@Marc: de stoelen krijgen geen rode kleur maar een lichtbruine. Heel veel referenties heb ik niet in combinatie met de karmijnkleurige body, maar toevallig is dit te zien op Wikipedia Commons:
Met die foto in de hand is ook te onderkennen dat in de auto op mijn hoofdreferentiefoto eveneens zo'n lichtbruin interieur zat. Zie de zonnekleppen:
Elvis had in z'n BMW bordeauxrode stoelen maar die zijn van een ander type. Dan zag ik nog een voorbeeld met zwart interieur, maar om eens lichtbruin te doen is een buitenkans.
Wat betreft de scheurtjes en krasjes, ga ik referentiefoto's erop naslaan. Ik heb ze tot heden niet gezien, maar het ligt er ook maar net aan welke stoelen en welk leer je hebt natuurlijk. Het is wel een goed idee en, net zoals dat vorige van Ron, iets om te onderzoeken. Overigens zitten er al kleine krasjes links en rechts van de gemaakte vouwen. Goeddeels weer weggeschuurd, anders ziet het er niet uit.
@Erwin: ik moet zeggen dat Revell de zetels niet bepaald over het hoofd heeft gezien (maar je doelt waarschijnlijk op modelbouwers). Het mag gezegd worden dat de vorm van de stoel uitermate goed geslaagd is en volledig in de lijn ligt met het origineel. Ook dat er een achterplaat bij zit, is een voordeel (zeker voor iemand die zeker niet wil scratchen). Het enige jammere is dat er dus geen vouwen zijn geboetseerd, maar dat is dus nog achteraf te corrigeren.
Dit wordt trouwens geen gesloten body, ik ga hem met dakje open weergeven (zoals op de eerste foto hierboven dus). Overigens heb je volledig gelijk in je opmerkingen.
341. Voor het verroesten van de ankerplaten gebruik ik pigmenten 'licht roest', 'standaard roest' en 'donker roest', zoals al een paar keer eerder genoemd.
342. Ik meng ze met een cocktailprikker voorzichtig in de verhouding 1:3:3 (licht : standaard : donker).Dit is dan het resultaat.
343. Met een mesje de pigmenten opscheppen en over de ankerplaat kiepen. Met een droog penseel voorzichtig verdelen (het moeten korrels blijven, dus vooral geen druk uitoefenen). Ten slotte heel voorzichtig zijn met de pigment fixer.
344. Ik heb lichte variatie aangebracht in de oxydatie. Bijvoorbeeld het wiel linksachter heeft geen roest op de velgbinnenzijde, terwijl het wiel linksvoor dat wel heeft.
345. Wel apart dat er dus toch een deel aan de onderkant van de auto zit dat kennelijk redelijk wat roestvorming kent. Het komt de variatie van de onderzijde ten goede in elk geval, want het enige wat nog enigszins in de buurt komt is de uitlaat en de roest daar is niet zo heftig als op de ankerplaten. Maar goed, zien is geloven en ik heb de referentie gezien.
Hoe dan ook, ten slotte veeg ik met een penseel zachtjes de grootste korrels weg. Heel voorzichtig! En voilà, onderkant nu definitief klaar.
Totaal bestede tijd: 81 uur.