De volgende stap was het voorbereiden van de positie voor de schroef. De Blue Marlin heeft drie aandrijvingen waarvan deze de hoofd aandrijving is.
Na de grondige revisie in 2004 zijn er buiten deze aandrijving ook nog twee PODS bijgekomen. Dit was nodig omdat de Blue Marlin ook na deze revisie breder is geworden en dus hierdoor meer weerstand opbouwt tijdens de vaart.
De PODS komen pas later aan de beurt in ieder geval zeker pas na de spuitklussen. Ik denk dat ik de PODS maak en de bevestiging plaats nadat alles in de primer staat. Maar monteren pas nadat de romp is gespoten in haar definitieve kleur.
Maar dat is voor later....omdat ik de schroef (nog) niet in bezit heb, althans nog niet heb besteld, heb ik een malletje gemaakt om alles netjes te kunnen krijgen.
Dus een wieltje met dezelfde maatvoering is dan nodig. Snel gemaakt.
In de funnel monteren en de ring eromheen plaatsen.
Nu blijkt waarom ik een klein gedeelte van het hout blauw heb gemaakt. Ik kan nu goed zien of het wieltje in de juiste positie zit door de blauwe achtergrond kleur. Immers hout achter hout is moeilijker te zien.
Door nu te schuiven totdat het wieltje mooi in het midden zit kan ik uiteindelijk de wig (bevestiging voor de ring ) precies op de juiste plaats monteren gaan.