Laat ik me in mijn reactie beperken, want ik geloof niet dat jij mij gelijk gaat geven en ik geloof ook niet dat ik jou gelijk ga geven. Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat je met overtuiging het model maakt en dat gaat denk ik wel gebeuren.
Wat punten die ik toch niet kan nalaten op te merken:
- Sommige lijnen zijn, anders dan jij suggereert, niet recht. Trek bijvoorbeeld de onderste lijn van de op de foto achterste tank door, en je zult zien dat die lijn wel degelijk in een curve verloopt.
- Nog steeds zie ik geen heen-en-weer-beweging. De achterste kabel richting (op de foto) linker tank vertoont een enkele curve. Dat verhoudt zich niet tot jouw uitbeelding.
- Wat andere bouwers doen, is van geen enkele referentiële waarde als je niet weet a. hoe zorgvuldig zij hebben gebouwd; en b. welke referenties zij hebben gebruikt.
- Je zegt dat je de kabel probeerde recht te maken voor het bevestigen; ik begrijp -gelet op jouw stelling dat de kabels in een golfbeweging moeten hebben gelopen- de logica achter die poging niet.
- De messing draad kan inderdaad vervangen worden door koperdraad. Ik begrijp dat een volledige montage alsdan noodzakelijk zou zijn. Het is de keuze van de bouwer of dat wel of niet de moeite waard is.
Ik laat jou het laatste woord hierin, want het is jouw topic en jouw bouw. Uiteindelijk is het dus gewoon volledig aan jou en ik denk dat ik hier genoeg over heb gezegd; voor de rest vind ik de bouw (van het voertuig, van de figuren heb ik geen verstand) erg mooi en indrukwekkend. Ik moet wel zeggen dat ik het sportief van je vind dat je op vriendelijke, geduldige en uitgebreide manier op mijn argumenten bent ingegaan.
Aandoenlijk filmpje trouwens