Dank voor jullie reacties.
Een klein probleempje, maar daardoor juist des te groter: ik kan bepaalde onderdeeltjes toch niet vinden (hetgeen een 'groot' probleem is omdat ze op zoveel plekken in huis zouden kunnen liggen, vaak niet goed bereikbaar). Bij de volgende verhuizing ga ik ruim tevoren alle modelbouwdoosjes uitsorteren en alles nog geordender klaarleggen.
Hetgeen ontbreekt:
- De plastic sprues en photo etch sprues.
- 1 MG15. Ik las
hier terug dat er toen net eentje te weinig op voorraad was. Nu zijn ze er weer dus kan ik 'm alsnog kopen.
- 5 photo etch viziertjes voor MG15. Dat is jammer en ik weet niet goed wat ik daar mee aan moet. Misschien kan ik ze namaken met koperdraad... misschien ook niet.
- Naalden voor viziertjes voor MG15. Niet zo'n probleem op zich.
- Steun voorste MG15. Niet zo'n probleem.
- Antenne; jammer maar eventueel zelf te maken.
- Stukje photo etch achteraan koepel (#55); jammer maar niet onoverkomenlijk.
- Stukje photo etch voor op neus (#62). Jammer, niet onoverkomenlijk.
- Gordels #53 en #54. Jammer, niet onoverkomenlijk.
- Bedrading motoren. Geen probleem, die tweedimensionale photo etch zou ik toch al vervangen door koperdraad.
- Remkabels landingsgesteld. Evenmin een probleem.
- Steunen landingsgestel-spatscherm. Geen probleem.
- Photo etch voor bij landingsgestel (delen 56 en 57). Dat is jammer maar niet onoverkomenlijk.
- Plastic (allemaal geen probleem omdat ik een donorkit heb): 2 spatschermen, 2 cowls voor de motoren, 1 propeller, 1 motor compleet, 1 pitot, glaasjes.
Hierboven schrijf ik een aantal keer dat iets geen probleem is en/of niet onoverkomenlijk. Echter, al die kleine dingetjes die op zich wel te scratchen zijn (wellicht op de viziertjes na) maken samen toch wel één probleem van ten minste middelgrote omvang. Ik wil het dan allemaal weer zo goed mogelijk doen en daar zou enorm veel tijd in gaan zitten, alles bij elkaar.
Door deze indexering ben ik erachter gekomen dat het toch wel een doosje van enige omvang moet zijn waar dit allemaal in moet zitten (geen envelop of zo). Het is geen optie om de 73522-set van Eduard opnieuw te kopen, omdat ik er al driekwart van heb gebruikt en het dan zonde van de 19 euro vind. Al helemaal heb ik geen zin om alleen voor de viziertjes 10 euro per MG15 uit te geven; daar pas ik voor (50 euro voor 5 viziertjes... ja dag
). Dan ga ik ze nog liever zelf photo etchen. Ik ben bang dat er verder niets anders op zit dan het doosje te gaan zoeken. Probleem is, dat er ontzettend veel weggestouwd zit na de verhuizing waar ik maar heel moeilijk bij kom. En het spul kan werkelijk op zoveel plekken liggen... er dan vanuit gaande dat het niet verloren is gegaan (iets wat ik trouwens echt niet denk).
Grote kans dat ik op enig moment de grote zoektocht ga beginnen.