Hoofdsponsor

1/84 "Amerigo vespucci" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
e diameter van de Ezelhoofden zijn te groot, daarom ben ik ze na aan het maken in hout met een correctere diameter.
Ik had dit nog niet willen voorstellen, maar als je nu eenmaal ga beginnen met scratschen, zou ik ze allemaal namaken. Die dan in verdunde zwarte verf inpregneren. (of de kleur die ervoor is) Dan blijf je de houtstructuur nog mooi zien. Echt is veel mooier. Let wel op de houtsoort en op de houtnerf. Zie het topic van Pascal. :k

Is juist Rik, maar de andere zien er echt goed uit, ik zal er nog wel een paar scrachen en met de kleur bewerken inpregneren.

update 07-12-208

Dan de foto's
Een dryfit van de boegstpriet
1_IMG_2157.jpg

Dan al een gedeelte van de fokkemast
1_IMG_2155.jpg

De fokkemast volgens plan, zit wel goed in elkaar dit plan, is 1/1 plan dus kan je er op meten en schuren volgens plan.
1_IMG_2159.jpg

Dan een van de Ezelhoofden die in namaakte, moet nog beetje bijgewerkt worden zie ik op foto, de inkepingen zijn niet identiek, word dus nog aan gewerkt :k
Hier zie je dus dat ik het heb nagemaakt maar aan de nerven te zien niet juist, ik had dus men malletje meer naar het NE ( noord oosten ) moeten leggen om af te tekenen, bedankt Rik voor de tip om er op te letten.
Ze worden dus wel wit geschilderd, veel zal je dus van deze nerven niet zien.
1_IMG_2160.jpg

Ik zal zien om misschien toch meer scrach werk in de masten te steken.

Laatst bewerkt:
Hey Dirk,

De boegspriet en fokkemast zien er heel mooi uit. cute Ook dat zelfgemaakte ezelshoofd vind ik heel knap, welk soort hout heb je hiervoor gebruikt ?

Groeten, Pascal

Netjes hoor.

Verder sprakeloos doordat ik geen verdere tips voor je hebt. Doe zo verder. :D:D:D

Ik vind dit gewoon heel lekker om te zien.ik weet niet waarom,maar zo`n mooie houten presentatie doet je als houtfreak toch wel wat.Zo lekker blijven doorgaan..cute

Ron.

Ik vind dit gewoon heel lekker om te zien.ik weet niet waarom,maar zo`n mooie houten presentatie doet je als houtfreak toch wel wat.Zo lekker blijven doorgaan..cute

Ron.
Niet alleen als houtfreak kan je hier van genieten Ron.
Als polyestersnuiver kan ik dit ook best waarderen. cute

Mooi werk Dirk! Applaus

Droop

Dirk,ik vind dit ....ja hoe moet ik het zeggen......het is altijd een "lust"om je vorderingen van je projekt te kunnen volgen...............
Proficiat....man....
ApplausApplausApplaus

update 08-12-208

update 08-12-208

Nog een beetje verder gedaan met de Fokkemast en onderdelen van de Boegspriet.
Hier enkele foto's:

1_IMG_2161.jpg

1_IMG_2162.jpg

1_IMG_2163.jpg
Zo begint het stilletjes op een Mast te gelijken he, is nog veel werk aan, maar ik doe het rustig, en laat alles goed drogen voor ik verder ga.

Einde kleine update

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit. Het beslag, dus de oogjes enzo. Die zou je zwart kunnen maken. Deze zijn van metaal. En hebben een roestwerende behandeling gehad. :D

Dat ziet er goed uit. Het beslag, dus de oogjes enzo. Die zou je zwart kunnen maken. Deze zijn van metaal. En hebben een roestwerende behandeling gehad. :D

Heb ik gedaan Rik, kun je zien op een van de volgende foto's :k

update 09-12-208

Terug een beetje verder gedaan,heb de voorbramsteng en de Mars van de voorbramsteng geplaatst, heb daarvoor de Voorbramsteng een beetje taps moeten maken, waar de Mars op rust heb ik 2 latjes gemaakt van 2x2 mm.
Om ze te lijmen tegen een ronde mast is dit niet evident en daarom heb ik in de Voorbramsteng aan beide kanten een gleufje gemaakt waar deze 2 steunbalkjes mooi in gelijmd kunnen worden (stond niet in BB) maar zit zo toch steviger.
Aan de foto te zien en natuurlijk in het echt nog machtiger is dit toch een lange en grote mast hoor, ik verschoot er zelf van ;P
1_IMG_2183.jpg

1_IMG_2184.jpg

Ook al de Boegspriet in elkaar gelijmd en geschilderd, moet wel nog een laagje hebben, en al de gaatjes voor geboord om de oogjes in te verlijmen.
1_IMG_2185.jpg

En dan als laatste de oogjes zwart geschilderd na een Tip van onze goeie vriend Rik.
Bedankt nogmaal Rik voor de mooi tips :k
1_IMG_2186.jpg

Einde van deze kleine update

Laatst bewerkt:
Dirk........het mag hier wel ééns gezegt worden......ik beschouw u ook als een volwaardig......."HOUTSNUIVER"........Prachtig man....en zeker ook ene voor over mijn schouders te komen kijken .....binnenkort......:D:D:D:D:D

en zeker ook ene voor over mijn schouders te komen kijken .....binnenkort..

Hehe, dat zal ik zeker doen hoor :k
Bedankt voor de lovende woorden, maar ik moet ook nog veel leren hoor, zeer veel ;P

He, he, he, als je zo al die masten op het schip hebt staan zul je eens zien hoe machtig het is. Dit is toch wel iets anders dan een auto of motor als model. Hier zit echt hoogte in. Dat is nu juist een van magische kanten van zo´n schip. Die masten, het tuig, het want enz. :D:D

Verder ziet er goed uit. Doe zo verder. En voor nu, geen opbouwende kritiek. Gewoon doorgaan. ApplausApplaus

Dirk,wat ik je nog wilde vragen,die twee hoeksteunen.

1_IMG_2159.jpg

Heb je deze er gewoon stomp tegenaan gelijmd?.
En zo ja,hoe heb je de onderliggende afstand gelijk kunnen houden tijdens het drogen?.

Of heb je van te voren,de lijmplaats eronder vlak geschuurd/gevijld?.
Zodat het lijm oppervlak groter is,en ook de plaatjes stabieler liggen.

Ron.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de 2 latjes die op die steunders staan er een klein beetje in geschuurd en dan de 2 hoeksteuntjes er tegen, zo heb ik de afstand en een groter vlak waar die hoeksteuntjes tegen gelijmd zitten.

Ik zal bij de volgende mast eens detail foto's tonen of nemen hoe ik het gedaan heb.

update 13-12-208

De boegspriet met vlaggenstok gemonteerd.
Ook de Stampstok en de Spaanse ruiters zijn gemonteerd.
De koperkleurige oogjes zullen nog in het zwart geschilderd worden.
1_IMG_2189.jpg

Hier de Ra.
Heb deze ik op een plankje gelegd zoals je hier ziet en een tape er op geplakt zodat deze niet kan gaan rollen om de gaatjes zo recht mogelijk te boren dat ze allemaal toch redelijk mogelijk in lijn staan, als je een lijn trekt zie je dat dit toch niet helemaal het geval is maar op het zicht kun je het moeilijk zien
1_IMG_2190.jpg

Laatst bewerkt:
Dirk....hoe groot of klein je update's zijn.......ik geniet er elke van........
:D:D:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan