Beste Roy ik wil nu geen spelbreker zijn maar in die tijd was er nog niet veel sprake van een getande V-riem het was toen een gewone taps toelopende V-riem zoals de letter V en die paste juist in de polie en door een vernuftig systeem van dikte plaatjes kon men de riem opspannen de polie was in twee delen en daartussen zaten dikteplaatjes ( shims genoemd ) en door er een shim tussen uit te halen werd de polie smaller en ging de v-snaar hoger liggen
Pas later veel later werd de getande V-riem op de markt gebracht , reden : de plaats waar de snaar plooit komen de tandjes bijeen en is dus er minder slijtage omdat vroeger de snaar daar min of meer geplooid werd over de polie nu met die tanden komen die tanden bij elkaar en is er veel minder slijtage
Ik hoop dat ge begrijpt wat ik bedoel
Nu even iets anders wat ge doet is weer een knap staaltje techniek zeker goed gevonden een knappe manier van uwe plan trekken zoals ze bij ons zeggen
tof gedaan
Marc
Pas later veel later werd de getande V-riem op de markt gebracht , reden : de plaats waar de snaar plooit komen de tandjes bijeen en is dus er minder slijtage omdat vroeger de snaar daar min of meer geplooid werd over de polie nu met die tanden komen die tanden bij elkaar en is er veel minder slijtage
Ik hoop dat ge begrijpt wat ik bedoel
Nu even iets anders wat ge doet is weer een knap staaltje techniek zeker goed gevonden een knappe manier van uwe plan trekken zoals ze bij ons zeggen
tof gedaan
Marc