En daarom gooi ik meteen nog een update erbij. De tweede casing staat na deze update ook definitief gemonteerd in de romp. Moet ook wel om de vaart erin te houden..
Ook hier heb ik deze casing gemonteerd met een duvel als extra versteviging. Hier moet het zeker want de casing is (in verhouding)hoog.
De plaats voor deze casing heb ik verder ruw gemaakt om ook de montagekit een goede hechting te garanderen.De directe omgeving goed afplakken want montagekit kan schade toebrengen aan de lak(witte uitslag).
Montagekit erop (net slagroom)...
De casing aan de onderzijde bevat een ietwat groter gat als nodig voor de duvel. Dit geeft meer bewegingsvrijheid om de casing precies uit te lijnen op het dek. De eventuele open ruimte wordt automatisch opgevuld door het teveel aan montagekit.
Na het plaatsen eerst de overtollige kit verwijderen en dan de tape pas verwijderen. En dan uitlijnen zodat de hoek juist is ten opzichte van het dek en de romp.
Een spleetje zoals hier laat ik met rust. Dit geeft teveel problemen aan de lak.
Ook in dwarsrichting met het uitgelijnd zijn.Op de achtergrond de tweede casing...
Deze spleet behoeft helaas wel wat nabewerking maar dat is voor later. Wellicht met wat mooie details is dit te doen. Plamuur is geen optie.
Dit is goed..