Hoofdsponsor

1/35 us indian 741b + 20 cwt trailer [wip]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hooy
  • Startdatum Startdatum
ik ga vanavond is een plaatje opkuisen en dryfitte
mss dat het daar past ja want de ophanging van de veer steekt 1mm over
en dat zou wel eens kunnen passen artex.
al bedankt voor het fotoke

dave
 
Daar waar we dachten dat het moet komen past het niet.
Het onderdeel is veel te groot.

Als er ng iemand een gedacht heeft .
Graag een tip dan .

Dave
 
Dave, ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn, maar als ik de foto's zo bekijk, heb je de vering foutief bevestigd...
Deze moest via die houder die je toonde op het chassis worden vastgezet.
Ik denk dat je het nog wel kan los krijgen en opnieuw bevestigen en anders een beetje van de houder afhalen.

Mark
 
A dat zou kunnen

Dus het plaatje aan de laadbak in de uitsparing en de veer draagt dan in het plaatje?

Dat zou idd kunnen.
En nee hoor slecht nieuws is dat niet , kom kom .
We kunne altijd iets losmaken en verlijmen ;-)

De wereld zit harder in elkaar dan dat denk e mateke
Kga het straks is belijken en oplossen se
Bedankt al voor de tip

Dave
 
Goed dat je er zo mee omgaat Dave.
Toffe ingesteldheid om te modelbouwen ook.
Hoop dat je het op een eenvoudige wijze kan oplossen. Maar eerst nog eens goed bekijken vooraleer los te snijden...

Mark
 
Jaat mark
Het is er al af gekomen zonder brokken te maken
Nu was ik het nog eens aan het bekijken en je hebt wss gelijk ivm die steunplaten.

Nu zag ik mss nog een probleem
De as moest rechtstreeks op de veren gelijmd worden.
Moet daar ook geen verbindingsplaat over of werd dat vroeger gewoon gelast en klaar ?

Bvb dit teken { maar dan plat gelegd zodat as en veer aan elkaar verbonden zijn

Snap je het een beetje ;)


In de kit is al niks te vinden
 
De montage van zo'n zogenaamde "stijve as" is eenvoudig en gebeurt met twee beugels. Hieronder zie je het duidelijk (op dat zwart geval links moet je niet letten)... hier werd de as tussen vering en bodem gemonteerd, bij jouw model hangt de as onder de vering.
Op de bladveren van je model zitten deze beugels er trouwens op, maar ik denk dat die iets te smal zullen zijn tegenover je asdikte.

attachment.jpg

En hier is een beugelset ervoor:

attachment.jpg
 
De foto's van Walter geven het inderdaad perfect weer Dave.
Je kan het er ook bovenop lijmen, zoals je hebt gedaan en een lasverbinding simuleren...

Mark
 
Maar nee Mark, lassen op vering is uitgesloten!
Wanneer je een vering verhit gaat de veerkracht verloren met vervorming of breuk tot gevolg.
 
Ja, dat kan natuurlijk ook wel eens zijn, Walter.
Zover had ik het niet uitgezocht. Daarom zijn we hier ook met velen hé...
Als er dan al eens in de fout wordt gegaan kan iemand van de anderen nog corrigeren...:$:$:$:$:$

Mark
 
Ja idd, dat is het voordeel van een forum als dit en ja, ik ben van veel markten thuis maar ik weet, ken en kan ook lang niet alles hoor. Regelmatig leer ik hier ook wel eens bij, gelukkig maar zou ik zeggen. :D
 
de beugels zitten er idd op.

ik gebruik de asdikte die de kit aangeeft.
als ik verder moet gaan op de beugels zou ik een as van 1.5 mm nodig hebben.

is dit niet wat dun tov het gewicht ( 1.1 ) wel te verstaan.

en tevens nis er in het wiel een uitsparing voorzien war de as in komt en deze dikte is idem met mijn messing as.

ik ga ook een steun moeten scratcen tussen as en veer en ook de l_l bevestigingsbeugels , want die ontbreekt ook door schoonheid:-)
maw ik kan opnieuw van nul beginnen , ale toch bijna

maar we gaan er terug vol tegenaan hoor

dave
 
attachment.php


dus ik begrijp dat de as onder de veer moet.
en de veer draagt in die voorgenoemde plaatjes

attachment.php


maar dan klopt de veer van geen kanten.

kweet niet of je het ziet op de foto
 
Aha thats what i whone see

Waar vinde gele da toch allemaal ?????
Google is u vriend zeker ;-)

Nu heb ik tochh al een richting om naartoe te werken
Thanx mate
 
CWT 20 trailer googelen en bij afbeeldingen kijken.
de woorden: walkarounds en restoration bij uw zoekopdracht ingeven kunnen soms een schat aan info geven.

Grtn

Dikkie dik
 
Ha, een zoekopdracht dat vind ik altijd wel leuk. Tot nu toe heb ik dit topic met veel plezier sluimerend gevolgd, vind dat je prachtig bezig bent maar ik had nog niets zinnigs te melden. Nu hoop ik dat ik je dienstbaar kan zijn met een setje foto's. Vanzelfsprekend blijf ik het topic met veel plezier volgen :)

Hopelijk zijn het steeds foto's van het juiste karretje. Ik zie met name bij de koppelingen verschillen, maar je zult zelf de juiste er wel uit kunnen halen neem ik aan.

"CWT Trailer" i.c.m. zoektermen "underside" / "suspension" / "chassis" / "leaf springs" / "diagram" / "blueprints" / "detail" / "drawing" en "close-up".

Nummers erbij zijn voor je eigen referentie, voor zover nodig. Alle copyrights betreffende onderstaande foto's zijn voorbehouden aan de rechthebbenden. De foto's zijn slechts met een educatief doel weergegeven; bij eerste aanmaning van een rechthebbende zal een bepaalde fotolink worden verwijderd.

1.
attachment.php


2.
attachment.php


3.
trailera005.jpg

4.
4fouilles04.jpg


5.
2013-08-13162242.jpg

6.
USA_AUST_BANTAMe.jpg

En dit is misschien ook wel handig:

7.
attachment.php


8.
ursel200620061.jpg

9.
10cwt3.jpg

10.
IMAG0232.jpg

11.
DSC00489th.jpg

12.
attachment.php


13.
gst109.jpg


14.
attachment.php



En als kers op de taart: klik hier voor een hele orgie aan detailfoto's.
 
Mooie foto's Roy, altijd nuttig.
Heb ergens gelezen dat deze trailer in hoofdzaak door de Canadezen gebruikt werd en speciaal ontworpen was om "flimsies" zijnde de typische vierkante benzine blikken te vervoeren. Was dus duidelijk ontworpen voordat de jerrycan gekopieerd en algemeen in gebruik was. Deze trailer zou ook een opklapbare bodem gehad hebben om het stapelen te vergemakkelijken. Deze bodem, tweede bodem in feite, zou op gelijke hoogte gelegen zijn als de bovenkant van de wielkasten.
 
Terug
Bovenaan