Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Ik ben altijd wel nog bezig met dit project Wim. Maar zoals ik al eerder eens heb geschreven gaan er toch wel wat dingen veranderen in mijn modelbouw wereld. Mijn site is inmiddels (sinds vandaag)verhuist naar een andere server als eerste stap. De nieuwe server is vele malen sneller en geeft ook hopelijk meer stabiliteit. Maar gelukkig is de Blue Marlin nog wel even under construction.

En daarom gooi ik meteen nog een update erbij. De tweede casing staat na deze update ook definitief gemonteerd in de romp. Moet ook wel om de vaart erin te houden..

Ook hier heb ik deze casing gemonteerd met een duvel als extra versteviging. Hier moet het zeker want de casing is (in verhouding)hoog.

De plaats voor deze casing heb ik verder ruw gemaakt om ook de montagekit een goede hechting te garanderen.De directe omgeving goed afplakken want montagekit kan schade toebrengen aan de lak(witte uitslag).

attachment.jpg

Montagekit erop (net slagroom)...

attachment.jpg

De casing aan de onderzijde bevat een ietwat groter gat als nodig voor de duvel. Dit geeft meer bewegingsvrijheid om de casing precies uit te lijnen op het dek. De eventuele open ruimte wordt automatisch opgevuld door het teveel aan montagekit.

attachment.jpg

Na het plaatsen eerst de overtollige kit verwijderen en dan de tape pas verwijderen. En dan uitlijnen zodat de hoek juist is ten opzichte van het dek en de romp.

attachment.jpg

Een spleetje zoals hier laat ik met rust. Dit geeft teveel problemen aan de lak.

attachment.jpg

Ook in dwarsrichting met het uitgelijnd zijn.Op de achtergrond de tweede casing...

attachment.jpg

Deze spleet behoeft helaas wel wat nabewerking maar dat is voor later. Wellicht met wat mooie details is dit te doen. Plamuur is geen optie.

attachment.jpg

Dit is goed..

attachment.jpg

attachment.jpg

begint goed op te schieten nu :) , sorry, wat kan ik anders schrijven ;)

ziet er in elk geval weer netjes uit en dat spleetje los je wel op , daar ben ik heel gerust in.

nog veel bouw plezier
vgr
Marc

Wederom prachtige vorderingen aan de Marlin, Ron.
Zijn de spleetjes ontstaan door een teveel aan montagekit ?
Dat het weer helemaal goed gaat komen, daaraan twijfel ik niet.
Ik blijf met even veel belangstelling volgen.

Mark

knap vakmanschap

Dank je wel.

Wederom prachtige vorderingen aan de Marlin, Ron.
Zijn de spleetjes ontstaan door een teveel aan montagekit ?
Dat het weer helemaal goed gaat komen, daaraan twijfel ik niet.
Ik blijf met even veel belangstelling volgen.

Mark

Ja ik denk dat de kit er wel wat medeschuldig aan is. Het is dikker en stroperiger. Maar het komt inderdaad uiteindelijk wel goed.

Het is toch ongelooflijk wat jij allemaal uit je hoed kan toveren :O
Prachtig vakmanschap!!!

Voila, dit gezegd zijnde, ga ik terug in stilte volgen....

De tweede casing is ook gemonteerd.

Net als bij de eerste casing eerst vrijmaken voor bescherming.

attachment.jpg

Montagekit erop.

attachment.jpg

Montagekit erin....en nu ik de foto`s bekijk zie ik ineens dat er iets fout is gegaan. Te laat gezien...Er is een voet afgebroken van de bodem. Ik zie dit nu ook pas terwijl ik dit zit te typen :(.
Aan de linkerzijde van onderen..

attachment.jpg

De casing definitief geplaatst. Ook hier is in de foto de ontbrekende voet te zien....

attachment.jpg

Maar gelukkig kan ik dit herstellen al was het niet nodig geweest als ik had opgelet. Zal door de huidige warmte van het weer komen..

Maar goed nog enkele foto`s.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu dus eerst de voet vervangen( mmm ) en het spleetje wegwerken gaan voor de volgende stap in het project.

dit word weer een prachtig stuk om naar te kijken om bij u collectie te plaatsen,ja kan het niet lang bijhouden he om plaat te ruimen voor een ander project dat vind ik altijd het moeilijkste als je weet hoeveel uurtje daar aan bezig ben geweest tot aan het laaste.
het blijven pracht stukken een voor een.

gr luc

Enkele plaatjes van de eerste details. Later zullen er nog enkele erbij komen maar voor nu is het voldoende.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het voorste schot voor de superstructure.

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu op naar deze opbouw...

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziet er goed uit Ron.
Veelbelovend begin van de opbouw van de superstructure...
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

ja ron de details maken het schip wat het moet zijn .ik sta verstomt van u snelheid van de bouw van u prachtig om te volgen maar dat wist je al geloof ik .
gr dirk d

Dank jullie jongens. Soms gaat het sneller opeens. Het ligt ook wel aan de beschikbare tijd maar ook het onderdeel. En soms wacht ik even om voldoende materiaal te kunnen tonen..:)

Terug
Bovenaan