Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

Bedankt, Roy. Het lijkt of de Tsjechische egels in Normandië niet van H-ijzers maar van L-ijzers werden gemaakt. Het type dat ik kocht van Tamiya vind ik alleen terug op foto's uit Berlijn. Die vallen dus af.
 
Nog even wat veertjes gedraaid.

attachment.jpg

Die pasten behoorlijk in elkaar. Ik dacht nooit dat dit er acceptabel uit ging zien.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
alweer een heel mooi resultaat. ik ben eigenlijk de tel kwijt van hoeveel keer dat ik al van mijn stoel ben gevallen van verwondering. :dry:
blijf vooral zo verder doen.

Tiger
 
ik zit hier wel met een "newbie" vraagje ondertussen. Ik zie hier geregeld van die mooie spiraalveren passeren. hoe krijg jij die spaties tussen de windingen zo gelijk? want als ik dat probeer is dat meestal geen groot succes en dus niet bruikbaar. maar moet wel zeggen dat je bouw inspireert en me even me de neus op de feiten drukt dat ik nog een pak te leren heb!!
 
Bedankt voor de complimenten, die tussenruimte tussen de windingen kan na het draaien nog aangepast worden, zorg dat je een zachte metazldraad gebruikt. Eerst probeerde ik het met Friul messingdraad en dat lukt van geen kanten omdat die terugspringt naar een grotere diameter. Ik heb draad gebruikt uit een pc-connectorlint, die dingen waarmee je harde schijf en moederbord verbindt. Draai de draad x aantal keer rond je template, druk dan samen tot alles tegen elkaar zit en trek dan de veer los. Nu kan je ze aan de uiteinden uitrekken tot de gewenste lengte. De windingen die dan nog niet goed staan kan je met een pincet of elektrotangetje aantrekken. De uiteinden van de veer moeten omgeplooid worden om ze te kunnen monteren.
 
Nou Steven, dat ziet er welzeker acceptabel uit!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar werkt de vering ook?
Wat ik wel durf te vragen: Waar zijn die wielen bovenop voor?

Peter
 
Dat had geen zin om bewegend te maken, dit stel bogies komt voor de helft in de vijver te staan. Ze dienen voor als de tank lek rijdt...
 
Ik heb nog even de verfbus bovengehaald, dus een van de dagen kan de tweede tank groen geschilderd worden.

attachment.jpg

De wieltjes zitten nu op hun plek. Ik heb de pijlvormige basisplaten nog moeten omdraaien, die wezen de verkeerde kant uit.

attachment.jpg
(foto http://www.maquetland.com/upload/phototeque/images/4599/churchill_mark3_avre_tank_graye_mer_chassis_plage_arriere.jpg)

Deze foto toont hoe het achterstuk er moet uitzien, al zijn sommige onderdelen anders gerestaureerd om te voorkomen dat er vuil in de tank terecht komt.

attachment.jpg

Hier maak ik een gat in de metaalplaat met behulp van de Bug, zo scheurt de plaat niet door.

attachment.jpg

Met een grille van de kit is dit inlaatrooster gauw afgewerkt. Ik had even geen zin om deze grille ook nog eens te gaan scratchen, hij zal niet aan de oppervlakte zitten.

attachment.jpg

Het houten staketsel is doorgezaagd op de vloerhoogte van het dio en ik heb het laadluik nagemaakt.

attachment.jpg
(foto: http://the.shadock.free.fr/Tanks_in_France/churchill_graye/imagepages/image9.html)

Iemand is clandestien op de echte geklauterd en bezorgt zo de nodige info. Let ook op de gedemonteerde periscoop links.

attachment.jpg

Met het luik voor de bestuurder.

attachment.jpg

attachment.jpg

En tenslotte alles in de primer en hopen dat het deze week ergens een paar uur droog is 's avonds.
 
Man,man weeral modelbouw op topniveau..na enige afwezigheid ben ik blij om dit moois weer te kunnen volgen en bewonderen..!

Grtz yves,
 
ja hoor daar gaat mijn stoel weer, ben verwonderd dat hij nog niet kapot is.:) maar ik ben even goed verwonderd van dit knap staaltje modelbouw. echt een top werk.
 
Bedankt om uw meubilair voor mij op de proef te stellen, als beloning hier nog wat plaatjes van hoe het er uit zie als de brug neerligt op de nieuwe tank, nog voor die geschilderd is maar met de fascine al op zijn plek. Deze positie zou gemakkelijker zijn omdat de breekbare katrolconstructie dan niet belast hoeft te worden met de volledige trekkracht van de brug. In het andere geval zou ik hier een verstevigingsmethode moeten op toepassen. Er moet nog wel iets in het water komen rechtsonder de brug, maar ik weet nog niet goed wat. Misschien brengt KMK Mol raad.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Roy, ik hoop dat het in combinatie met het gele namaakwater echt genoeg gaat lijken. Ik denk wel dat ik rond de tank nog wat wat valse schaduwen moet schilderen.
 
Hm ja ik zie dat de illusie ter hoogte van de apparatuur ietwat wordt verbroken, maar dat ga je vast goed oplossen.
 
Heren mag ik nu eens een zeer domme vraag stellen een " fascine " wat is dat en waarvoor dient het , ik zit hier zeer enthousiast te volgen en te genieten maar soms kom ik wel rare ( voor mij toch ) dingen tegen , ik heb 1 jaar laaaaang in het leger geweest en heb op de tijd dat ik op dit forum ben al meer geleerd dan 1 jaar constant in het leger en toch blijken er nog dingen te bestaan waar ik het op mijn ouderdom nog niet weet dat het bestond
Neem nu al dat rollend materiaal ongelooflijk 1 van de tofste zaken ( die ik ook weer niet kende ) is die speed tractor dat vind ik zo iets tof en die tank in feite zijn het twee grote rupsen met wat ijzer tussen gewoon geweldig , ja beste vrienden ik ken daar echt niks van het heeft me nooit of nooit geïnteresseerd maar nu lijkt mijn interesse toch een klein beetje aangewakkerd hoor
Prachtig om jullie bouwen te mogen bewonderen
 
Terug
Bovenaan