Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

ik heb net staan te kijken bij de rups die ik wil maken, klikt niet maar moet men gewoon lijmen.
 
Debart, als je nog wat euro's over hebt na je aankoop van die Dicker Max, er zijn ook Friultracks voor zoals ik hier gebruikt heb. Maar ik vrees dat het een van de duurdere sets is. Ik heb onlangs die voor de M47 eens bekeken en daar wil ik wel een alternatief voor vinden, kost 35 euro...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo, die hessian camo zit er ook weer op. Voor het felgroen heb ik een Vallejokleurtje toegevoegd, 70.970 Deep Green.
 
ik las net het bericht van steven i.v.m de friul tracks. er is daar namelijk een probleem aan verbonden, vorig jaar heeft mijn vader ook de bouwdoos gekocht van de dicker max maar dan van dragon. en als we dan toch in mol waren zijn we maar direct op zoek gegaan naar de bijpassende friul tracks, deze zijn normaal gezien identiek aan de tracks van de panzer 4 maar nu bleek dat de friul tracks van de panzer 4 te klein zijn om op de tandwielen te passen van de dicker max. dus ik zou je deze niet aanraden Bart. wat ik natuurlijk wel niet weet is of dit ook het geval is bij de bouwdoos van trumpeter. moest je van plan zijn om de friul tracks t willen kopen kan je misschien best een tandwiel van je bouwdoos meenemen naar een beurs en vragen aan de verkoper of je deze eens mag uitproberen of de tracks er op passen.

@ steven: de vorderingen zien er echt goed uit
 
Bedankt, kerels. Ik heb het werktuigensetje van Inside The Armour nu in de verf gezet. Ik heb het hele fret maar eerst in het zilver gespoten. Daarna was het stoeien met wat roestkleurtjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De gesloten bak komt op de gezonken tank, de andere komt bij de bruggenlegger.

attachment.jpg

attachment.jpg

De fascine zit nu met garendraad geknoopt. Ik ga ze nog wat moeten bijspuiten, het ziet er te glanzend uit.
 
Wat een prachtig gereedschapssetje! Lol @ vingerafdrukken op de 1e foto, zo kun je wel zien hoe klein het eigenlijk is.

Mooie vooruitgang weer.
 
Ik heb helaas een tijdje te weinig tijd gehad om topics te volgen en te reageren, maar dit is een mooie vooruitgang.
Leuk gereedschapssetje, maar een Engelse sergeant-majoor zal NOOIT toestaan dat er roest op het gereedschap zit (en modder alleen ala je in het veld moet sleutelen), dus die verwering zou ik weghalen. Maar dat kan je compenseren op de buitekant van de gereedschapskisten.

Peter
 
een Engelse sergeant-majoor zal NOOIT toestaan dat er roest op het gereedschap zit

Ik dacht dat er ook wat oliesporen bij zaten. Zou dat in de dagelijkse praktijk wel kunnen, bijv. net nadat de koppakking van de motor is vervangen?
 
Ik heb nog een referentieplaatje gevonden. Deze hebben waarschijnlijk al wel een ouderdom.

attachment.jpg
 
Hey,

Dat wordt hier een mooi verhaal die vertelt wordt...😉
Indd, die gereedschappen en bijhorend kisten zien er prima uit, laat u gaan Steven...😉
 
Bedankt voor de aanmoedigingen. Ik ben nog eens de fietsenstalling ingedoken.

attachment.jpg

Het tweede wiel is toch net zo gemaakt als het eerste, ik kreeg de vlak gelijmde velgen niet ver genoeg uiteengerokken om de naaf er tussen te brengen, de lijm begaf het terug.

There is one small detail with the pedal sprocket, on the real bike this had the letters B S A included in the sprocket spokes but would be very difficult to replicate in plastic given the small size of the kit sprocket.
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/diopark/dp35010.html

Dan prikken we toch gewoon zelf een wiel uit in metaalplaat?

attachment.jpg

attachment.jpg

Omdat de ketting ook fijner moet, ga ik ze proberen te maken uit 1/700 PE-scheepsketting.
 
De rest van de fiets staat er nu ook. Het is echt wel een fijn kitje en dan heb ik het nog maar voor 50 procent af.

attachment.jpg

attachment.jpg

Fietsen die ik in Overloon gezien heb. Je merkt dat ze voorzien zijn van een geweerhouder.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb de voorvork moeten lossnijden om hem te kunnen sturen. De kit adviseert stretched sprue voor de remkabels, ik heb hier koperdraad gebruikt.
 
Ok maar ik bedoel te vragen, of je die dus moest weghalen en de binnenzijde van het wiel precies moest maat moest schuren om het metaal te kunnen plaatsen?
 
Dat moest volgens mij niet, maar iemand stelde hier voor om er op vier plaatsen een stukje uit het PE te snijden. Misschien kan je het rimpelen van de velg bij het omplooien zo vermijden.
 
Terug
Bovenaan