Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Update 27/08/2008

Update 27/08/2008

Hoe het commando postje er nu uit ziet.
Heb dus een paar witte laagjes verf gegeven op de opstanden en een zwarte matte laag op het dekje, daarop heb ik dan met seconde lijm een caré haasje gelijmd, die ik eerst in model heb gesneden.
Dit materiaal is uit een soort plastic vervaardigd.

1_IMG_1776.jpg
Hier ben ik bezig met het commando postje in karton, ik heb nog altijd niet beslist hoe en in welk materiaal ik de verdere bovenbouw zal maken, ik ben dus bezig in karton hout en plastic.
Ik heb al zitten denken om eerst het houten frame te maken die op de commando post komt en dan later de ruiten er in te monteren met houten lijstjes zoals Rik me voorstelde.
1_IMG_1777.jpg

Tot zover deze update

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit. Ik denk dat je het commando postje van plastic card kan maken, Heb je styreen? Dus dat waar ik het eland van aan het maken ben.

Of anders dun hout. Dat werkt ook altijd wel. Ik heb multiplexen die 0,5 mm dik zijn. Die heb ik gewoon in de modelbouwwinkel gekocht.

Styreen heb ik niet neen, ik denk dat ik het in houten latjes ga maken en dan de ruitjes er proberen in te steken zoals op je tekening die je voor me hebt gemaakt Rik, ik ga het proberen, lukt het niet dan kan ik nog die andere mogelijkheden proberen :D

ja , en eens je weg bent in het "scratchen" , ga je nooit meer bouwdozen willen kopen ... :D

de groetjes ,

Laurent

ja ik denk dat ik bij een bouwdoos wel zal moeten scratchen alle toch gedeeltelijk

ik heb een bouwdoos maar eigenlijk gans de romp is weg enigste dat ik nog heb is de kiel dus om te scratchen toch al goed begin

het gaat om de us constellation van artesania latina ik kreeg die van iemand die het niet meer zag zitten maar de romp was naar de vaantjes vandaar

update 13-09-2008

Nog een klein beetje verder gedaan met de stukken die ik nog had.
De commando post heb ik ook gemaakt, toch met het plastic van de kit zelf die ik eerst in de sols-plus heb gedompeld.Door de stukjes hout valt het bijna niet op dat deze geschonden was.
Moet wel nog wat bijgeschilderd worden.
1_IMG_1894.jpg

Dan heb ik ook al de kraantjes gemaakt voor het voorschip.
De ijzeren onderdelen heb ik op een rond houten stukje gelijmd, en dan 2 messing draden recht gemaakt en ook gemonteerd, nu moet het geheel nog in de oker gespoten worden.
1_IMG_1888.jpg

De ankers zijn ook geplaatst, en hier zie je duidelijk dat er nog wat moet bijgeschilderd worden aan de romp ook, dit zal gebeuren als laatste, alles nog eens bijwerken en dan als het dek vernist is alles nog eens in de blanke lak spuiten.
1_IMG_1899.jpg

De stoelen voor de reddings bootjes.
1_IMG_1902.jpg

En dan nog een onduidelijke overzichts foto.
1_IMG_1903.jpg

Laatst bewerkt:
Dirk, dat dek huisje ziet er zo toch goed uit. Alleen de kleine kiertjes nog een beetje bijwerken en dan kan hij er op toch. Verder heb ik er helemaal niets aan toe te voegen. Gaat helemaal goed zo. En echt met arendsogen alles bekeken. o-o

Wat een prachtschip wordt dit toch.
Bedankt maat :k

Dirk, dat dek huisje ziet er zo toch goed uit. Alleen de kleine kiertjes nog een beetje bijwerken en dan kan hij er op toch. Verder heb ik er helemaal niets aan toe te voegen. Gaat helemaal goed zo. En echt met arendsogen alles bekeken. o-o

Ewel ik ben niet helemaal tevreden over dit dekhuisje, ik heb van alles geprobeerd om het goed te maken en uiteindelijk leek het beste resultaat te zijn wat ik nu gemaakt heb, ik moet inderdaad nog een beetje bijwerken en bijschilderen, en dan op het Dek monteren, ook de laddertjes zijn al gemaakt en klaar om te monteren eenmaal het dekhuisje vast gelijmd is.

Ik vind het toch een mooi huisje :k
Het wordt een beauty Pantani! Er is wel heel veel werk aan maar het is dan ook een reuzachtig schip.

We zijn mekaar precies al eens elders tegengekomen hé Pantani.
Want de Amerigo die ik hier zie is geen onbekende.
Zelf staat de mijne even opzij.
Ben al tot de beplanking van de dekken geraakt en zou eigenlijk aan de romp moeten starten.
Maar ja, nu eerst mijn wedstrijdauto.

Erik.

Ja dat kan, ik heb nog op andere fora ook gezeten voor ik zelf een mooi forum opstarte men de mensen hier :k

Update 16-11-2008

Voila dan ook terug verder aan het doen aan de Vespucci.
Heb terug wat onderdelen gekregen en deze heb ik gelijk al in een sopje ontvet en al de primer laag gegeven.
Er zijn veel stukjes die later in het Wit moeten gespoten worden, daarom ga ik deze week om de witte primer naar action.
De sloepjes die ik heb gespoten worden als allerlaatste afgewerkt, ik wil eerst zoveel mogelijk de Vespucci zelf afwerken, nadien de details zoals de sloepjes en reddingsbootjes.

1_2008-11-16_004.jpg

1_2008-11-16_003.jpg

1_2008-11-16_002.jpg

Einde van deze update.

Laatst bewerkt:
Dat ziet er allemaal goed uit.

Even een tipje voor het spuiten. Ik zie dat je dubbelzijdig tape gebruikt, dat is goed, maar met dit soort onderdelen zie je snel dat je in de knoop komt met het spuiten omdat de bijbootjes gaan liggen. Daar waar het scheepje op de zijkant ligt ontstaat nu een randje van de verf. Dat is niet mooi en moet je weer wegschuren, zo blijf je dus aan de gang.

Als je nu een naald neemt, deze kun je met secondenlijm in het scheepje vastlijmen daar waar de kiel op de klossen staat. Dan bij een metalen scheepje moet je wel even voorboren. Dan zul je gelijk de pennetjes hebben die het scheepje pinnen in de klossen. En je kunt het scheepje vasthouden aan de naald. Eventueel knip je eerst de kop eraf van een spelt en prikt deze eerst in een voorgeboorde satehprikker. Dan houd je je handen ook nog schoon. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan