan ze zo in het museum.

He, dit is goed gevonden om zo sloepjes te maken met die openingen die verspringen, is zeer realistisch zo.
Ja, dat hebben ze slim bedacht die mannen van Mantua!

wat gaaf om dit te volgen wat maak je dat mooi als ze klaar is kan ze zo in het museum.
Bedankt voor het mooie compliment! :$

Groeten, Rinie

Mooi hoor, houten reddingssloepen. Bij mij waren ze nog van kunststof. Ik heb er toen zoals ik op mijn site heb uitgelegd dekzeiltjes over heen getrokken van fijn schuurpapier om zo de structuur te krijgen die dan redelijk in schaal uitkomt. Misschien ook voor jou een idee. De sloepjes werden toen altijd afgedekt.

Tjonge, jonge, wat ziet het er allemaal prachtig uit Rinie ^^

Zou je (speciaal voor mij ;) ) nog wat foto's van het volledige schip willen nemen en hier in dit verslag plaatsen ? Ik vind dat ze er echt SUPER uitziet, en wil graag nog wat extra genieten van dit prachtige werk.

Groeten

Sellery, wet not soaked

Mooi hoor, houten reddingssloepen. Bij mij waren ze nog van kunststof. Ik heb er toen zoals ik op mijn site heb uitgelegd dekzeiltjes over heen getrokken van fijn schuurpapier om zo de structuur te krijgen die dan redelijk in schaal uitkomt. Misschien ook voor jou een idee. De sloepjes werden toen altijd afgedekt.

Goed idee Rik! Dat ga ik doen. Er zitten papieren dekzeiltjes bij de kit, maar schuurpapier zal inderdaad een mooiere realistische structuur geven.

Tjonge, jonge, wat ziet het er allemaal prachtig uit Rinie

Zou je (speciaal voor mij ) nog wat foto's van het volledige schip willen nemen en hier in dit verslag plaatsen ? Ik vind dat ze er echt SUPER uitziet, en wil graag nog wat extra genieten van dit prachtige werk.

Dank je Pascal! Ik zal binnenkort weer eens een dryfit doen van alle onderdelen die ik nu aan het maken ben en dan een paar foto's van het volledige schip maken.

Groeten, Rinie

En dat is twintig!
Zo, de sloepjes zijn in elkaar gezet...en de eerste 10 hebben een likje witte verf gekregen:

DSC_0004-57.jpg

DSC_0006-54.jpg

DSC_0007-40.jpg

Ook nog wat aan de kraantjes gedaan (nog lang niet klaar...):

DSC_0008-46.jpg

Schoorstenen zijn klaar en ook de opbouw van het sloependek begint te vorderen:

DSC_0017-9.jpg

Tenslotte ben ik de romp een laatste laag verf aan het geven, ook de waterlijn moet nog goed strak gemaakt worden:

DSC_0011-35.jpg

Groeten, Rinie

Het is mij niet duidelijk, daarom deze vraag. De zijkanten van de sloepjes, zijn die als een geheel in de kit aanwezig?. Je moet ze toch niet beplanken..?

Voor de rest erg strak werk,mijn complimenten daarvoor. En ik zie een bekende tube plamuur..:)

Ron.

Het is mij niet duidelijk, daarom deze vraag. De zijkanten van de sloepjes, zijn die als een geheel in de kit aanwezig?. Je moet ze toch niet beplanken..?

Voor de rest erg strak werk,mijn complimenten daarvoor. En ik zie een bekende tube plamuur..:)

Ron.

Een pagina terug gaan Ron, dan zie je hoe die sloepjes gemaakt worden ;)

Zeer strak spuitwerk hoor, pet af, en die primer is om van te snoepen he, heb deze ook :)

Bedankt voor de complimenten!
De sloepjes zijn inderdaad uit laagjes opgebouwd:

DSC_0002-60.jpg

Zeer strak spuitwerk hoor,

Het is niet gespoten hoor Dirk, ik verf alles met de kwast/penseel.

Groeten, Rinie

Rinie, het ziet er als gewoonlijk keurig verzorgd uit.
Blijf het een vreemde foto vinden als ze zo op haar zij ligt....

Het wordt een beetje eentonig want ik ben weer met de sloepjes bezig geweest.
Zie hier de sloep assemblage lijn:

DSC_0002-63.jpg

Eerst krijgen alle sloepjes twee laagjes witte verf:

DSC_0003-68.jpg

Vervolgens worden de touwen bevestigd waarmee de sloepen straks aan de davits worden gehangen:

DSC_0004-58.jpg

Daarna krijgt de sloep een dekzeil:

DSC_0005-61.jpg

Wat nog rest is het aflakken met een laatste laagje wit.

Ook de kranen worden steeds witter en hebben wat grijs op de bovenkant gekregen:

DSC_0009-38.jpg

Wordt weer vervolgd!

Groeten, Rinie

Hoi Rinie,

Nu je zo al die reddingssloepjes zo ziet en dan te bedenken dat er veel te weinig waren om al de reizigers in veiligheid te brengen!?!?:(:(
Maar alles zien er schitterend uit hoor.ApplausApplaus

Zeer mooie details voor zo'n kleine reddingssloepjes en davids, knap ;)
Komt op dat dekzeil nog een soort stikking getekent of iets?? Zou het nog wat mooier maken ;)

Hoi Rinie,

Nu je zo al die reddingssloepjes zo ziet en dan te bedenken dat er veel te weinig waren om al de reizigers in veiligheid te brengen!?!?:(:(
Maar alles zien er schitterend uit hoor.ApplausApplaus
Tja, en nu valt het ook goed op dat er ruimte genoeg was voor minstens twee maal zoveel sloepen op het enorme sloependek.
Maar ja, de passagiers moesten natuurlijk voldoende wandelruimte hebben...

Groeten, Rinie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan