Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
update 20-11-2008

update 20-11-2008

Heb nu een stukje plank genomen en er gaatjes in geboord om de stukjes mooi recht te laten staan, om de tip van Rik op te volgen,zo krijg ik geen randen op het stukje die ik zoals je ziet al heb gespoten.
De roertjes van de sloepjes heb ik gewoon te hand genomen en zo gespoten.
1_IMG_2030.jpg

Met deze stukjes heb ik hetzelfde gedaan, juist dat ik deze heb geschilderd en niet gespoten daar deze verf oud koper, kleine pinkelingetjes heeft, en dit is niet goed voor de airbrush pistool.
De bovenkant, dus die 2 uitstekels zullen nog in goud kleur worden afgewerkt.
1_IMG_2031.jpg

Laatst bewerkt:
Krijg je wel vieze vingers van. :D:D:D

ziet er goed uit, wat gaat dat worden?

Wel dit worden de pootjes van de nagelbanken, ik zal morgen terug een update doen met de houten banken er al aangelijmd, ik zal een foto appart maken van de pootjes en de houten banken zelf.

update 20-11-2008

Eenvroegere update dan gedacht :k
Ik heb er al eentje gemaakt zo'n nagelbank, ik heb ook foto's van de onderdelen.
De houten banken heb ik dus toegestuurd gekregen van Deagostini, ik heb het moeten uitsnijden een beetje opschuren en de gaatjes er in boren, ik heb ze samen gehouden met een klem en zo alle gaatjes geboord door alle 6 de nagelbanken samen, om er zeker van te zijn dat de gaatjes in alle banken even ver van elkaar staan.

1_IMG_2034.jpg

Zo zien mijn nagelbanken er uit.Hier kun je zien dat het middelste gaatje ietsje uitwijkt van de lijn, dus ook de andere hebben dit, hier valt het op in de macro stand, maar anders valt het echt niet op hoor.
1_IMG_2033.jpg

Een foto van dicht bij.
1_IMG_2035.jpg

Zo tot zover deze update

Laatst bewerkt:
Kleine update 21-11-2008

Hier heb ik alle nagelbanken gemaakt en zijn ze klaar om op het schip gemonteerd te worden.

1_IMG_2041.jpg

Voor de montage op het schip zal ik uiteraard een nieuwe update met foto's laten zien.
Dan kan ik stilletjes beginnen aan de masten en aan de tuigage, dit word een grote maar toffe klus.
Ook heb ik ven deagostini 3 mooi plannen gekregen met hoe de masten en de tuigage in elkaar steken.
Foto van deze plannen volgen ook.

Einde update

update 22-11-2008

De davids zijn ook op hun plaats gelijmd.
Was niet simpel om de koperen staafjes recht te krijgen zoals u zal zien op de volgende foto, ik het nogthans redelijk veel geprobeert om met een stukje ijzeren lat en op een platte ondergrond te rollen maar dit was het beste resultaat die ik kon krijgen, maar in het totaal beeld valt het niet op hoor.
1_IMG_2051.jpg

1_IMG_2052.jpg

Ook de 3 nagelbanken zijn op hun plaats terecht gekomen.
1_IMG_2053.jpg

Dan terug eens een totaal beeld van het schip.
1_IMG_2054.jpg

1_IMG_2055.jpg

1_IMG_2056.jpg

Zo, foto's zeggen toch meer dan woorden :k

Tot zover deze update

Laatst bewerkt:
Hey Dirk,

Ziet er prachtig uit Applaus Applaus Applaus
Die koperen staafje zijn prima hoor, mooi strak.

Dus daar komen die nagelbanken, ik was me al aan het afvragen waarvoor ze dienden.

Groeten, Pascal

Bedankt mensen voor de leuke commentaren.

@modelbouwerke
Komt wel in orde met uw Vespucci ook hoor geen bang hebben
Waar blijven die foto's van uw project?
Je maakt me ook benieuwd hoor :k

Dat ziet er goed uit hoor. Erg mooi, mijn complimenten.

