Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

een tijdje geleden dat ik hier nog eens kwam zien en moet zeggen dat het enorm geslaagd is.
mooi werk !

Tja man, ik blijf zeggen dat je het moet zien om het te geloven.

Het is telkens weer enorm genieten van je projecten.

Puik werk Ron, petje af.

Mijn dank jongens. Inmiddels is gisteren de schroef gearriveerd en heb ik deze gemonteerd. Het was wachten hierop om verder te kunnen.

De schroef is van Raboesch Dit is een Nederlandse fabrikant van o.a. schroeven voor de modelbouw.

attachment.jpg

Na ontvangst heb ik deze ruw gemaakt met korrel 400 om het bling bling effect wat af te zwakken. Daarna zag de schroef er zo uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een draad eindje erin gedraaid. M3 wel te verstaan.

attachment.jpg

En gemonteerd.

attachment.jpg

En zo zijn ook meteen de kleinste decals te zien welke ik tot nu toe in mijn modelbouw leven heb gemonteerd. Ik heb ze met het vergrootglas erop moeten zetten...Het IMO nummer van de Blue Marlin.

attachment.jpg

attachment.jpg

Helaas is de schroef in diameter iets kleiner uitgevallen als ik had berekend. Maar is niet het einde van de wereld in full scratch lijkt mij.

attachment.jpg

attachment.jpg

Op naar het laatste onderdeel in de constructie van de romp....het roervlak en de twee Pod`s.

Laatst bewerkt:
Mooi resultaat Ron.
Om commentaar te gaan leveren op die schroef, ben je toch wel een muggenzifter(in mijn ogen).
De decals zijn ook goed gelukt, zo klein dat je ze haast niet ziet :laugh: :laugh:
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Zo en de laatste klus aan de romp is klaar. Dit was wel even iets lastiger om te bedenken. Twee Pod`s zijn niet zo gemakkelijk te bedenken om na te maken.
Ik heb dus maar wat geknutseld met onderdelen die ik in de spare box had liggen. Het zijn eigenlijk twee bommen uit een vliegtuig uit WWII.

Flink wat ingekort en bijgewerkt. Verder is het roervlak gemonteerd in deze laatste fase.

Het roervlak geplaatst en hier nog in de primer.

attachment.jpg

Voorzien van de anti fouling en geseald. Verder zijn de draaivlakken hier ingebouwd. Deze geven de Pod`s de mogelijk om 90 graden te draaien. De aansturing hiervan is in de romp bij het origineel( hydraulisch). Let niet op het glimmende oppervlak want deze wordt nu met de tijd steeds matter. Dit duurt wel enkele weken maar geeft een pracht realistisch resultaat. Aangebracht met Parket Plus.

attachment.jpg

De Pod`s gemonteerd. Alles heb ik dus zelf moeten maken inclusief de beide schroeven hiervoor.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Enkele shots genomen. Dit was dus de laatste klus aan de romp.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vanaf nu weer eerst ruwbouw. Dit worden de beide casings..

zien er wel grote schroeven uit ron zelfs groter dan het middenste ?
ziet er weer keurig uit hoor

Schitterende vorderingen weer Ron.
Je moet er maar opkomen, vliegtuigbommen gebruiken als pods...
Je vindingrijkheid kent werkelijk geen grenzen.
We kijken weeral uit naar de volgende vorderingen. Benieuwd waar je ons dan mee gaat verrassen...

Mark

Schitterende vorderingen weer Ron.
Je moet er maar opkomen, vliegtuigbommen gebruiken als pods...
Je vindingrijkheid kent werkelijk geen grenzen.
We kijken weeral uit naar de volgende vorderingen. Benieuwd waar je ons dan mee gaat verrassen...

Mark

Dit worden de beide casings.

Ik ben niet zo thuis in dit soort schepen, maar werkelijk schitterend wat jij hier laat zien8)
Ik zit op de eerste rang.

Germt

Terug
Bovenaan