Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blue Bird
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er toch heel goed uit. Ik zie dat je het nu heel anders aanpakt dan de vorige keer. Heeft dat te maken met de schade van de vorige?

Goed gezien Rik. Ne mens leert uit zijn fouten hé...


Rik die zich al aan het afvragen was waar de jongens waren.

Ja, soms zijn we schijnbaar eventjes weg, maar dan zijn de boys aan het bouwen hoor. Het ontwerpen en uitvoeren van het meeste scratchwerk vraagt heel wat tijd. Aan het bekleden van de stoelen zijn we bijvoorbeeld ruim 6 uur bezig geweest wegens 4 keer herbegonnen tot het de heren 100% aanstond.

De montage van de schaalgetrouwe positielichten ziet er ook poepsimpel uit. Maar het vraagde ook heel wat tijd om tot deze oplossing te komen.

Heligroeten,

Nick
 
Ziet er klasse uit Nick,

ik zie dat je al een aantal details die je in de 1/1 versie gezien hebt aan het verwerken bent mooi zo.
Vroeg me al af waar je zat hebben even moeten wachten maar het resultaat is weer schitterend.
By the way Pottes staat in de agenda (als er geen onverwachte zaken tussen komen)

Grts

Johan
 
Hey hey Johan,

thx voor de complimenten... We bouwen hier naarstig verder zoals je ziet.
De volgende updates zullen iets vlugger komen vermoed ik want volgende week is het vakantie. Dan kan ik de jongens een beetje helpen...^^

Pottes mag je niet missen hé. De crème van RC-helivliegend Vlaanderen zal er zijn...

Heligroeten en tot gauw,

Nick
 
Terug een mooie update, Nick.

Hopelijk blijft M buitenshuis en blijft de cabine nu ongeschonden. ;)




Droop
 
Mooi werk je crew weet van aan pakken laat ze maar rustig verder doen en het komt dik in orde.

Mark
 
Hopelijk blijft M buitenshuis en blijft de cabine nu ongeschonden.

De vloer ligt vol met een laag badhanddoeken en de Zap is gebannen...
Tot nu toe gaat alles goed. Duimen dat het zo blijft.
 
Wow :O Dat is heel strak afgeplakt en ik heb zeer veel respect voor je gedult :) Nu de klinknagels nog :P Succes ermee! ;)

Grtz

merlijn
 
Ik ben ten zeerste benieuwd naar het resultaat van de pre shading, Nick.
Wil je het effect behouden, dan zal je je verf bij het spuiten zeer goed over die zwarte lijntjes moeten doseren.

Maar gezien jouw kunde en kennis van zaken, zal dit geen probleem geven. ;)




Droop
 
Strak geplakt hoor. Maar hoe ga je nu de binnenkant doen. Dit zal wel een andere kleur worden denk ik of is dat het zelfde.
 
Ik ben ten zeerste benieuwd naar het resultaat van de pre shading, Nick.

Ik ook...:unsure:
Nu, de reden waarom ik de pré-shading nu reeds aanbreng is om het effect ervan te bekijken als een filterdunne grondlaag is aangebracht.
Staat het mij aan, dan breng ik de shading op dezelfde manier opnieuw aan (met een alcoholstiftje) voor ik de eigenlijke khaki laklaag leg. Valt de shading niet mee, dan gaat de laklaag er gewoon over zodat de shading weg is.


Maar hoe ga je nu de binnenkant doen. Dit zal wel een andere kleur worden denk ik of is dat het zelfde.

Goed gedacht Rik. De binnenkant van de cabine komt inderdaad in een andere kleur. In Bierges heb ik gezien (en dat in tegenstelling met mijn dokumentatie) dat de binnenkant vré donkergrijs is (beetje hetzelfde donkergrijs als de patins). In welke kleur ik de benzinetankoverkapping ga doen weet ik nog niet. Ofwel donkergrijs, ofwel khaki.

Zo voor de moment zijn er reeds een 300-tal klinknagels afgetekend, geboord en ingelijmd... kom ver tuut... maar de avond is nog jong en 't is vakantie,... dus vannacht gaan er nog een pak in en krijgen de opliggende panelen een eerste grondlaag. Kwestie van een beetje relief te krijgen op het "ei".

Heligroeten,

Nick
 
10€ masking tape, amai dat is ook niet niets, kun je dan bv voor de grotere stukken geen gewone papier tape gebruiken, zal goedkoper zijn, en inderdaad tamiya is de beste maar toch, ik vind dit veel geld, maar het is wel zeer mooi afgeplakt door de mannen ;)
 
10€ tape lijkt veel, maar in het totale kostenplaatje van dit project is dit eigenlijk 2 keer niks. Zeker omdat we weten dat Tamiya tape gewoon de beste is op alle vlakken. Ik heb vroeger nog andere (goedkopere) tape gebruikt,... maar daar verongelukte ik mij bijna mee. Om maar de zwijgen van de lijmresten die sommige tapes achterlaten.
Tamiya tape kun je ook met een gerust hart dagen, weken, zelfs jaren laten zitten op je model... hij komt er feilloos af.
De tape op de cabinebeglazing zal er bijgevolg opblijven tot hij volledig af is. Dit om mogelijke schade en krassen tijdens het bouwen tot een minimum te herleiden.

Heligroeten,

Nick
 
Schoon geplak Nick,

hopelijk valt het riveteren beter mee dan vorige keer en reageert de Cockpit niet met je producten (zap?). Heb jij allouettes gezien in Bierges??
Straks moeten Nico en zijn ploeg naar de andere kant van het land om te gaan werken :D :D :$

Grts

Johan
 
Bierges,... ja het moet Bierset zijn natuurlijk...wacko

Typfoutje,... maar da komt door het uren "reveteren" deze namiddag, en het zal en niet op verbeteren want er moeten er nog ne keer zoveel in...

hopelijk valt het riveteren beter mee dan vorige keer en reageert de Cockpit niet met je producten (zap?).

Net zoals de vorige keer worden de revetten vastgezet met Zap, maar deze keer met een totaal andere (maar veel arbeidsintensievere) werkmethode.
Vorige keer legde ik een lijntje zap langs de revetten aan de binnenkant van de cabine. Zo verlijmde ik er dan tientallen ineens en aktiveerde ik dan de Zap met Zap kicker. Nu doe ik aan elke revetje een klein druppelte Zap (zonder zap kicker) zodat de cabineplastiek niet reageert.

Heligroeten,

Nick
 
Oei, dat zou ik niet doen.

Waarom niet, een CE lijm ofwel secondenlijm zoals zij allen zijn maakt de structuur van het kunststof hard. Hierdoor zal het kunnen gaan schuren. Nu heb je veel gaatjes naast elkaar en dat verhoogt nog eens extra dit risico.

Mijn advies, revell contacta of iets van hetzelfde van een ander merk. Dan lost dit wel een beetje lijm op, en vulcaniseerd zo het geheel samen. Daarbij geen waas en een super verbinding. Hierdoor zul je ook bij de trillingen van de motor geen vervelende bijeffecten beleven. Deze trillingen kunnen door de hoeveelheid gaatjes ook zorgen voor schuren als het kunststof niet goed is afgewerkt. Door de vulcaniserende werking krijg je een vast geheel waardoor ook dat zal verminderen.
 
Hé Nick ik zou hem nato green spuiten en niet kaki.
Gaat niet mooi staan op deze heli en zo een mooie kleur is het echt niet hoor :)

Mark
 
@ Rik,

thx voor je lijmtip, ma het was niet zozeer de Zap die voor problemen zorgde. Maar zoals ik reeds eerder uitlegde reageerde de Zap-kicker met de opdrogende Zap en de cabineplastiek.
De Zap-kicker komt dus niet meer in de buurt...

@ Markske

de buitenzijde van de cabine komt in dezelfde kleur als de rest van de heli.
In noem die kleur khaki, ma zoals je weet zijn er veel verschillende soorten khaki hé. What's in a name... 'k zal dus voortaan de kleur nie meer khaki noemen, maar "Alouette-groen".
In Bierset heb ik de kleur van mijn Alouette kunnen vergelijken met de echte. En ik zit redelijk goed. De tint is iets lichter dan de echte, maar in de modelbouw hoort dat zo te zijn. Toch bedankt voor je opmerking...

Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan