He dank jullie wel voor de complimentjes!
Wat de spiegel betreft, dat weet ik nog niet; typisch vliegtuigbouwers-idee en misschien wel leuk hier. 's Over nadenken
294. Twee punten van de lijst geschrapt... het eerste was het aanpassen van de uitlaatpotten. Silenoz, die zei dat die misschien wat meer verweerd konden worden, heeft zo een toenemende invloed op het eindresultaat van deze verweringswerkzaamheden. Zeer positief, waarvoor veel dank aan Silenoz dus. Ik zag op een referentiefoto een wat blauwige gloed en krasjes. De blauwachtige gloed heb ik opgebracht met beetjes 502 Abteilung Abt 180 koperoxide blauwe verf. Dit is de kleur:
295. Dit is twee minuten later, na tamponeren (inwerken in het model) en uitwaaieren met een zacht plat penseel:
Nu zitten er bruinachtige en blauwachtige tinten is. Het is niet makkelijk te duiden waar het een ophoudt en het ander begint, omdat de kleuren ook een beetje door elkaar heen worden gebracht; dat is een van die mooie eigenschappen van olieverf.
296. Beide potten verweerd. Zoals bij meer punten in deze bouw, heel subtiel maar juist daarom naar mijn idee realistisch. Overdrijven is makkelijk bij verweren. Vergeet niet dat ook verwering geschaald moet worden en dus niet 1 op 1 overgenomen kan worden.
297. De eindranden worden bijgewerkt met een potlood. Het grafiet geeft dit een 'gunmetal' glanzend laagje.
298. Er worden flinterdunne krasjes opgebracht aan de rechter pot. Deze zijn op de foto's helaas niet te zien... wel een paar iets langere krassen. Op de ledendag kan men dit van dichtbij bekijken en zal men dan ook de vele kleine krasjes zien, indien interesse.
299. Het tweede is, dat de boutjes zijn ingekleurd; deze keer met 502 Abteilung Abt125 Light Mud + cocktailprikker. Yes daar is 'ie weer.
300. De bevestigingsbouten voor de schokbreker zijn lichtzwart gekleurd, tevens zijn er vetsporen aangebracht.
Wat moet er nu nog gebeuren:
- Trommelrem-platen schilderen en verweren.
- Decals op motor aanbrengen.
- 3 bandjes 'weighted' maken.
- Klein beetje verwering aanbrengen op uitlaatpijpen net achter de knalpotten (afhankelijk van de meningen op het forum).
- Final check verwering referentiefoto BMW en referentiefoto's 1, 4 en 5 Silenoz.
Totaal bestede tijd: 73 uur.
Wat de spiegel betreft, dat weet ik nog niet; typisch vliegtuigbouwers-idee en misschien wel leuk hier. 's Over nadenken
294. Twee punten van de lijst geschrapt... het eerste was het aanpassen van de uitlaatpotten. Silenoz, die zei dat die misschien wat meer verweerd konden worden, heeft zo een toenemende invloed op het eindresultaat van deze verweringswerkzaamheden. Zeer positief, waarvoor veel dank aan Silenoz dus. Ik zag op een referentiefoto een wat blauwige gloed en krasjes. De blauwachtige gloed heb ik opgebracht met beetjes 502 Abteilung Abt 180 koperoxide blauwe verf. Dit is de kleur:
295. Dit is twee minuten later, na tamponeren (inwerken in het model) en uitwaaieren met een zacht plat penseel:
Nu zitten er bruinachtige en blauwachtige tinten is. Het is niet makkelijk te duiden waar het een ophoudt en het ander begint, omdat de kleuren ook een beetje door elkaar heen worden gebracht; dat is een van die mooie eigenschappen van olieverf.
296. Beide potten verweerd. Zoals bij meer punten in deze bouw, heel subtiel maar juist daarom naar mijn idee realistisch. Overdrijven is makkelijk bij verweren. Vergeet niet dat ook verwering geschaald moet worden en dus niet 1 op 1 overgenomen kan worden.
297. De eindranden worden bijgewerkt met een potlood. Het grafiet geeft dit een 'gunmetal' glanzend laagje.
298. Er worden flinterdunne krasjes opgebracht aan de rechter pot. Deze zijn op de foto's helaas niet te zien... wel een paar iets langere krassen. Op de ledendag kan men dit van dichtbij bekijken en zal men dan ook de vele kleine krasjes zien, indien interesse.
299. Het tweede is, dat de boutjes zijn ingekleurd; deze keer met 502 Abteilung Abt125 Light Mud + cocktailprikker. Yes daar is 'ie weer.
300. De bevestigingsbouten voor de schokbreker zijn lichtzwart gekleurd, tevens zijn er vetsporen aangebracht.
Wat moet er nu nog gebeuren:
- Trommelrem-platen schilderen en verweren.
- Decals op motor aanbrengen.
- 3 bandjes 'weighted' maken.
- Klein beetje verwering aanbrengen op uitlaatpijpen net achter de knalpotten (afhankelijk van de meningen op het forum).
- Final check verwering referentiefoto BMW en referentiefoto's 1, 4 en 5 Silenoz.
Totaal bestede tijd: 73 uur.