Verrekt, wie had dat nu verwacht... ik wist wel dat snuiven (van lijm en andere chemicalien) verslavend werkte, maar wie had dat nu van papier verwacht.
Ik had dus gezegd dat ik het bij de vorige update zou houden voor vandaag, ondertussen nog wat surfen (niet op het water overigens), en daarna nog wat tv kijken misschien...
Dacht ik althans... tot ik na enkele tientallen minuten surfen die Spaanse meid weer in het oog kreeg, minder dan half naakt...
Dus, dan toch maar weer alles uit gehaald (dat is dus ook een voordeel van een papieren kit, opruimen en klaarzetten zijn een kwestie van minuutjes), en verder de huid van haar stuurboordzijde bevestigd.
Waar ik het meest schrik voor had... hoe kan je in godsnaam met een vlak stukje papier de complexe vorm van een 18-eeuwse achtersteven gaan vormen... het antwoord : makkellijker dan je denkt...
De wulf, daar zal ik mee wachten tot ook de bakboordzijde bekleed is.
Rik, ondertussen ben ik al helemaal niet meer zo zeker wat mijn volgende stap precies zal zijn wat plamuren en schuren betrefd, het is zeer wel mogelijk dat ik eventjes afwijk van de kit, en een stukje improvisatie doe.
Volgens sommige bouwverslagen van dit soort schepen, zou ik helemaal niet ontevreden moeten zijn over haar huidige verschijning, en is het vooral de buitenste huidlaag die haar gladde vormen moet geven.
Aangezien dit mijn eerste keer is, heb ik daar echter weinig vertrouwen in, misschien ligt het gewoon aan mezelf, en is plamuur en schuurwerk hier nog helemaal niet nodig.
Ondertussen ben ik ook al even over iets verder in de toekomst aan het nadenken.
Het grote zwakke punt van een papieren schip, is het dek, dekken werden niet geschilderd, nog gelakt, en er is geen enkele drukkerij die papier er overtuigend uit kan laten zien als hout. Nu overweeg ik dus het dek te beplanken, net zoals bij een houten kit met latjes, echter... beter, niet zomaar het ene rechte latje naast het andere, maar bij boeg en achtersteven ook zoals het hoort... indien ik dit ga doen, zal het dek er ongetwijfeld beter uit gaan zien, maar, dan weten we nog niets over het uiteindelijke uitzicht van de romp, het is tenslotte allemaal een experiment, de kans bestaat dan immers dat ik een fantastisch dek verkrijg op een schip dat voor de rest geen fluit waard is.... mmm, daar zijn natuurlijk nog mogelijkheden mee.