Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

En enkele foto`s van de romp nu ze oranje is gespoten. In tegenstelling van eerdere berichten heb ik de oranje kleur gespoten met lak van Billing boats. Dit is enamel verf. Er is gebleken dat watergedragen verf ( acryl bijv.) niet hecht op de primer en daarom heb ik de witte laag en de nu nieuwe oranje kleur op olie basis erop gedaan. De primer is op acryl basis maar bevat bestand delen die op thinner basis zijn en derhalve gaf dit problemen met de hechting.Maar verder geen probleem.

De kleur dan maar...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Op naar de volgende spuit sessie....anti fouling.

wauw dat heb je weer goed voor mekaar gekregen man ziet er echt prachtig uit nu zeker hij in het oranje is gespoten geen woorden voor

prachtig!!!!!!!

Mijn dank jongens. Nu laat ik haar een tot twee dagen met rust om de lak goed te laten uitharden. En dan ga ik de lijn afplakken voor de anti fouling gevolgd door het afplakken van de romp.

hallo,

zeer mooi gespoten,
vraagje : welk spuittoestel/airbrush gebruikt u ?
vele groeten
johan

Ik gebruik het meest de standaard klasse van revell. Gewoon omdat ik hier simpelweg al mijn spuitdoelen mee kan bereiken. Verder heb ik een 24 liter compressor (wel veel maar ik gebruik ook veel lucht) met vochtafscheider. Mijn volgend pistool zal wel een badger kunnen worden maar ik heb deze ( nog ) niet nodig.

bedankt voor de tip, ik overweeg om er ook een te kopen maar ik twijfel over de kwaliteit,budjet, en welk merk en waar moet ik zeker op letten om niet bedrogen te zijn en na een tijdje een ander te moeten kopen.
u weet wel :goedkoop is dubbelkoop.....

Zo'n kleur jasje geeft gelijk een heel mooi effect. :wow:

>w

bedankt voor de tip, ik overweeg om er ook een te kopen maar ik twijfel over de kwaliteit,budjet, en welk merk en waar moet ik zeker op letten om niet bedrogen te zijn en na een tijdje een ander te moeten kopen.
u weet wel :goedkoop is dubbelkoop.....

Ik heb pas ook een AB aangeschaft bij onze sponsor Airbrush Service Almere Johan.
Deze mensen nemen alle tijd voor je en proberen niet je portemonnee leeg te roven.
Zij hebben voor elk budget en doel een passende AB, zeker de moeite waard daar eens te informeren.
En ook nog een hele goede service!;)

>w

Fred

>w

@ Fred.
goede morgen,
tx voor de tip,
spijtig genoeg is Almere voor mij niet bij de deur, maar...
in Augustus heb ik samen met de ganse famillie een boot gehuurd in friesland om de binnenwateren in Friesland te verkennen. (Omgeving elf steden tocht) en om daar te geraken rijden wij via Zwolle, dus is het een kleine moeite om via Almere rond te rijden .ik overweeg dan ook om de aankoop een tijdje uit te stellen.
grts
johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele foto`s nu de anti fouling erop is gespoten.

attachment.jpg

Goed afplakken is erg belangrijk want spuitstof gaat bijna overal tussendoor..

attachment.jpg

En dan de anti fouling erop.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dank jullie jongens. Gelukkig is het allemaal tot nu toe goed gegaan. Maar er moet nog wat gespoten worden en hopelijk gaat dat ook allemaal goed.

Prachtig spuitwerk Ron, de donkere laag (rode mening, denk ik) welke kleur is dit? lijkt mij een goed kleur om de onderwaterlijn van mijn vagebond te schilderen.

Prachtig spuitwerk Ron, de donkere laag (rode mening, denk ik) welke kleur is dit? lijkt mij een goed kleur om de onderwaterlijn van mijn vagebond te schilderen.

Dit is Revell purperrood nr.21. Ik heb er wel een klein druppeltje geel aan toegevoegd om de kleur iets minder fel te maken.

Terug
Bovenaan