Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Dank jullie jongens. De volgende onderdelen gaan dit deel interessant maken en geven het een mooie indruk.

ben nog eens even naar de foto's van het origineel gaan neuzen , en petje af.
je bent weer netjes bezig een exacte copie neer te zetten alleen een beetjekleiner.

Dank je Marc. Ik probeer in ieder geval het model na te maken naar het voorbeeld. Soms alleen lukt niet alles. Maar ik doe mijn best.

Hoi Buurtgenoot, ik ben zelf niet zo'n fan van dit soort modern zeetuig maar je hebt het wel in de vingers. Mooi werk en erg leerzaam.

Ik had een soortgelijk moeilijke vorm in de zijgalerijen van de HZ, en ach, als het mislukt kun je het altijd nog eens opnieuw proberen.

Ik volg verder weer in stilte...

Jack

Inderdaad als het misgaat (gebeurt mij ook) opnieuw weer. Gelukkig heb je daar een voorraad voor. Maar hoe bedoel je een buurtgenoot als ik dit mag vragen?.
Dit ivm de gedeelde passie of ivm de woonbuurt?.

Ah ja...Dat ligt inderdaad niet zover uit elkaar. Dan zijn wij inderdaad bijna buren..:)
Ik heb ooit vroeger op de Steenweg gewerkt tegenover Vleugels modelbouw maar dat is weer lang geleden. Toen ik nog in de modelbouw wereld werkte.
Ik heb nu een andere weg ingeslagen.

Leuk om te weten....

Hmmm, iets met tanks en voornamelijk militaire bouwpakketten? kan me herinneren dat daar idd een klein zaakje lag.
Tja, en Vleugels is er ook al een poosje niet meer helaas...

Hmmm, iets met tanks en voornamelijk militaire bouwpakketten? kan me herinneren dat daar idd een klein zaakje lag.
Tja, en Vleugels is er ook al een poosje niet meer helaas...

Het heette " v.d.Bergh Speelgoed ". Later is dit Intertoys geworden. Maar er was best wel een leuke voorraad modelbouw met toebehoren destijds. Ook veel modelspoorbaan. En ik weet dat Vleugels al een tijd niet meer is. Was een prima modelbouw winkel.

Een Kleine update maar geeft wel al een leuk inzicht met details.
De steunbalken onder de brug zijn gemonteerd. Alhoewel deze later niet direct meer zichtbaar zullen zijn want je moet je bukken om ze te kunnen zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vandaag de topic van voor naar achter gelezen, en kan maar 1 ding zeggen: Prachtig!

ik vind dat je op je gemak mag zijn,qua die steunbalkjes.
moeilijk zichtbaar,....... maar ze zijn er, en dat is die telt.
mooie en vlotte vorderingen
groetjes
Ward

Ja als je je bukt zijn ze wel zichtbaar maar inderdaad ze horen er te zitten al vallen ze niet meteen op. Sterker nog er komen nog randen langs waardoor ze nog minder zichtbaar worden :).

En zo is de laatste stap gezet in de ruwbouw van de romp. In principe is dit laatste stuk ( de constructie van de brugdelen)mij wel meegevallen. Misschien juist omdat ik er tegenop zag ivm de ingewikkelde delen. Maar juist door de delen op te splitsen bleek dit hierdoor gemakkelijker te gaan als ik dacht.

Alhoewel klaar en gemonteerd blijkt uit de foto`s dat er wel nog geplamuurd moet worden. Maar dat is prima want de nu volgende klus bestaat uit het gaan primeren van de gehele romp. Dat wordt dus wel een wat langere klus maar erg belangrijk. Na het primeren worden de resterende constructie delen aangebracht aan en langs en op de romp (zonder de brug opbouw).

De plaatjes...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ja Ron... en dit is dan nog maar de ruwbouw. Petje af hoor.
Prachtige vorderingen en schitterend in vorm gebracht.
Nu uitkijken naar de primering...

Mark

he ron
je bent lekker op dreef,ik hoop dat je daar nog een plaatjes voor vind want die werkjes van u daar kunnen er veel een puntje aan .............
als je begrijp wat ik wil bedoelen je zou een goed leermeester zijn in scratchbouw.dat zou nog iets voor u zijn leermeester ik zou zekers les komen volgen bij u
zonder twijvel.
dat verdien zekers een grote pluim op je hoed
doe zo verder

gr luc

De lijn zit er al mooi in Ron.

En over die balkjes, op beurzen zie ik genoeg collegabouwers even bukken bij de modellen :).

Terug
Bovenaan