Hetzelfde voor jou en de jouwen Ron.
Mark
Dank je wel Mark.
Omdat ik het niet kan laten laat ik toch vandaag zien wat er goed fout is gegaan tijdens de eerste klus aan het achterschip.
Allereerst de voorbereiding. Belangrijk om goed te kunnen overzien wat de bedoeling ervan is.
De (nog) maagdelijke romp..
Goed aftekenen waar de delen eruit moeten.
Nu zou ik graag een CAD tekening laten zien wat uiteindelijk de bedoeling is maar helaas berust daar copyright op dus kan ik de verschillende tekeningen niet direct laten zien maar bij een goede bestudering zijn is toch enige info te zien in de eerste foto...
De buitenwand als eerste verwijderd.
Met vereende krachten (mijn zonen terwijl ik de foto maak) komt het mes en de zaag erin..
De werkwijze was om met een los zaagblad het schuine gedeelte (of meer de denkwijze) eruit te zagen met twee man. Dus heen en weer zagen zonder de beugel). Dit ging ook prima....maar ik had niet stil gestaan bij het feit dat een los zaagblad nu eenmaal doorbuigt als je ermee gaat zagen...tja...
Dus toen we er eenmaal doorheen waren zag het eruit gezaagde blok er zo uit...
Duidelijk dus bol geworden....
Dus heb ik het blok maar meteen terug erin gemonteerd en een nacht laten drogen.
De dag erna heb ik er de eerste schuine hoek in geschaafd. Gelukkig het probleem verholpen.
Na de feestdagen wordt de afgeronde vorm erin gemaakt.