Hoofdsponsor

1/35 us indian 741b + 20 cwt trailer [wip]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hooy
  • Startdatum Startdatum
Na lang stil te liggen ben ik verder aan het bekabelen.
Wat vinden jullie van de details.
Zijn ze goed zichtbaar en is het een meerwaarde ?
Niet letten op eventuele lijm resten enz.
De opkuis moet nog gedaan worden .

Dave

attachment.php
 
Bogiekabels moeten nog gedaan worden en de kabels voor de belichting.

De rem kabel was het moeilijkst om te bevestigen aan de rem

Dit heeft toch een uurtje werk gekost.

Dave
 
Bekabeling is zeker een meerwaarde als je het mij vraagt :)
Enkel de springveren onder het zadel zijn iets minder, die zouden niet mogen gebogen zijn...
 
Hier een globaal beeld van de voorlopige werken.
Zijn de zadel veren al wat beter.
Wel rekening houden dat het om een niet gerestaureerd model gaat ;-).

Zo en shoot maar .

Dave

attachment.php
 
Ik was van plan een opmerking te maken met betrekking tot de veren onder het zadel maar ben wijselijk eerst eens wat foto's gaan opzoeken op het net en, inderdaad, er staken rare veren onder het zadel dus wat dat betreft geen opmerking mijnentwege.

https://www.google.be/search?q=indi...eBcmysQHjuYHQDA&ved=0CB8QsAQ&biw=1440&bih=789

In CMV (Classic Military Vehicle) n°168 van Mei 2015 staat een mooie reportage over de restauratie van dergelijke motor.
Daar zie ik echter dat het zadel anders is dan hetgene dat jij gebruikt t.t.z. het is vol rond aan de achterzijde en niet ingesneden zoals het jouwe. De zadeltassen zien er dan weer een getrouwe kopie van de echte uit.
 
Mooie update hier over de veren weet ik niet zoveel,als ik de referentie volg die Erwin post denk ik dat je goed zit...😉
 
De insnijding in het zadel zou een veroudering moeten voorstellen . juist zoals de platte banden en vervrongen spatlapsteunen enz. Is het niet echt gelukt ?

Dave
 
inderdaad dat zijn zeer moeilijke veren om te maken waarom het zijn zo gezegde progressieve veren die zijn aan de uiteinde smaller dan in het midden en hebben een eivorm die vorm heeft te maken met comfort als ik me niet vergis de grote spiralen zijn voor het comfort bij gewone wegen , maar als het iets heviger word dan slaan die teneinde maar dan zijn de smallere harde veerspiralen er die de hevige schokken opnemen
Als ik moest verkeerd zijn sorry hoor ik heb het ook maar van ergens gelezen te hebben lange tijd geleden , maar in de auto wereld is dit een feit maar dan met 1 veer ( spiraal die zeer dun begint ( comfort ) en dikker en dikker word naar de andere kant om bij hoge snelheid hun werk te doen
Verder vind ik het al heel knap aan het worden
Marc
 
Ik zou die zadelveren, hoewel het gaat om een niet-gerestaureerd exemplaar, ten behoeve van de geloofwaardigheid van het totaalbeeld toch proberen iets netter te maken.

Suggestie: maak een stukje stretched sprue precies in de vorm die je nodig hebt. Dan krijg je een kegel van plastic. Daaromheen kun je dan koperdraad in de gewenste dikte wikkelen. Je zult dan een mooie veer krijgen.
 
Ik kan de verleiding niet weerstaan de proef op de som te nemen. Drie-stappenplan:

1. Stukje stretched sprue maken. Gewoon met een aansteker een stukje gietraam verhitten (blijven draaien) en als het week wordt, langzaam uit elkaar trekken totdat je de gewenste vorm (=mal om te wikkelen) hebt.

17698993256_cce3e29000_b.jpg

2. Daarna de stretched sprue doormidden knippen en een stukje koperdraad (bijv. uit een elektriciteitssnoer) eromheen wikkelen.

17539050959_aaae839d90_b.jpg

3. En klaar is de veer. Dit kan nog veel nauwkeuriger, maar zoals je ziet aan de tijd sinds mijn vorige bericht heb ik dit in 5 minuten gemaakt.

17698993626_ff124ec1ab_b.jpg

Succes :)
 
O ja ik zie wat je bedoelt met eivormig Marc.

Na ja, dan kun je gewoon de gemaakte mal afknippen en van daaruit de rest van de veer vormen. Momentje.
 
4. Mal terugplaatsen en afknippen met kniptangetje.

17723241882_fa8d0fa6f8_b.jpg

5. Afschuren tot het koper wordt bereikt.

17538261740_139eb3efd2_b.jpg

6. Daarna mal eruit halen en een klein beetje verder schuren, zodat de mal met het dikke uiteinde in het uiteinde van de veer past:

17537996518_fa6314148e_b.jpg

7. En dan kun je weer verder gaan wikkelen:

17726097921_147bb8cb32_b.jpg

De mal krijg je er vervolgens uit door de draad iets te verbuigen. Nadat de mal eruit is gehaald, buig je de draad weer netjes terug.
 
Terug
Bovenaan