@Filip: dank je wel; ik moet zeggen dat ik dit soort gepruts ook erg leuk te doen vind. Elk onderdeeltje kost weinig tijd, er hoeven straks geen schilderwerkzaamheden meer plaats te vinden (wel nog wat verwering) en je ziet gaandeweg resultaat.
@Marc: het zal voor jou ook een leuke herkenning zijn neem ik aan, waarschijnlijk heb jij in het verleden veel met die carburateurs gewerkt en ze de nodige keren uit- en in elkaar gezet voor revisie?
@Dirk: ik voel me vereerd dat je dit topic aandoet, nu je eigen interesse toch vooral elders ligt als ik het goed heb.
@Guy: dank je wel; ik wou dat ik in de buurt kwam van jouw kunsten..
234. Tot nu toe heb ik me dus bezig gehouden met het benzinereservoir, een onderdeel dat ongeveer de helft van de carburateur vormt maar dat door Revell helaas niet is voorzien.
Het andere deel is de cilinder waarin de lucht wordt gemengd met de benzine.
Het tapse gedeelte hiervan heb ik op een alternatieve wijze gemaakt.
Over een hoogte van 0,91 millimeter liep dit onderdeel 0,355 millimeter taps af (0,71 gedeeld door twee, omdat de draaimachine aan twee kanten tegelijkertijd verspaant). Per 0,1 millimeter was dat 0,04 millimeter. Wat ik hier dan ook deed, was tegelijkertijd het rechter handwieltje (bovenslede) 0,1 millimeter verdraaien en het linker handwieltje (dwarsslede) 0,04 millimeter. Met een beetje oefenen en hand-handcoördinatie kom je goed uit.
235. Op drie tekeningen (linker-, voor- en rechteraanzicht) geef ik aan waar gaatjes moeten worden geboord en hoe groot die gaatjes moeten zijn. Bij het boren gebruik ik referentiefoto's.
236. Tussenresultaat in dryfit:
Totaal aantal bestede uren tot nu toe: 99.