Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijdens de oorlogsjaren zullen er in de Ardennen niet veel ondergrondse riolen geweest zijn en zeker niet voor regenwater, riolen waren "open" riolen in de vorm van grachten en greppels zoals nu nog veel te zien is op het platteland.
Regenwater werd toen eerder opgevangen in een regenton. Mss dus de regenpijp laten uitkomen in zo'n ton?

Walesha is mij voor.

Ik heb ongeveer dezelfde repliek. In landelijke regio's zal de regenpijp bovengronds zijn water lozen. Wanneer de regenpijp de grond in gaat, naar een riool dus, was de onderste meter meestal een gietijzeren pijp. Dit om beschadigingen te voorkomen : dichtduwen van de zinken buis, door bvb een kar...

Zoals je gebouw zich ergens te velde situeert, zou ik opteren voor de elleboog.

Maar het laatste woord is uiteraard aan jou !

Groeten Rik

De mannen hebben een punt, bovengronds zou ik gaan, met een elleboog en dan zo'n groene algenachtige aanwas eronder, met een afloopje. Het ziet er al heel knap uit iig.

De meerheid gaat voor de elleboog en met alle mooie uitleg, dus ga ik een elleboogje plaatsen.
;)Maar dat is voor later.
Nu eerst de volgende update, het gebouw heeft de eerste verweering doorstaan. Hooftzakelijk Raw Umber gebruikt. Behalve op de regenpijp daar ook een beetje met een groen tint geprutst.:$

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.

Ziet er weeral goed uit Bart.
Weerom benieuwd naar het vervolg.

Mark

Prachtige regenstrepen op de vlakke gevel, Bart. Ook de groene aanslag op de regenpijp is prima geslaagd, misschien wat veel, maar toch mogelijk. Blijkbaar loopt er veel water langs de buitenkant van de pijp. :laugh:

Ik vind je muurreclame wat 'verborgen' onder de wash. Hij is precies veel minder duidelijk. Misschien nog proberen deze wat terug naar voor te halen ?

Verder een toch goed geslaagd dio !

Groeten Rik

Bedankt mensen, het gebouw met zijn lekkende regenpijp zal nu toch even rusten.:)
Maar niet getreurd ben begonnen aan de omgeving van de dio, en daar moeten toch een paar bomen komen.
Dus begonnen aan één van de bomen, gestart met twee stevige koperdraden in elkaar te twisten.

attachment.jpg

en daarna fijnere koperdraad er om heen de stam te dikken

attachment.jpg

daarna komen de takken op zijn plaats

attachment.jpg

dan de takken omvormen tot twijgjes

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en even rusten.

Grtz Bart

Ooo... denneboom.....Ooo denneboom,wat ben jij toch zo wonderschoon.....
De basis ziet er heel netjes uit Bart :)

als je een sneeuw diorama wil maken moet je dat doen met polyfilla in poedervorming + een kleine zeef gebruiken
dat is de goedkoopste manier om mooie resultaat te krijgen

grtz

Mooie boom, Bart. Bij het twisten van bomen kun je op tijd en stond eens fixeren met een druppeltje secondelijm. Ik zie dat je steeds in dezelfde richting draait, met een druppeltje lijm vermijd je dat je boom, in het bouwstadium, uit elkaar kan vallen.

@Lionel : hoe fixeer je je polyfilla ? Als je dit doet met water, of een houtlijmoplossing (ook op basis van water), bekom je toch gewoon een laagje gips op je dio ?

Groeten Rik

@Lionel : hoe fixeer je je polyfilla ? Als je dit doet met water, of een houtlijmoplossing (ook op basis van water), bekom je toch gewoon een laagje gips op je dio ?

Groeten Rik
Ik denk dat hij bedoelt om die Polyfilla gewoon droog te strooien, dat spul plakt immers van zichzelf.

Hier zijn we terug. Zoals Rik vermeld soms een druppeltje lijm, of hier en daar een beetje solderen. Dat met de sneeuw techniek ga ik ook eens uit proberen.

Nu verder naar de bomen, ja hoor ze zijn al met z'n twee. Mijn echtgenote vond één maar niets:D.
Ze zijn volledig getwist, moeilijk is het niet hoor. Enkel geduld en zin voor verbeeldig heb je wel nodig.
Na het twisten heb ik de gehele boom ingesmeerd met verdunde houtlijm. Daarna zilverzand op gestrooid.:)
Het zilverzand fixeren met haarlak.
Na het drogen kwam het schilderen en dit is het resultaat tot nu toe.

Met figuurtje voor de grote van de bomen aan te geven, vergeet niet dat dit grote grove dennen zijn.;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moeten ze verder worden verweerd, want ook een boom ziet af van de weersomstandigheden.

Gzrt Bart

Die bomen lijken idd op de grove den en ik kan het weten want ik woon er tussen :D
Ik ben wel benieuwd hoe je de naalden gaat maken want een den blijft winter en zomer groen... "o denneboom...lalalala " :laugh:

Onze grove den nummer 1 heeft al een verweerproces of 4 er opzitten.
Gestart met Dark Burnd Sienna, daarna Light Burnd Sienna. Hier en daar een streepje Raw Umber en wat Mars Bruin.
Om dan af te sluiten met een veegje mix van Groen en Burnd Sienna.

attachment.jpg

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan