Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik ga vanavond is een plaatje opkuisen en dryfitte
mss dat het daar past ja want de ophanging van de veer steekt 1mm over
en dat zou wel eens kunnen passen artex.
al bedankt voor het fotoke
Dave, ik wil niet de brenger van slecht nieuws zijn, maar als ik de foto's zo bekijk, heb je de vering foutief bevestigd...
Deze moest via die houder die je toonde op het chassis worden vastgezet.
Ik denk dat je het nog wel kan los krijgen en opnieuw bevestigen en anders een beetje van de houder afhalen.
Goed dat je er zo mee omgaat Dave.
Toffe ingesteldheid om te modelbouwen ook.
Hoop dat je het op een eenvoudige wijze kan oplossen. Maar eerst nog eens goed bekijken vooraleer los te snijden...
Jaat mark
Het is er al af gekomen zonder brokken te maken
Nu was ik het nog eens aan het bekijken en je hebt wss gelijk ivm die steunplaten.
Nu zag ik mss nog een probleem
De as moest rechtstreeks op de veren gelijmd worden.
Moet daar ook geen verbindingsplaat over of werd dat vroeger gewoon gelast en klaar ?
Bvb dit teken { maar dan plat gelegd zodat as en veer aan elkaar verbonden zijn
De montage van zo'n zogenaamde "stijve as" is eenvoudig en gebeurt met twee beugels. Hieronder zie je het duidelijk (op dat zwart geval links moet je niet letten)... hier werd de as tussen vering en bodem gemonteerd, bij jouw model hangt de as onder de vering.
Op de bladveren van je model zitten deze beugels er trouwens op, maar ik denk dat die iets te smal zullen zijn tegenover je asdikte.
Ja, dat kan natuurlijk ook wel eens zijn, Walter.
Zover had ik het niet uitgezocht. Daarom zijn we hier ook met velen hé...
Als er dan al eens in de fout wordt gegaan kan iemand van de anderen nog corrigeren...
Ja idd, dat is het voordeel van een forum als dit en ja, ik ben van veel markten thuis maar ik weet, ken en kan ook lang niet alles hoor. Regelmatig leer ik hier ook wel eens bij, gelukkig maar zou ik zeggen.
ik gebruik de asdikte die de kit aangeeft.
als ik verder moet gaan op de beugels zou ik een as van 1.5 mm nodig hebben.
is dit niet wat dun tov het gewicht ( 1.1 ) wel te verstaan.
en tevens nis er in het wiel een uitsparing voorzien war de as in komt en deze dikte is idem met mijn messing as.
ik ga ook een steun moeten scratcen tussen as en veer en ook de l_l bevestigingsbeugels , want die ontbreekt ook door schoonheid
maw ik kan opnieuw van nul beginnen , ale toch bijna
CWT 20 trailer googelen en bij afbeeldingen kijken.
de woorden: walkarounds en restoration bij uw zoekopdracht ingeven kunnen soms een schat aan info geven.
Ha, een zoekopdracht dat vind ik altijd wel leuk. Tot nu toe heb ik dit topic met veel plezier sluimerend gevolgd, vind dat je prachtig bezig bent maar ik had nog niets zinnigs te melden. Nu hoop ik dat ik je dienstbaar kan zijn met een setje foto's. Vanzelfsprekend blijf ik het topic met veel plezier volgen
Hopelijk zijn het steeds foto's van het juiste karretje. Ik zie met name bij de koppelingen verschillen, maar je zult zelf de juiste er wel uit kunnen halen neem ik aan.
Nummers erbij zijn voor je eigen referentie, voor zover nodig. Alle copyrights betreffende onderstaande foto's zijn voorbehouden aan de rechthebbenden. De foto's zijn slechts met een educatief doel weergegeven; bij eerste aanmaning van een rechthebbende zal een bepaalde fotolink worden verwijderd.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
En dit is misschien ook wel handig:
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
En als kers op de taart: klik hier voor een hele orgie aan detailfoto's.
Mooie foto's Roy, altijd nuttig.
Heb ergens gelezen dat deze trailer in hoofdzaak door de Canadezen gebruikt werd en speciaal ontworpen was om "flimsies" zijnde de typische vierkante benzine blikken te vervoeren. Was dus duidelijk ontworpen voordat de jerrycan gekopieerd en algemeen in gebruik was. Deze trailer zou ook een opklapbare bodem gehad hebben om het stapelen te vergemakkelijken. Deze bodem, tweede bodem in feite, zou op gelijke hoogte gelegen zijn als de bovenkant van de wielkasten.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.