Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Marc, misschien heb je ze in deze gedaante nog wel zien rondrijden, het is een rol die nog steeds uitgeoefend wordt door moderne tanks. Men vult een hinderlijke put met materiaal dat daarvoor meegenomen is en in een rol samengebonden.
Mooie diepte in je water, Indd. Om wat
Om opvulling te verkrijgen in je water kan je hier en daar een brandstofton in gooien die er voor de helft in drijft.
Het ziet er knap, ik vermoed dat je gaat doorwerken tot zondag voor kmk?
Dit geraakt niet klaar voor deze editie van KMK, daar moet ik nuchter in zijn. Ik kan er zelfs deze week niet veel aan verderwerken, want ik heb de Bismarck ingeschreven voor de wedstrijd en daarvan is het zelfgemaakte naambord nog niet helemaal af. Hou dus ook een oogje in het zeil bij de scheepvaart, want daar komt later deze week een update. Verder begint vandaag het nieuwe provinciale tafeltennisseizoen en moeten we morgen nog een komen trainen om met de nieuwe officiële speelbal te oefenen, dus het kan nog krap worden.
Ik heb geen geplette vaten, die zou ik in Mol moeten oppikken. Misschien een ontworteld boompje.
De dingen die ik in de krater leg, zouden daar al eerder moeten gestaan hebben ofwel er een van die dagen in beland moeten zijn. Het konden ook zaken zijn die er in de grond hebben gezeten, zoals buizen of zelfs een onontplofte vliegtuigbom (maar dan moet ik er wel een op 1/35 vinden).
De halve tank is ook gespoten in XF-61. Ik heb het al wat geschaduwd met zwart, maar nog niet opgelicht.
Onder de flash ziet de situatie er zo uit.
De tracks zijn wat opgelicht op de loopvlakken door er lichtgrijs op te spuiten. De uitlaten zijn al wat verroest.
Bedankt. Vandaag heb ik wat aan de eerste Churchill gewerkt.
De steunen van de katrol worden verstevigd met ingeboorde ijzerdraad. Zo kan er toch een gewicht aan gehangen worden.
Het zelfgemaakte harnas is vastgelijmd en er zijn ook gaatjes in de tank geboord.
Ik was genoodzaakt om de uitlaten terug los te maken.
Hier zie je hoe de uitlaatpijpen door de katrol heen horen te gaan. Ze zijn daarvoor te breed gemaakt en ook de twee stangen achteraan klemmen rond de wading stacks. Toch zijn deze van het zelfde aftermarketmerk.
De bodems van de wading stacks zijn zwart gekwast, hier zou een gat gezeten moeten hebben.
Deze aluminiumbuizen zijn in roestkleur gezet en kunnen nu in de fascine gerold worden.
In Mol heb ik twee extra Resicast resinkitjes gekocht om de Churchills van wat ballast te kunnen voorzien. Eentje is een set bagagezakken en het andere is een toolset van de Royal Electrical and Mechanical Engineers, kortweg REME. Ik heb geprobeerd de spullen te identificeren maar wie er meer over weet en afbeeldingen er van heeft, mag het woord nemen want in de doos en op de website van Resicast was niets qua info of instructies te vinden.
A: versperringsijzers voor prikkeldraad?
ander type versperring?
C: haringen
D-G: delen van katrol
H, I, uiteinden voor staalkabels
J: bankschroef
K, L: lijken sleepstangen
M: haken
N: "General Wade" explosieven
O,P: beugels
Q-U: onderdelen van een winch
V, Z: mokers
W: breekijzers
X: sleutelgereedschap
Y: schoppen
Bedankt, Danny. Uiteraard kan dat spelletje met de gezonken tank pas doorgaan als al de rest, zoals bepakking, verwering, beschadigingen, bemoddering enz. helemaal afgewerkt zijn. Eens de epoxy uitgehard is zal er geen weg terug meer zijn, dus het wordt echt erop of eronder.
B zijn zijn grond ankers voor katrollen aan te bevestigen.
A hmmm kan ik niet thuisbrengen
K zal ook een onderdeel kunnen zijn (grond anker) om de sleep/trek kabels houvast te geven tijdens het lostrekken van voertuigen.
Mijn kennis op dit gebied is momenteel een beetje roetig
Let wel op dat de mensen van de REME erg trots en netjes op hun voertuigen waren, dus je zal niet snel losse rommel vinden op de voertuigen.
Bedankt voor de identificatiepogingen, ik heb de stukken nu allemaal ontdaan van de sprue en geschilderd. Het enige dat samengesteld moest worden, was het grote takelblok.
Ik zal de grondankers gebruiken en de versperringsijzers thuislaten. Op de vorige pagina vind je een foto waar een weliswaar aan zijn lot overgelaten AVRE bezaaid ligt met spullen, ik denk dat het dus wel billijk is als ik de werktuigen op een ordelijke manier neerzet op en in de tanks. Dan zie je ook een deel liggen door de openstaande luiken.
Mooie spullen Steven!
Volgens mij is W een moersleutel, het rondje aan het blokje met E10 moet om de moer.
Deze worden gebruikt om de wielmoeren aan of los te draaien.
Na het beursgeweld is er terug wat aan het dio geschilderd. Ik heb het buizenwerk voor de fascine een spatbehandeling gegeven met oranje roestvlekjes. Nu kwam ik er achter dat het Vallejo Air oranje hiervoor nog steeds wat verdund zou moeten worden. Gelukkig zitten deze buizen ingepakt in takkenbossen. Ze zijn ook met een bruin filter behandeld.
De brug is voorzien van een signalisatie om in het donker niet over de rand te gaan. Dit veronderstelde wel een behoorlijk stukje masking. En dan nog zat er een klein kiertje.
De fascinetank heeft ook zijn schaduwwerk gehad, linksonder is dat goed zichtbaar.
Er moest nog een tweetal luikjes van leren kussens voorzien worden. Het eerste zat al op de brugtank.
Het tweede is nog los en werd met de andere voorwerpen bruin gespoten.
De bepakking werd in een eigen olive-drab-mensel gezet. Ook deze Shermanwielen gaan mee op de tanks gezet worden voor wat variatie in die eindeloze rijen Churchillwielen.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.