Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
En zo is het roervlak in ruwbouw ook alweer klaar.
Links een aluminium buisje voor bevestiging in de romp. Rechts het roervlak nog in erg ruwe vorm.
Bevestiging in de romp plaatsen.
Terwijl de kit nog nat is heb ik het buisje in de romp mooi gericht met dit massief buisje. Belangrijk dat deze mooi recht in de romp zit..
Geplaatst in de romp en ook recht.
Het roervlak na schuurwerk flink in de porienvuller. Met plamuur gaat dit niet omdat je dan de vorm eruit gaat schuren.
Roervlak in de primer..
Dryfit..
En klaar...
En hiermee is nu een definitief einde gekomen aan de ruwbouw van de romp. Nu eerst gaan feesten op de werf en dan komt het mooie werk eraan...kleurtjes!.
we zitten allemaal op het tipje van onze stoel ron om te zien wat het vervolg gaat zijn in kleur we kijken er allemaal al naar uit
en hoop dat je niet te diep in het gelas zal kijken anders gaat je kleuren ook niet lukken denk ik
hallo ron mooi werk geleverd maar ik zit terug met iets die niet Leker voeld je roer is die niet iets te dik als ik naar de vracht schepen kijk zie ik dat het roer net iets breder is dan de roerkoning en dan smaller word en als je recht op het roer kijkt zie je veel meer van de schroefbladen .het kan natuurlijk gezicht bedrog zijn bij de foto van uw schip.
Ja Ron, dat heb je weer mooi in mekaar gebouwd.
Tsjonge het blijft toch altijd een genot om naar je werken te kijken.
Ben benieuwd naar het kleurenjasje...
Het zou kunnen dat het vlak iets te dik is in verhouding. Bij het origineel zit er uiteraard een trimvlak achteraan vast. Daarom lopen deze dan dunner uit. Dit heb ik getracht erin te maken maar dan zou ik het roervlak te dun moeten gaan schuren waardoor deze gaat breken. Ik heb daarom besloten om het trimvlak later bij de eind detaillering er met decals in uit te gaan beelden. Het vlak kan ik niet dunner maken ivm het buisje voor de ophanging. Dus dit is waarschijnlijk datgene wat jou opvalt.
Dit is helaas niet anders...
Bedankt mannen voor de complimenten. Het spuitwerk heeft voor mij een nieuwe uitdaging erin. Ik heb lak op olie basis voor spuitwerk uitgesloten vanaf nu. Derhalve ga ik de romp spuiten op waterbasis. Moet geen problemen opleveren. Ik heb gekozen voor Vallejo verf.
Vanavond is er blijkbaar een reportage op discovery waarbij deze vergeleken wordt met onder meer de Ebba Maersk (waar ken ik deze nog van?) spectaculaire beelden, en mooie vorderingen bij deze
Vandaag is de romp wit gespoten. Dat heb ik gedaan omdat de romp hierna oranje gaat worden. Niet een van de beste kleuren om te gaan spuiten. Om hopelijk een mooie egale oranje kleur erin te krijgen heb ik daarom op advies de romp nu eerst wit gespoten. Geeft wel een lekkere indruk eraan nu. Witte chocolade
Na het drogen ga ik met korrel 320 heel lichtjes over het gespoten deel heen. Op die manier wordt de oppervlakte mooi egaal glad. Eventuele spuit puntjes (stofjes bijv.) verdwijnen daardoor als sneeuw voor de zon. Klaar voor de volgende kleur sessie.
dat heb je weer goed gedaan gedaan knap werk werk ron doe zo verder het word weer een mooi pronkstuk om naar naar te staren en zekers als hij in het oranje is gespoten ,proficiat
Dank jullie jongens. Zojuist is de Blue Marlin in haar oranje kleur gespoten. Ziet er cool uit mag ik wel schrijven. Nu laat ik deze lak minstens tot overmorgen met rust om dan de romp te gaan afplakken voor de anti fouling kleur. Foto`s volgen uiteraard nog.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.