Ziet er tof
uit met papier en karton een schip bouwen, gaat precies ook lekker vlot vooruit en geen last van stof
of heb ik het mis.
Da's zowat het grootste voordeel van deze vorm van bouwen, je kan het zowat overal doen... ga je op camping, kan je gewoon wat subassemblies van je model ter plaatse maken, heb je wat vrije tijd op het werk, haal je mesje en papier maar boven... het is gewoon de perfecte wijze wanneer je niet veel plaats hebt (hmmm, als je natuurlijk geen model van anderhalve meter bouwt he, want die bestaan ook).
Nu nog een update :
Beide zijden van de romp hebben nu hun eerste beplanking gekregen, en zijn ingesmeerd met licht verdunde witte houtlijm om zeker te zijn dat er in alle naden gekleefd is, en uiteraard als bijkomstigheid om wat stevigheid te geven.
Hier geen foto van omdat er nu nog niet veel te zien is.
Terwijl deze laag aan het drogen is, kan ik uiteraard niet veel aan de romp doen, daar maar iets anders bij de hand genomen.
Zoals bij alle schepen, had ook deze uiteraard een aantal bijbootjes (sloepen en labberlot).
Dus maar even de spanten voor 1 van de sloepen uitgesneden en ge-dryfit :
(jup, dat is inderdaad een alledaagse, gewone aansteker waartegen het spantenframe leunt
Hehe, het gebeurt ook niet elke dag dat ik m'n fototoestel op macro stand moet plaatsen om een scherpe foto van een volledig spantenframe te kunnen maken