Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jullie reacties geven de modelbouwer de nodige moed om door te gaan.

Ondertussen heb ik nog wat doorgebouwd aan de rechterflank van de motor, een pe pedaaltje uit de kit heb ik terzijde gelegd en vervangen door eentje uit styrene. Verder had ik in eerste instantie aan de rechterzijde ook een rekje gelijmd om een metalen bak aan te hangen, maar die heb ik nadien terug verwijderd omdat ik er enkel aan de linkerzijde een zal monteren. Ik wil die bak dan open tonen, met enkele GI's erbij die de documenten die erin zaten, bekijken.
Er moeten tevens nog een paar bedradingen aangebracht worden en dat wil ik vandaag graag proberen.
Deze motor komt bij het seinhuis te staan, aan de trap. Ik heb de zaken in het hoofd aardig voorbereid en ik kijk ernaar uit om alles te concretiseren.

De werken tot dusver (de opbouw bij het achterwiel heb ik reeds netjes gladgeschuurd.
SAM_0596_zpseko6svyf.jpg

Tot de volgende, goed weekend jongens.

Laatst bewerkt:
Mooi werkstukje ziet er best leuk uit om te verbeteren met inderdaad bougiekabels
Tof Succes , ik volg dit met alle plezier
Grt
Marc

Niet al te veel tijd in de Zündapp kit gestopt afgelopen weekend maar toch iets van progress, zoals het pe onderdeeltje welk ik had verknoeit en heb nagebouwd maar dan iets accurater. Ook plaatste ik de steun van de bromfiets en lijmde ik het zadel met vering erop. Als je deze kit zelf wil bouwen, raad ik aan om het zadeltje langs onder aan te passen zodat de veren er netjes op passen, zo krijg je het uitzicht van het echte spul. De steun kreeg ook een bevestiging aan het spatbord achterop.

4_zps0yil3rdu.jpg

Morgen heb ik een dagje vrijaf en dan ga ik dit hele ding afbouwen.

Groeten !

Hoi jongens, op een ander forum vroeg men mij welke schaal de motor betreft, daarom maakte ik deze foto die ik ook hier wil delen.
SAM_0601_zpsllwstpbv.jpg

Groetjes !

je blijft maar gaan he
wat kan ik er van zeggen, ik vind het geweldig om naar te kijken man, echt waar.

Ik blijf gaan Hondafan, ik kan niet zonder de hobby. Afgelopen week zat ik vijf dagen in Drenthe en ook daar had ik mijn modelbouwspullen bij, erg hoor !

Vandaag heb ik verder gebaggerd aan de Zündapp, en graag was ik hiermee klaar geweest wat de bouw betreft maar...het assembleren van de voorvork was bepaald géén lachertje en ik heb veel gesakkerd want met acht lijmpunten op zo'n klein, onhandig subonderdeel is de boel uitgelijnd houden een hels werkje.
Omdat ik hier en daar scratch heb ingebouwd voor minder omslachtig gedoe tijdens dit assembleren heb ik tijd verloren, maar ook mijn model gewonnen want ik heb even gedacht dat het een verloren zaak was als ik het plan blindelings zou volgen. Het is dus vandaag niet gelukt om af te bouwen...morgenavond heb ik weer een paar uurtjes voor de laatste details, al zal ik de lederen tas voor achterop later deze week sculpteren.

Anyways, een fotootje.
6_zpsifatjncb.jpg

Fantastisch werk Guy, dit wordt een juweel van een diorama. Hoewel ik je bustes prachtig vind (en het is een zeldzaamheid dat ik buste-voortang volg(de)) vind ik het toch leuker om te zien wanneer je aan echte modelbouw bezig bent.

Eén miniem puntje, als ik mag: de zadelveringspiralen zijn niet helemaal recht én niet breed genoeg.

8d4db0c91cc7bc94219a269cbdb11796.jpg

(Picture was found on Media-cache, copyright holder unknown, educational and referential purposes only, picture will be deleted upon first request)

Je hebt geluk dat bij dit type motorfiets de vering volledig cilindervormig is en niet een omgekeerde zandlopervorm heeft. Daar heb ik ergens op dit forum een how-to-make voor geschreven en dat in de praktijk te brengen was nog niet zo eenvoudig. Hier kun je de veringspiraal gewoon als dunne koperdraad wikkelen om een stukje dikke koperdraad, of een miniboortje, bijvoorbeeld.

Wellicht zou je dat nog even kunnen aanpassen en dan is het voor mij perfect. Als je het niet wilt aanpassen, even goede vrienden, het is nu al indrukwekkend om te zien.

Die moto zat snel samen... Mooi gebouwd

Als ik de foto van Roy bekijk lijkt alsof er een veer in een veer zit? een dikke in het centrum en een fijnere daarond gewikkeld? en iets verder naar voor geplaatst op het zadel... moet ik onthouden als ik de mijne ooit maak in 1/9..

Mocht ik mijn modelbouwmateriaal meenemen op reis zou ik denk ik het eerste het beste middel naar huis mogen nemen... We hebben al redelijk weinig tijd samen in de week, maar ik kan je wel verstaan dat je het nodig hebt... mijn vriendin vind het een even grote verslaving als roken of drinken, voor mij is het gewoon rustig worden en het hoofd leegmaken na een werkdag van denken...

Coachke, dat doet mij plezier !

Roy, bedankt, we doen ons best he. Knappe referentiefoto, die gaat nog van pas komen. Tja die zadelveren, onderaan heb ik ze nog niet verlijmd omdat ik zag dat ze inderdaad niet kaarsrecht onder het zadel zitten, ik moet dit nog 'ns bekijken. Over de breedte maak ik me niet zo'n zorgen.

Pascal, er komt nog hoor, dit wordt een diorama met een stevige invulling.

Jawadde,op alle markten thuis hé..Weer een fraai exemplaar..Dit smaakt naar meer,wat er zeker nog gaat aankomen u kennende..!!

Grtz yves,

Wederom bedankt voor de reacties jongens. Ik heb verder gedaan aan de bromfiets. Ik dien nog een paar zaakjes toe te voegen zoals bijvoorbeeld spijkers in de zadeltjes en een vleugelmoertje...verder wil ik nog wat scherpstellen hier en daar. Ik ben al blij dat ik dit twee vingerkootjes lange bouwseltje in mekaar heb kunnen frutselen, het is echt een fragiele bedoening om te bouwen maar eens het allemaal vastzit is het een stevig ding. Er zullen ongetwijfeld nog kabeltjes, draadjes, vijsjes en aanverwante zijn die ik zou kunnen verwerken maar het wordt allesbehalve een stand alone model dus ik ga me die pijn aan de ogen besparen, het ding zal bijna verdwijnen tussen de vele voertuigen waaronder een RSO 01, diverse spoorwagens, de locomotief, een Panther of twee, een paar 251's, een stafwagen...

Bijna afgebouwd dus.
7_zpsunyootsj.jpg

8_zpsxf5hjf0v.jpg

Ik krijg veel zin om het airbrushbeest erop los te laten.

Deze is knap, en hetgeen je er bij wil plaatsten zal zeker even knap worden. Ik kan nu al niet meer wachten op het vervolg.

Grtz Bart.

Bedankt jongens, morgen leg ik de laatste hand aan dit tweewielertje. Misschien zelfs een laagje Schwartz !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan