Hoofdsponsor

1/200 Blue Marlin 1:200 scratchbouw [DONE]

Sinds vandaag is het uiterlijk van mijn site iets vereenvoudigt maar wel wat professioneler geworden. Dit is de tweede stap in mijn site. Eerst ben ik van server verhuist naar een snellere server van mijn zoon.En nu is het uiterlijk verandert. Dit slimme onderhoud doet mijn zoon ikzelf kan het niet. Hoort allemaal bij de evolutie.

En ook tijdens de overige klussen gaat het werk aan de Blue Marlin door. De eerste stap in dit laatste onderdeel van de Blue Marlin is het voorste brugdeel.

Nu het voorste deel hiervan klaar was heb ik dit simpelweg nagetrokken. Alleen is het achterste deel ervan anders van vorm. Maar gelukkig zijn de hoofdlijnen hetzelfde,zij het dat het achterste deel aan de bovenzijde lager is i.v.m. de zichtbaarheid naar achteren...van de bemanning uiteraard.

attachment.jpg

Bij het bekijken van deze tweede foto is het verschil goed zichtbaar.

attachment.jpg

Ja deze was ik nog vergeten te plaatsen na het aftekenen..

attachment.jpg

Bekleden aan de binnenzijde met abachi hout geeft stevigheid en dikte aan deze constructie.

attachment.jpg

De zichtbare delen uiteraard aan de zijden bekleden met kunststof strippen..we willen geen hout laten zien.

attachment.jpg

Plamuren en schuren om de rondingen en vormen erin te krijgen geeft erg veel werk.

attachment.jpg

Blijft al uit zichzelf staan.

attachment.jpg

In de primer gezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Is natuurlijk een dryfit.

attachment.jpg

Prachtige vorderingen weer Ron.
Inderdaad al die vormen erin krijgen, dat is wel een groot werk, maar wel meer dan de moeite waard.

Mark

Oke en de start is nu ook gemaakt voor de aanbouw van de superstructure.

Ik heb Tamiya tape gebruikt om de juiste plaats aan te markeren voor de plaatsing. Zo hoef ik er geen lijn op te tekenen.

attachment.jpg

Het voorste schot op de juiste plaats.

attachment.jpg

En als eerste natuurlijk de beide zijkanten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Definitief geplaatst op het voorste schot.

attachment.jpg

De schoorstenen worden geconstrueerd. Deze moeten later aan de buitenkant een verdikking nog krijgen. Simpel te doen door er gewoon een strip tegenop te lijmen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De bekleding gemonteerd van de schoorstenen. Hier komt dus later een verdikking tegenop (alleen de schoorstenen).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ron,

je bent lekker op dreef nog even vol houden en kan te water worden gelaten,mag ik de fles tegen de boot laten vliegen voor den doop

gr luc

Dat zijn weer knappe vorderingen Ron.
Hoe doe je de bevestiging van de super structure ? Wordt deze gelijmd of geschroefd ?
Verder niets dan lof, mooi gedaan weer (zoals altijd overigens...).

Mark

Als het een " flesje " is op schaal....:)
Ron je hebt zo van die kleine minni flesje met drank in .........:8
attachment.jpg
Zal wel lukken zeker...:D:D:D:D:D
Man...wat je hier allemaal doet .........echt prachtig.......blijf het met veel plezier volgen..........:)

Laatst bewerkt:
Hoi homeghost,

Hahahaha, volgens mij eeft den "Swa" een "klein" drankprobleem!!!
Voor de rest ziet et er heel netjes uit hoor! Wees maar voorzichtig met die fleskes ;)
Evel.........dit is een verzameling he..........:D:D:D......en voor Ron is dat om zijn prachtig schip te dopen.......:8:8:8

zo hebben we ieder een flesje dan is het te hopen dat hij niet ten onder gaat met die flesjes

gr luc

Oke het mag geschreven worden dat het niet snel gaat..momenteel is de superstructure in ontwikkeling en dat is geen eenvoud.
Erg leerzaam zelfs meer als ik had gedacht.

Gelukkig is de constructie erg stabiel en sterk. Want ik moet deze erg veel in de handen nemen om te passen en meten.

attachment.jpg

De wanden rondom zijn nu allemaal aangebracht waardoor de basis vorm al zichtbaar wordt. De twee schoorstenen zijn al goed aanwezig.

attachment.jpg

De loopbrug aan de voorzijde is goed aangesloten en daar ben ik blij om want deze constructie ( welke in de primer staat) is de eyecatcher later.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu wordt het hoofddek erop gemonteerd. Erg tricky want deze moet erg precies aansluiten. Er is geen marge voor spleetjes erin. Ik moet de vorm zo erin maken dat ook de twee schuine loopbruggen er meteen inzitten en dat het dek alles afsluit.Flinke klus...

Terug
Bovenaan