Ga zo door, en je hebt een pracht van een schip. :k

Dat gaatje in die nagelbank, die ietsjes uit de lijn is geboord, is in mijn ogen zo erg nog niet, weet je!
Straks met de opgeschoten lijnen zul je helemaal niet zien dat deze uit de lijn staat.
Dat noem ik de "ziel" van de bouwer. Wij zijn toch geen cnc-gestuurde mensen, hé
Mooi model, verzorgd en fijn.
Applaus
groetjes
ward

Wederom bedankt mensen voor de mooie lovende woorden, ik blijf me in zetten om er een beauty van te maken :k

update 24-11-2008 Mast plannen

Hier laat ik dan aan jullie de plannen zien die ik heb toegestuurd gekregen van Deagosini, het zijn dus de Mast plannen.
Dit is waar ik zodadelijk aan ga beginnen, is veeel maar leuk werk.

1_IMG_2072.jpg

1_IMG_2073.jpg

1_IMG_2074.jpg

1_IMG_2075.jpg

1_IMG_2076.jpg

1_IMG_2077.jpg

1_IMG_2078.jpg

Voila, de voldende update's volgens binnen kort :k

Laatst bewerkt:
Ga je de touwen ook netjes slaan? Dan eerst goed meten, de masten niet vast zetten/lijmen. De stagen zorgen er straks voor dat de masten op hun plaats blijven. Als je goed meet, kun je de mast goed stellen door de stagen aan te halen of te lossen.

Ga je de touwen ook netjes slaan? Dan eerst goed meten, de masten niet vast zetten/lijmen. De stagen zorgen er straks voor dat de masten op hun plaats blijven. Als je goed meet, kun je de mast goed stellen door de stagen aan te halen of te lossen.

Dat is de bedoeling Rik, ik zou het zo willen proberen inderdaad.
En met jullie deskundige hulp lukt me dat wel.

Ik heb net al het eerst hout een beetje zitten bijschuren, ik heb moeten stoppen, ik maak teveel stof in mijn kamertje en omdat daar nog andere projecten staan zoals die F-16 zal ik eerst deze volledig afwerken anders krijg ik overal stof op en dan nog spuiten, het zou geen zicht zijn.

Ik heb geen draaibankje, dus zet ik het hout zoals de voorspriet in de boormachine en laat ik deze rond draaien en met schuurpapier maak ik deze taps.

Zijn er nog andere mogelijkheden om dergelijk hout taps te krijgen??

Het is niet eenvouwdig om een mastje af te schuinen in een boormachine, dit gaat vaak zwabberen en dan krijg je toch ellende.

In het echt gaat dit doormiddel van een v-blok. Dat zijn twee plankjes op elkaar gespijkerd die haaks zijn. Hier kun je de mast dus inleggen. Zorg ervoor dat je een stopblokje hebt aan het einde. Dan kun van de mast het midden met een potloodpuntje markeren. Nu het blokje fixeren in bijvoorbeeld de bankschroef waardoor je met een schaafje een 8hoek kunt schaven. Vandaar uit begin je te schuren, Zo kun je ook het middel in een achthoek houden zoals een ra in het echt ook is. Als je geen schaafje hebt. Dan kun je ook een schuurpapiertje op een plankje lijmen. Dan kun je schuren. Eerst boven/onder. Dan de zijkanten. Dan ga je haaks werken.

Een andere oplossing die ik voor de kleinere zaken wel eens neem is een schuupapier op een plankje lijmen die het formaat heeft van een half a4-tje. Dan een latje waar ook een schuurpapiertje op zit gelijmd. Zo kun je het mastje of de ra er tussen houden en met een rondraaiende beweging voorzichtig schuren. Doordat je niet helemaal evenwijdig de te schuurpapieren hebt schuint deze af. En blijft op deze manier rond. Houd echter ook hier de potlootpunt in de gaten.

Leuke tips Rik, bedankt hoor :k

Ik wist niet dat de ra's in het echt normaal 8 hoekkig zijn, maar ik zal het wel eens proberen met het schuurpapier op een plankje, ik heb geen schaafje, is tijd dat ik dit ook eens heb ;P

Ze worden zo wel gemaakt. Tenminste als ambacht. Het deel dat tegen de mast aanlicht dus het midden is vaak bij dit type schip nog gewoon 8 hoekig. En loopt deze taps naar buiten en krijgt naast het midden pas de ronde vorm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan