Een kleine update is inmiddels wel weer op zijn plaats.
De nu nog komende onderdelen zijn de laatste in de ruwbouw van de romp. Het begint met de twee liergaten voor in de boeg gevolgd door de vier vloedgaten (komen nog) daarna de lange berghouten (jawel)en tenslotte als laatste het roervlak. Daarna komt de grote spuitsessie aan de beurt.
Enkele foto`s.
Om goed te kunnen construeren zijn foto`s bij mij altijd erg belangrijk. Ik hang daarom ook altijd enkele foto`s op aan het tekenbord.
Omdat er in het plamuur en de primer geboord moet gaan worden heb ik spuit tape( deze plakt minder sterk ter bescherming) op de plaatsen gedaan. Zo is de kans kleiner dat je tijdens het boren plamuur mee verwijderd. Dat wil je niet want dan mag je opnieuw gaan plamuren en schuren. En je kunt er op aftekenen.
De buizen waardoor de lijnen later lopen heb ik gemaakt uit de bekende mini stekkertjes. Deze zijn er perfect voor.
De isolatie buisjes...daar ging het mij om. Deze zijn gewoon te perfect voor deze klus. Dun voorin voor in de boegwand en dik waar ze uit de boeg gaan steken....beter kon niet!.
Na het boren blijkt dat de tape goed heeft gewerkt. Er is geen plamuur mee vanaf gegaan.Dus pas dit altijd toe.
Gemonteerde buizen en in de primer. Beter kon niet en het kost niets....
Aan de binnenkant moeten later nog details komen. Maar de bekleding heb ik alvast erin gemaakt in de primer uiteraard.
Dan de afwaterings- openingen nog erin maken. Ook hier weer de spuit tape ter bescherming.
Aan de binnenkant wel wat beschadigingen. Maar is hier geen probleem. Dit is prima bij te werken. Maar aan de buitenkant wil je dit niet hebben.
Daarna deze openingen bijsnijden en met de kleinste vijl daarna mooi in de vorm maken.
Lekker slopen..
En daarna is deze klus ook alweer gereed.
Lekker dikke buizen. Ziet er in het echt indrukwekkender uit als in de foto.
De afwaterings openingen ( of vloedgaten) aan de binnenzijde. Nu bijgewerkt.
En klaar ermee...Let op de openingen aan weerszijden.