Zo, nog eventjes het forum checken vooralleer ik naar bed ga, zie dat ik al meteen een paar vraagjes te beantwoorden heb, geeft niet hoor, zo zie ik dat er tenminste interesse is.
@amazone: ik denk dat 2 laagjes voldoende zal zijn, het gaat er hier immers niet om, een perfecte ondergrond te hebben om te schilderen, maar een voldoende vlakke ondergrond voor de volgende laag.
@modeldengineer : zelfs vooralleer ik het papier een laagje verdunde houtlijm gegeven had (was eventjes hart vasthouden toen ik de romp zag hobbelig worden, waarna het terug strak kwam toen de lijm droog was), was die al behoorlijk stevig, nadat de lijm droog was, leek het wel bijna alsof ik een plastic romp manipuleerde.
@ardennnenofensief : de plamuur die ik gebruik is "Pollyfillia Snelplamuur" (in tube, morgen zal ik eens een pic maken ervan), gekocht voor ongeveer 6 euro bij de Brico.
Wat ik ondertussen geleerd heb : toen ik het dek wilde bevestigen, had ik die ook gedryfit... perfecte match met de gaten voor de masten, toen smeerde ik em in met lijm... was die plots ongeveer een halve centimeter langer geworden, de gaten pastten langs geen kant meer. De oplossing : niet het dek insmeren, maar wel het valse dek waar die op moet. (na het laten drogen van het dek (zonder het te bevestigen uiteraard) had ze opnieuw de juiste pasvorm, daarna het valse dek ingesmeerd en het echte dek zonder problemen bevestigd)