Goede nacht mensen,we zijn er weer met een update dus er is beeld materiaal uiteraard.
Marc goede vriend het gaat hier lukken hoor
.
De motor is deels gebouwd en staat te wachten om er definitief in te liggen,maar echter stuitte ik op een probleem.
Gezien de ligging van het blok moet ik de firewall de middenconsole en overlangse console er terug uit halen om de transmissie er netjes te kunnen inpassen.
Dus inderdaad,zaag en mes in de aanslag genomen en we zijn tot volgend resultaat gekomen.
Hier zie je dus dat de overlangse console werd weggenomen en de chassisplaat werd bewerkt om er de motor netjes te kunnen inleggen.
Ik heb een rond hol styreen tube doormidden gezaagd om er een tunnel van te maken waar de cardan door gaat lopen tot aan de achterophanging.
Hier dus wat ik bedoel,de cardan is in twee delen en word aan elkaar verbonden door een koppeling.
Dit alles maak ik zelf ook.
Ik heb alles netjes verwijderd en vernieuwd om het echt goed te kunnen plaatsen,dus hier enkele steunpunten waar afdekplaatjes op komen te zitten tot tegen de binnenzijde van de nieuwe firewall.
En dan de nieuwe firewall,voor dit alles geplaatst is word eerst de motor afgewerkt en geverfd.
Er zullen enkele kabels aan te pas komen.
En dan de motor die deels is gebouwd om tijdens dryfitten goede afmetingen te kunnen bepalen.
Er is inderdaad wat aan gezaagt en dat zie je uiteraard hier,toch kan het geen kwaad daar er niks van te zien zal zijn eenmaal de motor er in ligt en
de lange console is geplaatst.
Even terug in dryfit hier en alles past voortreffelijk.
Om jullie een idee te geven hoe ik het ga doen dus,de cardan zal netjes kunnen draaien als het ware
Het is een kwestie van plamuur om alles proper te kunne afwerken hier.
De motor er ook eens bij geplaatst en je ziet dat dit dus gewoon gaat lukken.
Neen hoor het is normaal dat het blok wat scheef staat,hij is er in dryfit in geplaatst haha.
Nu eens met de nieuwe firewall er op
Vooraan zicht met firewall,ook hier is alles in dryfit.
Uiteindelijk de chassis plaat eens gedraaid en hier zie je de motor er mooi door komen.
Hier vooraan waar je de riemen ziet maak ik een smal bakje om dat deze de riem gaat beschermen zogenaamd.
Dus eigenlijk word dut een beetje een custom build BMW.
Uiteraard zal ik de naden dichten,je ziet dat de motor netjes aansluit op het ankerpunt.
Het is echt een plezier om dergelijks te doen want ik heb hier echt fun in,mijn vrouw zegt soms waar haal je dat geduld toch vandaan :p
Tjah dat heb je nu eenmaal of niet he.Ok nu werk ik verder aan de afwerking van de firewall en lange console.Spoedig daarna komt het plaatsen
van de motor en de wielen zelfs ook definitief. Ik zou zeggen tot dan weer.