Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi Ron, ben al blij dat je zelf een oplossing hebt gevonden om momenteel je update te doen, sorry voor het nog niet functioneren van onze eigen foto tool.

De toren en de rest van de romp vind ik zeer geslaagd hoor, ben alleen benieuwd ook al naar je soldeer werk.
oeps, ik was iets te traag met reageren.
Wat een mooie update, bedankt Ron, zo leert iedereen terug iets bij, bedankt

Euhh...jouwn bericht is ergens tussendoor verloren gegaan,althans voor even. Gelukkig nog vlug gezien hehe.

Het zal allemaal uiteindelijk wel goed komen. Ik heb er althans vertrouwen in.

Ron.

Een van de laatste details alweer op de toren zelf(buiten de periscopen en detectors).

Het afsluitkraantje. Deze heb ik gemaakt uit het staartstuk van een of andere bom uit de WWII geschiedenis. Deze heb ik nog liggen. Erbovenop de afsluitkraan. Dit is een knoop welke wij allemaal wel eens hebben gezien op onze spijkerbroek he he..Als het maar erop lijkt.

P1010007_goed%7E1.jpg

Zoals ik al eerder had geschreven is deze opstelling bij het origineel een tijdelijk iets. Eenmaal op zee is deze kraan en de leiding verwijderd.Maar het geeft er een mooi detail aan,daarom heb ik deze aangebracht.

P1010012_goed%7E1.jpg

Ron.

En de toren staat nu helemaal in de primer voor de tweede keer. Alleen nu met de toren details eraan.

P1010013_goed%7E0.jpg

P1010014_goed.jpg

P1010015_goed%7E0.jpg

P1010016_goed.jpg

Ron.

Schitterende update, Ron.
Het was een tijdje geleden dat ik ben komen kijken, maar loont de moeite om terug te keren.

in één woord prachtig ron. ik stel me wel de vraag hoe je dat allemaal gaat schilderen of komt het allemaal in de zelvde kleur ?

Alles wordt lekker zwart. Op de periscopen en detectors na,daar zitten wel verschillende kleuren. En natuurlijk de lijsten rondom de ramen.

Ron.

En dan nu de laatste update voor voorlopig. De toren is nu in het zwart gespoten.

P1010019_goed%7E0.jpg

Hier komt ze net uit de spuiterij. De lak is hier nog nat.

P1010021_goed%7E0.jpg

P1010022_goed.jpg

P1010023_goed.jpg

P1010024_goed%7E0.jpg

Voor voorlopig is dit de laatste update van de toren. De toren is nu inmiddels helemaal klaar. Ik ga me nu wijden aan het weatheren van de toren.

De periscopen en detectors zijn allemaal gemonteerd.

Bijna is dit onderdeel gereed. Rest alleen nog het weatheren.

Ron.

Man, wat een update! Om duimen en vingers bij af te likken! Al vrees ik wel dat uw huisgenoten zowat alles achter slot en grendel gaan steken, daar je voor zowat alles wel een originele toepassing vindt.
Prachtig gedaan!

Mijn dank...en vandaag liep ik over de brug en mocht ik toch stiekum een foto plaatsen van de toren die nu helemaal klaar is. Alleen moet ik haar nog gaan weatheren. Maardat doe ik pas over minstens 24 uur om de sealing de kans te geven om goed uit te harden. Omdat ik veel wasbenzine gebruik(o.a. filters )loop ik anders de kans dat de sealing weer vloeibaar wordt met alle gevolgen van dien..

Hier een peek foto alvast..

P1010025_goed%7E0.jpg

Ik ben er wel een beetje trots op.

Ron.

Ron, je mag met recht trots zijn op dit stukje fraai werk.
Dat zwart maakt het wel af, een indrukwekkend gezicht. Straks nog een paar details in een andere kleur wauw!

wouwwww. wat een update.... Pfff, was ook wel even lezen zo. Man, je hebt niet stil gezeten, maar petje af hoor. En ik heb er gewoon helemaal niets aan toe te voegen.

Zeer mooie update van dit al even mooie werk, de laatste foto heb ik een paar keer moeten bekijken ik dacht nl dat het een foto van de echte boot was maar het is het model zelf. Kei mooi!!! Applaus Applaus

Bedankt mannen voor de lovende woorden. De nu volgende klus is dat ik eerst eens het laatste gedeelte van de romp ga betegelen. daarna kan ik tenminste ook de romp in de primer gaan zetten zodat ook daar de details op kunnen worden aangebracht.

Ron.

Prachtig Ron, alleen jammer dat er boven die grating ( rooster) de achterste een beschadiging is, of was dit de bedoeling.
Is gewoon mugge ziften om iets te zeggen hoor Ron, voor de rest zeer mooi resultaat.

Ik denk dat dit misschien versterkt wordt door de nu nog glanzende lak?. Misschien dat dit in latere foto`s anders zal uitzien.
Maar het mag gerust geschreven worden hoor. I\Het is geen beschadiging, maar eerder een soort reflex erin ofzo.

Ron.

Ik heb vandaag even mijn schouders eronder gezet en heb bijna nu de gehele romp voorzien van tegels. Hopelijk kan ik dit morgen eindelijk gaan afronden zodat de romp in de primer kan worden gespoten. Nog een tegel of 100 en dan is deze fase klaar.

Ron.

Het onderste gedeelte van de romp staat in de primer. Er waren maar twee volle bussen voor nodig. Dus dat valt wel mee. Na het drogen nog twee voor de bovenkant en dan kan ik verder aan de romp,want ALLE TEGELS zijn erop gemonteerd. Ik moet alleen nog de stand gaan trekken,maar het zullen er zeker wel meer als duizend worden.

Ron.

Het onderste gedeelte van de romp staat in de primer. Er waren maar twee volle bussen voor nodig. Dus dat valt wel mee. Na het drogen nog twee voor de bovenkant en dan kan ik verder aan de romp,want ALLE TEGELS zijn erop gemonteerd. Ik moet alleen nog de stand gaan trekken,maar het zullen er zeker wel meer als duizend worden.

Ron.

2 volle bussen?? :huh:
Is dit niet een beetje veel??
Zijn het de bussen van action die je wil zeggen, of zijn het kleintjes, want 2 grote bussen van action, is volgens mij wel zeer veel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan