Hoofdsponsor

1/35 Cheers!, Normandy '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ik me nog herinner van mijn Eduard Pe-set zijn de twee hendels aan de rechterkant met de stangen daaraan. Die zijn nu nog overscale. Heb je niet ergens fijne rechte draad daarvoor?

attachment.jpg
 
Hoi Steven, ze zijn wat zwaar absoluut, maar ik ga er niks aan veranderen want dan riskeer ik mijn hele model te verknoeien. Eerlijk gezegd stoort het me ook niet want dan had ik ze aan de basis reeds aangepast. Zo zijn ook de zadeltjes niet 100% accuraat en ik weet zeker dat er nog zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn. Ik zet nu alles op het schilderwerk en een zo realistisch mogelijke weathering want het is vooral daarvoor dat ik zo graag met deze hobby bezig ben, dat prullen met de verfjes.

Kan het dat aan je Eduard pe setje het hendeltje voor het omschakelen van de cardan naar een zijspan ontbrak ? Je hebt er trouwens een mooie prestatie mee neergezet,
 
Bedankt, dit is wat er voor de Zündapp in het pakketje zat (er zat ook een BMW bij). Misschien weet jij wat er ontbreekt?

attachment.jpg

Het model is wel van Tamiya. Ik heb het fretje niet helemaal leeggebruikt maar de benodigdheden voor de motor zelf zouden er toch uit geweest moeten zijn. Ik heb misschien wel draad gebruikt om latjes te vervangen waar nodig.
 
Laatst bewerkt:
Steven, ik bedoel dit onderdeeltje :

SSt053-13_zpszb44pefw.png
ONLY FOR REFERENCE PURPOSES !

Ik heb geen foto van een echt onderdeel omdat er meestal een zijspan aan vastzit en dus aan het zicht onttrokken is, meestal hangt er op de koop toe ook nog 'n tas of koffer voor.
 
Mooi wat je hebt gedaan met de veren... zoals ik zo vaak zeg: de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel, vooral in de modelbouw. En momenteel zie ik geen zwakke schakel, maar zet je -zoals we van je gewend zijn- een ijzersterk beeld neer.
 
Waarom hendels en schakelen aan de rechterkant, dat kan zijn, dat er ook een schietding op mee gaat. De handgashendel zit op deze motor aan de linkerkant, ge wil niet, als ge uw geweer pakt dat de motor tot stilstand komt. Ook zo de versnellingshendel, in een andere overbrenging, met rechts, zodat, als men het schietding pakt, er niet geschakeld wordt tussen verschillende overbrenging.
Snelheid is de gashandel aan de linkerkant.
Om te schieten zal je ontdekken, dat bij een zundapp, of Harley, in het leger, de versnellingspook aan de rechterkant is, zo ook, de koppelingshendel.
En de gashendel links
 
Coachke, nu de Zündapp bijna afgebouwd is, switch ik even over naar de Platformwagen.

Aris, ik weet niet over ooit veel geschoten is vanaf een motorfiets, tenzij vanuit de zijspan met de 34 of de 42. In films wordt er alleszins kwistig rondgestrooid met salvo's van de motorrijders (de laatste die ik me herinner was in de serie Sons of Anarchy, best series ever !).

Roy, dank je wel voor de kijk op de zaakjes.

Vandaag heb ik een vuile wash op de Platformwagen aangebracht, Raw umber als basis.
59_zpsvdp7meqt.jpg

Tussen de planken is ook nog wat wash gelopen met leuke effectjes voor gevolg, die ga ik nu nog even wat bijsturen.
58_zpsetjfi1nr.jpg

Tot later.
 
Prachtig werk GUnit.

Ik kwam onlangs deze nog tegen, en omdat men nooit genoeg referentie kan hebben (ook al is het een beetje te laat voor jouw bouw :8 )

attachment.jpg
Bron: Internet; For reference purpose only
Deze heeft wel maar 4 assen, dus een ander type!
attachment.jpg
Bron: Internet; For reference purpose only
 
knap en woest tegelijk .Mooi resultaat Guy en word verslaving om dit te volgen grt Pascal
 
Marc, leuk dat je zo regelmatig binnenspringt hier !

Xavier, die eerste is inderdaad een zesasser, die is nog een stuk zwaarder. De tweede foto toont volgens mij een Ssys vierassige wagen zoals mijn model. De foto's zijn een welkome aanvulling, dikke merci daarvoor !

Pascal, er is op de site veel verslavends te zien, ik vind het telkens zwaar om te kiezen tussen kijken hier of bouwen in de hobbykamer. Bedankt !
 
ik vind de wagon een van de mooiste modellen die ik al gezien heb en kan niet wachten om het volledige project van de band te zien rollen...........
 
Kassei, dat is een mooi compliment ! Maar ik heb er nog veel werk aan en het zicht zal er pas op komen eenmaal de vracht erop staat.

Vandaar dat ik gisteren en vandaag aan de brandstofvaatjes heb doorgewerkt.
De twee randen rond ieder vat werden gespoten en verder behandeld. Hiervoor maskeerde ik alles zorgvuldig.
5_zpshht75olr.jpg

Wat deed ik dan :
- met bruine enamelverf waaraan ik een beetje gebrande sienna olieverf toevoegde, heb ik de randen gespoten (de gebrande sienna deed ik erbij om de enamelverf iets trager te laten drogen, en wel voor de volgende stap).
- met een borstel met erg zachte haren tamponneerde ik dan voorzichtig roestpigmenten in de nog natte verf.
- na een nachtje drogen bracht ik op de randen metaalpigmenten aan. Deze vaten werden veelvuldig op hun zijkant gelegd om al rollend te verplaatsen.

Toen ik het handeltje uitpakte zag het er zo uit.
6_zpsiyjiorql.jpg

Nu ga ik verder met het penseel om de uiterste randen roestig te maken. Hier en daar werd er al wat roestwash aangebracht op het gedeukte oppervlak van de vaatjes.

Tot slot wil ik deze referenties met jullie delen, wie weet inspireert het iemand tot het maken van een diorama !
101_zpsl4jzyg2c.jpg
ONLY FOR REFERENCE PURPOSES !
e011-09_zpssdidmqnp.jpg
ONLY FOR REFERENCE PURPOSES !

Groeten.
 
De vaatjes zijn klaar. Nu kan ik weer verder met de bromfiets en de platte wagen.
7_zpsuzjtj4r0.jpg

Groeten en goed weekend.
 
Weer even over naar de bromfiets, maar vandaag heb ik minder gedaan dan aanvankelijk de bedoeling was.
Ik heb nog een paar boutjes geplaatst waar op het modelletje een gaatje zat, best raar. Verder heb ik het mezelf gemakkelijk gemaakt toen ik de bak links achterop bouwde, ik heb 'm lekker dicht gelaten. Aan de achterkant diende ik wel twee grote rechthoekige holtes weg te werken met dun styrene. Onbegrijpelijk dat zo'n merk heel fijn pe toevoegt aan de kit om dan een bak af te leveren zonder achterkant die bovendien vanuit bepaalde hoeken erg zichtbaar is. Ik dien nog een vleugelmoer te verlijmen met cyano (pe) maar dat doe ik later omdat ik het motorblok met het penseel zal schilderen, zo'n prul eraf tikken is zo gebeurd.
Verder zal ik later ook de nummerplaten aanbrengen.
Na het lijmen van de bak kreeg alles een uniforme donkergrijze kleur in acryls van Tamiya (mengsel van zwart, donkergrijs en blauw). Morgen spuit ik nog een paar dunne, lichtere tonen, waarna ik de metalen delen wil kleuren, de banden...
Sorry voor de slechte fotokwaliteit, morgen beter...
9_zpssmcnkcpq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op de foto komt de onderste arm, van het voorwiel, wel mooi tot zijn recht. Zo toon je mooi hoe de bouw van motoren ook gewijzigd is. kijk uit naar de volgende update
 
kom alle dagen even kijken Guy en ben steeds onder indruk met wat ik zie en je bent ook op alle markten thuis wat ik mis en dat maakt het des te meer interessant .grt Pascal
 
Dank jullie jongens...

...en toen was het over voor de Zündapp. Ik was deze voormiddag lekker aan het penselen aan het motorblok toen de problemen zich begonnen op te stapelen.
Eerst begon de Humbrol thinner mijn acryl basislaagjes op te vreten tot op het blote plastic, iets wat ik niet eerder meemaakte. Daarna brak er een fragiel deeltje wat zeker nog moeilijk onzichtbaar te herstellen was. Omdat ik niet van oplappen hou heb ik het ding in de bin gezwierd, iets wat ik niet kan helpen, de aard van het beestje. Nu ga ik even herbronnen bij m'n vrienden met een bak koffie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan