Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

Dat duinengras ziet er heel goed uit. De rest ook trouwens, altijd een plezier om te volgen.

Bedankt, ik ben tevreden over de snijplank maar heb wel ontdekt dat de graadaanduiding niet juist is. 2 keer 45 graden geeft samen zo'n 100... Dat ga ik eens zelf moeten afstellen.

De tanks zijn nu in de Parket Plus gezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Omdat ik maar een vel decals heb en twee tanks, heb ik alvast de grote sterdecal voor op de D-Day-tanks gekopieerd door middel van een zelfgesneden masking. Hopelijk valt het contrast met de echte decal later niet te veel op en kan die met een filtertje inblenden.

attachment.jpg

De figuren worden met kneedgom klaargemaakt om de schoenen zwart te spuiten.

attachment.jpg

Leuk en leerrijk te zien hoe je die 'hedgehogs' , stekelvarkens (ook bekend als 'Tsjechische egels') maakte :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Omdat je het zo leuk vindt, hier nog een plaatje van de tweede Hedgehog. Die komt gedeeltelijk onder het water en staat er wat verfomfaaid bij omdat hij het slachtoffer geworden is van een bomexplosie.

attachment.jpg

Ik moest even nadenken hoe ik de boutjes ervoor zou maken. Ik denk dat ik met een botte duimspijker in een stuk Evergreen ga prikken zodat er aan de andere kant afdrukken komen, die ik dan ga afsnijden. Ik heb er wel tientallen van nodig.

Mooie vorderingen Steven!
Wel vreemd dat 2x45 opeens 100 is?

Zou je voor die boutjes niet een stuk sprue kunnen uitrekken en in stukjes snijden? Misschien iets grover, maar wel een stuk minder werk.

Peter

Ik denk dat het gat in de Amati snijtafel niet overeenkomt met het middelpunt van de hefboom voor het mes. Dat gat zou dus iets verder naar achter moeten liggen. Ik denk dat mijn methode net sneller zal werken. Als ik een stukje karton onder het Evergreen leg op een harde ondergrond, dan zullen alle doordrukken even diep zijn en kan ik ze gelijk afsnijden met een schaafmes. Jouw methode levert boutkoppen op maar ik wil bolle klinknagels.

Ik heb zelf een apparaatje om klinknagels in diverse groottes te maken (genaamd The Nutter, zie hier een filmpje). Maar je kunt ze ook kopen, op een velletje zitten er dan honderd of zo. De minder geavanceerde en minst precieze (maar doenlijke) methode is, om met een applicator druppeltjes vernis o.i.d. op het oppervlak te leggen. Je kunt een stukje papier met afstandmarkering tussen de klinknagels gebruiken als hulpmiddel bij het plaatsen. Laten drogen, overspuiten, klaar.

Hier zie je mijn versie en de primitieve werktuigen die ik daarvoor aangewend heb. Iemand gaat me wel een geschikter apparaat tweedehands verkopen, want zeventig euro geef ik er niet aan.

attachment.jpg

De Tsjechische Egels zijn met de haarlaktechniek verouderd. De eindlaag was Vallejo Dark Yellow.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier komen dan nog aflopers op van het roest. Ook de ster-insignes zijn nu gespoten, ik heb de maskering maar een tweede keer gebruikt. Met al die pukkels en die champignon in het midden, zou een decal vervormd raken en gaan silveren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder nog wat kleine dingetjes, zoals de schoenen, de Flying Dustbins en de houtblokjes.

attachment.jpg

Mooie obstakels; welke kleur of combinatie heb je gebruikt voor de onderlaag (als je dat wilt vertellen natuurlijk)?

Bedankt, Roy, er zat eerst een laag zwarte spuitbuslak op uit de Brico. Dat doe ik zeker als ik er met een borstel op moet gaan wrijven. Over die lak is dan met Tamiya Red Brown gespoten zodat het er wat ongelijk verdeeld op zat.

Thanks. En wat betreft de gespoten army circle star, dat is toch sowieso mooier dan een decal; in het echt werd er ook geen decal geplaatst. Ziet er overtuigend uit.

Mooie schilderwerken Steven.

Wat ik mij wel afvraag, is of de egels daadwerkelijk een laagje zandgele verf zouden gehad hebben?
Nu, ik vindt het wel iets hebben ;)
De sterren zijn strak gespoten. Je ziet hier en daar wel een beetje overspray, maar dat zal in het echt ook wel eens het geval geweest zijn denk ik...

Ik dacht dat ergens gezien te hebben, maar nu ik er eens goed naar kijk zijn het eigenlijk PE exemplaren in geel metaal. Op de oude zwart-witfoto's heb je geen aanwijzing of er verf op gezeten heeft. Ze zullen er zo op komen, hopelijk blijft alles zitten wanneer die halve in de epoxy duikt.

Bedankt, Danny. Ik heb alweer een nieuwe toevoeging gevonden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als je dit een interessant setje vindt voor je Britse voertuig, rep je dan want ITA houdt op met zijn modelbouwproducten. Ze gaan alleen nog in boeken doen.

Terug
Bovenaan