Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Het gaat nog goed. Bedankt voor het compliment. Bij de tweede casing zit een flinke uitdaging. Dat is de achterzijde. Maar gaat wel lukken.
 
je gaat weer netjes vooruit.
Soms ontkom je er inderdaad niet aan om wat te kopen ipv zelf te maken maar dat doet geen inbreuk aan je bouwkunsten hoor.
we kijken weeral uit naar het vervolg.
vgr
Marc
 
ja ron je laat er ook geen gras over groeien .
weeral een mooie vooruitgang .
gr dirk.d
 
Zoals steeds tonen de updates geniaal gevonden oplossingen en prachtig gemaakte vorderingen.

Maar er is meer ...

Ik vind dat jouw bouwverslagen tonen dat alles mogelijk is, dat er geen grenzen zijn om iets te bouwen.
Jouw bouwverslagen zijn een prachtige inspiratie om de lat voor mijzelf hoger te leggen.

Puik werk Ron, diep respect.
 
Daar sluit ik mij helemaal bij aan Pascal. Ik had het zelf niet beter kunnen uitdrukken.
Prachtig toch hoe jij (Ron) er steeds weer keer op keer in slaagt om met van die adembenemende projecten te komen (en ze dan nog tot een goed einde te brengen ook)...
Ik kijk alvast weeral uit naar de volgende update.

Mark
 
Mijn dank jongens. Misschien dat mijn volgend project jullie dan onderuit mag halen..maar ik verklap het niet...
Maar dat duurt toch nog wel even..

{ik ga het echt niet verklappen!)
 
De tweede casing bevat een enorm anker. Deze is bedoeld om het achterschip als nodig vast te leggen bij scherpe manoeuvres. Door het te laten vieren op de bodem ligt deze hoek vast en kan de romp bij gebruik van een van de beide Pods bijna 90 graden draaien en toch pas op de plaats houden. Verder kan de romp ook hiermee " straight " vast gelegd worden. Dus het voorste anker en dit achter anker houden de romp stil op de plaats terwijl de romp vol loopt en zakt onder water.

Niet lastig om te maken..

attachment.jpg

attachment.jpg

In de primer. Ook is nu beter te zien waar ik moet gaan bijschuren.

attachment.jpg

De constructie waar dit schep anker over komt te hangen. Niet een ankerkluis dus. Alles nog in de primer.

attachment.jpg

De gemonteerde ketting. Hier komt het schep anker aan te hangen in de berging. Ook in het model. Door deze ketting te spannen blijft het schep anker over de middelste buis hangen in de berging.

attachment.jpg

Klaar voor het spuitwerk.

attachment.jpg
 
Door je speciaal schip zie je zaken die niet op andere schepen gebruikt worden, " speciale ankers", worden deze nog op andere schepen gebruikt?
 
Door je speciaal schip zie je zaken die niet op andere schepen gebruikt worden, " speciale ankers", worden deze nog op andere schepen gebruikt?

Op andere schepen is het de ketting die het schip op zijn plaats houd, en niet het anker, dat is ook omdat niet overal goede ankergrond is, vele mensen denken dat het anker het schip op zijn plaats houd maar dat is een verkeerde gedachte, hou er rekening mee als men een anker uitviert, dat men 3 keer de waterdiepte aan ketting laat zakken, om er zeker van te zijn dat het schip op positie blijft. Een shackle is 27.5 meter, dus als de water diepte 50 meter is zal men ongeveer 6 shackles uitvieren.
 
Door je speciaal schip zie je zaken die niet op andere schepen gebruikt worden, " speciale ankers", worden deze nog op andere schepen gebruikt?

Dat weet ik niet. Ik denk dat de zusterschepen wellicht ook wel iets in die richting hebben,althans lijkt mij.
 
Op andere schepen is het de ketting die het schip op zijn plaats houd, en niet het anker, dat is ook omdat niet overal goede ankergrond is, vele mensen denken dat het anker het schip op zijn plaats houd maar dat is een verkeerde gedachte, hou er rekening mee als men een anker uitviert, dat men 3 keer de waterdiepte aan ketting laat zakken, om er zeker van te zijn dat het schip op positie blijft. Een shackle is 27.5 meter, dus als de water diepte 50 meter is zal men ongeveer 6 shackles uitvieren.

Dank je voor deze duidelijke aanvulling.
 
Terug
Bovenaan