Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dirk je bent echt héél goed bezig.......:k:k:k.........en ik blijf het zeker met héél véél belangstelling volgen..........

en als je heel zeker wilt zijn voor je zaak, ga eens naar Italië :k
of ga eens naar Brest of Douarnenez of Bredene dacht ik ook. misschien dat hij op die plaatsen ook nog eens komt

Ja Siemen,
ben er ergens mee akkoord.:s
Maar 'k geloof dat Pantani, 't vandaag zou willen weten:k

Groetjes
Ward

hoi,dirk
nog een manier om uw boegspriet enz taps te maken.
je komt gewoon by nonkel ronny langs.
de boel in de draaibank en geef maar gas

hoi,dirk
nog een manier om uw boegspriet enz taps te maken.
je komt gewoon by nonkel ronny langs.
de boel in de draaibank en geef maar gas

He Ronny
Ja dit is een optie maar ik heb zo veel werk en er zijn er zoveel dat ik dit niet klaar heb in een korte tijd, dit werkje zal zeker minimum een week in beslag nemen, maar bedankt voor het voorstel hoor :k

Ik zal het proberen met schuurblokje en met de nodige middelen die ik ter beschikking heb.
Uiteindelijk zal het me wel lukken, ook met een boormachientje lukt het wel alleen dat het nu veel stof maakt.

Ah, de Vespucci, heb vandaag nog bij Isabelle gevraagd naar de ontbrekende afleveringen (11 tem 14), en naar het schijnt zullen ze eind volgende week, begin van de andere, eindelijk arriveren, zodat ik ook eens zal kunnen beginnen werk maken van deze prachtige dame (de Amerigo he, alhoewel, Isabelle het ook geen twee keer zou moeten vragen hoor).

Laatst bewerkt:
(de Amerigo he, alhoewel, Isabelle het ook geen twee keer zou moeten vragen hoor).

Hehe Danny, wat is dit nu met u :k kunnen we daar ook een foto van zien??? :k

Nu, ik ben blij het goede nieuws te horen dat uw ontbrekende onderdelen ook nog terecht zullen komen, dan kunnen we ook genieten van uw werk aan dit mooi schip.

Hehe Danny, wat is dit nu met u :k kunnen we daar ook een foto van zien??? :k

Een actie-foto ? NO WAY ;P maar geloof me op m'n woord, het is een knap klein ding cute

Jaja, nog eventjes geduld, en dan zal ik eindelijk verder kunnen aan de Vespucci, ben ik wel blij om (had de eerste 10 delen gratis gekregen van een collega die het niet meer zag zitten overigens)

Update 29-11-2008

Hier dan al de eerste update van het mast en boegspriet gedeelte.
Ik ben begonnen met het maken van de boegspriet, is dus veel schuur werk aan, dit zal dus een lange tijd in beslag nemen, de eerste foto kun je hier onder al zien.
Moet het dus nog een beetje meer schuren om het mooi te doen passen, maar komt wel in orde :k
1_IMG_2124.jpg

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit. De masten taps maken hoe heb je dat nu gedaan. Er zit nog iets een gebogen lijn in van de start naar de top. Daar zou je nog iets aan kunnen doen. Ik bedoel niet dat de mast krom is maar meer een eivorm heeft, overdreven gesproken.

Dat ziet er goed uit. De masten taps maken hoe heb je dat nu gedaan. Er zit nog iets een gebogen lijn in van de start naar de top. Daar zou je nog iets aan kunnen doen. Ik bedoel niet dat de mast krom is maar meer een eivorm heeft, overdreven gesproken.

Ik heb het met men nieuwe schuur machine gedaan die ik gekocht heb.
En inderdaad er moet nog wat verder aan gewerkt worden, is alleen om te laten zien hoe het zou moeten komen, dit is een werkje van lange duur Rik om het perfect te krijgen :k

werkje van lange duur Rik om het perfect te krijgen
Wist je dat, wanneer je op admiraliteids niveau gaat werken en een vakman bent, je dan nog een 20 uur bezig bent met een mastdeel. :|

Maar ondanks mijn kritiek, je bent goed bezig.

Wist je dat, wanneer je op admiraliteids niveau gaat werken en een vakman bent, je dan nog een 20 uur bezig bent met een mastdeel. :|

Maar ondanks mijn kritiek, je bent goed bezig.

Kijk dat is lang, en dit had ik ook wel verwacht, dit is een gedeelte van het schip zoals de romp waar je uw tijd in moet steken, en dit zal ik ook doen hoor, ik ga men uiterste best doen om het tot een goed resultaat te brengen.

Haast en spoed is zelden goed :k

Hey Dirk,

Ik heb op de masten eerst afgetekend vanaf waar ze smaller moesten worden. Dan met een dremel schijfe (voorzichtig) de mast in een 8-hoek geschuurd, daarna in een 16-hoek, en tenslotte rond met een schuurblokje. Heel dikwijls dryfitten zodat je niet te veel weghaalt.

Het schuren van 8 naar 16 naar rond is een tip die ik van Rik gezien heb cute

Groeten, Pascal

Dat zijn inderdaad zeer goeie tips dat Rik ons heeft, ik ben er hem eeuwig dankbaar voor

update 02-12-208

Zo, nog een paar onderdelen van de Masten gespoten (Ezelhoofden) en ook de roertjes van de reddingssloepen nog een beurt gegeven.
1_IMG_2135.jpg

De onderdelen in hout van de Boegspriet heb ik 2 laagjes Oker gegeven, deze zullen nog een laagje nodig hebben om helemaal gedekt te zijn.
Ook de Ezelhoofden van de boegspriet heb ik gespoten in een Smincke witte mat verf, die zeer goed.
1_IMG_2136.jpg

Hier zie je dan de Mars van de Fokkemast de Mars van de voorbramsteng en de Mars van de grote mast die ook een oker kleurig jasje hebben gekregen.
1_IMG_2137.jpg

Einde Update

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit hoor. Wat ik wel zie is dat je de ezelshoofden nog even een keertje mag doen op de kopsekanten. De tussenlaag is nog een beetje ruw.

Ook zou de volgende keer eens wat kunnen primeren met een kwastje op alleen de kopst kanten. Dan netjes schuren. Waarna je de delen kunt primeren zoals je gewend bent. Dan zul je zien dat die ruwigheid kwijt bent.

Dat ziet er goed uit hoor. Wat ik wel zie is dat je de ezelshoofden nog even een keertje mag doen op de kopsekanten. De tussenlaag is nog een beetje ruw.

Ook zou de volgende keer eens wat kunnen primeren met een kwastje op alleen de kopst kanten. Dan netjes schuren. Waarna je de delen kunt primeren zoals je gewend bent. Dan zul je zien dat die ruwigheid kwijt bent.

Bedankt Rik zal ik zeker doen :k

Terug een beetje verder gedaan, heb al een paar delen van de boegspriet in elkaar gestoken en ben begonnen met de Fokkemast ook maar daar zijn een paar probleempjes op gedoken, de diameter van de Ezelhoofden zijn te groot, daarom ben ik ze na aan het maken in hout met een correctere diameter.

Als ik nu alles aan elkaar wil monteren heb ik dus teveel speling, met de nieuwe Ezelhoofden zal ik meer spanning kunnen crieeren zodat ze vaster hangen, anders bij de minste kracht later als ik de tuigage zal monteren ben ik bang voor schade of dat het loskomt.

Foto's volgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan