Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mega
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rinie,

Ik sluit me bij de rest aan!!!ApplausApplausApplaus
Het is een prachtig zicht zo.:ohmy::ohmy:

Dank voor de complimenten mannen!

Referentiemateriaal is inderdaad onmisbaar, zeker met deze kit die nogal eens een loopje neemt met de realiteit.
Gelukkig heb ik over referentiemateriaal voor de Titanic niets te klagen. ;)

Groeten, Rinie

Rinie....you are my man....:P:P:P...ik vind het zo prachtig...en als je de schoorstenen nu ziet...ja ....nostalgie..van de bovenste plank....en je projekt dat wordt gestaaft door grondige referenties...."now we are talking"...:D:D:D...knap man............

Ja, ik weet het. Ik heb veel te lang geen updates geplaatst.
Door drukte met werk en vakantie heeft de Titanic bouw een tijdje stil gelegen.
Maar de bouwbug kriebelt weer als vanouds dus ik heb de bouw weer hervat.
Vandaag ben ik verder gegaan met de schoorstenen.

Binnenkort een fatsoenlijke update met foto's!

Groeten, Rinie

Zo. Na een een lange pauze eindelijk weer wat geknutseld aan de Titanic.

Ik heb de bouw van de schoorstenen hervat.
Eerst heb ik de detail pijpen aangebracht, vervolgens dwarsbalkjes over de schoorsteenopeningen en tenslotte oogjes om straks de kabels naar het dek aan te bevestigen.

Foto's!

DSC_0017-8.jpg

DSC_0018-8.jpg

Zoals te zien is moeten de schoorstenen nog wel een of twee laagjes verf hebben.
Ook moeten de ladders worden aangebracht. Voor de ladders gebruik ik PE onderdelen:

DSC_0012-28.jpg

DSC_0011-34.jpg

DSC_0015-12.jpg

En tenslotte moest ik natuurlijk nog even een dryfit doen van de schoorstenen:

DSC_0021-7.jpg

DSC_0022-2.jpg

DSC_0020-3.jpg

Wordt (snel) weer vervolgd!

Groeten, Rinie

Tja, kan er niets aan toevoegen. Behalve dat ik eerst de schoorstenen voorzien had van de verf, dan strak afgwerkt, dan daarna de zaken er op gelijmd had, eventueel ook na het schilderen in dit geval, En dan lijmen doormiddel van pinnen. Zo had ik dit bij die van mij ook gedaan. Ik weet de handleiding verteld iets anders. Maar goed, het resultaat telt.

Tja, kan er niets aan toevoegen. Behalve dat ik eerst de schoorstenen voorzien had van de verf, dan strak afgwerkt, dan daarna de zaken er op gelijmd had, eventueel ook na het schilderen in dit geval, En dan lijmen doormiddel van pinnen. Zo had ik dit bij die van mij ook gedaan. Ik weet de handleiding verteld iets anders. Maar goed, het resultaat telt.

Ik heb dezelfde volgorde toegepast als bij de romp: eerst een laagje verf, daarna de details bevestigen/lijmen, en tenslotte aflakken.
Dit proces bevalt me het beste.
En ik ben het helemaal met je eens: 'het resultaat telt' :)

Groeten, Rinie

Vandaag heb ik nog een paar kleine stapjes gemaakt.
Ik heb de PE ladders aan de schoorstenen bevestigd en er nog een laagje geel opgezet:

DSC_0015-13.jpg

Dit is een flink gepriegel, maar ziet er veel beter uit dan de originele houten ladders uit de kit. Deze zijn veel te grof.

Vervolgens ben ik begonnen met de kranen.
Zoals gebruikelijk weer helemaal van hout.

DSC_0001-61.jpg

DSC_0007-39.jpg

DSC_0009-37.jpg

Er moeten er acht gemaakt worden, dus ik ben nog even bezig...;)

Groeten, Rinie

Hoi Rinie,

Leuk dat je weer begonnen bent aan dit machtige schip!!!^^^^
Die schoorstenen zie er schittend uit zo afgewerkt met dit PE afwerkstukken.:ohmy:
En veel plezier met je bouw van de kranen!!!8)

Hoi allemaal, sorry dat ik even 'inbreek' in dit forum :$

Als eerste super hoe jou Titanic er uit gaat zien Rinie! hoop dat ik het zelfde gedult heb. :D Applaus

Het toeval wil namelijk dat ik met het zelfde bouwpakket bezig ben. Ik heb deze vorig jaar augustus gekocht van iemand die er al mee was begonnen maar na het begin
ook meteen weer gestopt was nadat hij het frame en wat plankjes had gelijmt. Ik was op zoek naar een nieuwe hobby en had altijd al het idee om iets met model
schepen of vliegtuigen te gaan doen. Ik heb helaas geen enkele ervaring op dit gebied (houtmodelbouw) maar ga de uitdaging niet uit de weg. tevens heb ik heb
model voor weinig kunnen overnemen dus ben ik met goede moed er aan begonnen om te kijken of het mij beviel en of ik er uberhaupt het gedult voor had.

Al ga ik niet zo snel als Mega, heel langzaam begint mijn titanic vorm te krijgen. Heb al heel veel forums en website afgezocht maar ben dit forum nooit tegen
gekomen (gek eigenlijk) maar via google van allerlei dingen en forums gevonden in america, maar nog niet zo dicht bij huis.

Ik ben nu op het punt om de huidplaten op de romp te plaatsen (dus pakket 727) en deklatjes te plaatsen. blij dat ik nu dit forum gevonden heb, want ik heb
zoveel vragen (omdat ik ook al wel door had dat de beschijving bij het bouwpakket niet helemaal klopt (understatement)). en ik denk dat bijv. mega en modelengeneer mij
hier heel goed bij kunnen helpen.

Rinie, mag ik jou forum over de titanic hiervoor gebruiken? of is het beter als ik een nieuw forum start?

hoor graag van jullie,

Marcel.

Rinie, mag ik jou forum over de titanic hiervoor gebruiken? of is het beter als ik een nieuw forum start?

hoor graag van jullie,

Marcel.

Hoi Marcel,

leuk om te horen dat je met hetzelfde model bezig bent.
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent voor je eigen bouwverslag. Plaats er wat fotootjes bij en stel je vragen. Ik weet zeker dat je van alle kanten hulp en antwoorden krijgt. Ik zal zelf ook zeker je vorderingen met interesse volgen!

Groeten, Rinie

Zo een groot revell potje heb ik nog niet eerder gezien :D

Heel mooi wat je hier neerzet Rinie!

Hoi Rinie,

Dat ga ik doen Rinie, ik heb foto's genoeg. moet alleen even een verhaal om mijn verslag heen maken over de dingen die ik gedaan heb. tevens ga ik de bij de RC boten plaatsen omdat ik mijn titanic klaar maak voor het water ;)

alvast bedankt.

Marcel.

Zo een groot revell potje heb ik nog niet eerder gezien :D

Heel mooi wat je hier neerzet Rinie!

Bedankt Michel. Het is altijd handig om een pot met twee liter zwarte verf standby te hebben. ;)

Groeten, Rinie

Hoi Rinie,

Dat ga ik doen Rinie, ik heb foto's genoeg. moet alleen even een verhaal om mijn verslag heen maken over de dingen die ik gedaan heb. tevens ga ik de bij de RC boten plaatsen omdat ik mijn titanic klaar maak voor het water ;)

alvast bedankt.

Marcel.

Ik kijk er al naar uit Marcel, veel succes!

Groeten, Rinie

Ik heb de acht kranen in elkaar gezet en ben begonnen met het schilderwerk:

DSC_0001-62.jpg

Vier kranen krijgen een roodbruine band om de basis, de andere vier worden helemaal wit.

Vervolgens heb ik een begin gemaakt met de reddingsboten:

DSC_0002-60.jpg

DSC_0005-59.jpg

DSC_0006-52.jpg

Jack kwam ook nog even langs om te kijken om de reddingsboten te controlleren:

DSC_0014-20.jpg

DSC_0016-11.jpg

Er moeten 20 reddingsboten komen, dus ik ben weer even bezig... ;)

Groeten, Rinie

Sloepjes, sloepjes, sloepjes, ik zie overal sloepjes!
Even een mini update-je met een paar fotootjes:

DSC_0006-53.jpg

DSC_0002-61.jpg

DSC_0005-60.jpg

12 gedaan, dus nog 8 te gaan. En dan natuurlijk nog verven, dekzeiltjes erop, afwerken met PE...

Groeten, Rinie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan