Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Verpakking verwijderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En helaas is er iets onder het dek gebeurt..Een klein gedeelte van het voorste dek gedeelte is iets gaan zakken. Vermoedelijk is er eerder tijdens het verlijmen de plaat scheef getrokken door krimp. Gelukkig is het niet zo ernstig. Ik wilde sowieso later details tegen de wand gaan plaatsen ivm de lading. Dan is het niet meer te zien. Denk aan steun materiaal voor een romp (palen).

attachment.jpg

Inmiddels is de gehele romp geseald en nu klaar voor verdere bewerking. Foto`s zeggen alweer meer als woorden.
Alles is geseald met Parketplus. Dis is naar mijn smaak erg dun vloeibaar en dus minder geschikt om te spuiten. Met de brede zachte kwast is het uitstelend erop aan te brengen zonder enige strepen. Het droogt een week of drie in totaal uit en is dan mooi zijdemat en hard. Maar na ca. een uurtje of twee is het prima stofdroog.

attachment.jpg

attachment.jpg

Na ca. twee uur is het stofdroog en redelijk mat al.

attachment.jpg

Tijdens het aanbrengen kunnen er belletjes verschijnen door het kwasten. Doch deze verdwijnen tijdens het drogen allemaal weer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nat van de sealing. Zonder strepen erin. Het is er immers op gekwast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het begint hier in deze foto al uit te harden. Dat zie je aan de matte verschijning erin.

attachment.jpg

Ron prachtig gespoten...en geborstelt :8:8:8:8........zo strak je heb echt de feeling met dit concept...top man ;););)

Inmiddels is de boeg helemaal klaar en is de schroef besteld. Deze zal deze week waarschijnlijk geleverd worden. Daarna kan ik de romp verder afwerken met de montage van de schroef en het nieuwe roer. Daarna nog de Pod`s en dan is de romp helemaal klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het nieuwe roervlak welke beduidend dunner is geworden als de eerste versie.

attachment.jpg

Heb je weer een kunstwerk van gemaakt Ron, maar ja het zou me verbazen als het anders was ;)

Dank jullie jongens. Het nieuwe roer is flink dunner geworden waarmee deze nu na de montage gemonteerd kan worden. Ik zit nog te denken of ik haar ( het volledige schip) moet gaan weatheren na voltooiing. Het heeft zijn voor en nadelen. Wel komt er een lading op na voltooiing. Ik wil het onderwerp daarvan nog achter de hand houden nu :)

wauw wat een verschil zal een groot verschil uit maken ron als deze op het schip staat

Absolute verbetering dat nieuwe roer Ron.
Zoals altijd geen opmerkingen naar afwerking toe, gewoon "af" (prachtig, knap,...)
Aangezien je schrijft dat je toch een lading zou willen gaan gebruiken, is een weathering zeker wel op zijn plaats.
Ik zou het niet te zwaar maken, maar wel subtiel (wie ben ik trouwens om een meester als jij te beleren...)
Waar je ook voor gaat, ik ben zeker dat het resultaat weer zal gezien mogen worden.

Mark

Ja ben ik het mee eens. Alleen moet de romp dan wel een filter gaan krijgen van lichtjes wit om de inwerking van het zout te simuleren. Dus dat geeft de romp wel realisme maar geen " nieuw " effect meer. Maar dat is nu nog voor later. Moet nog veel gebeuren gaan aan de opbouw.

Terug
Bovenaan